• یکشنبه / ۲۲ آذر ۱۳۹۴ / ۰۰:۰۱
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 94092211890

واکنش تند سرمربی تیم ملی تکواندو به اظهارات مهماندوست

واکنش تند سرمربی تیم ملی تکواندو به اظهارات مهماندوست

سرمربی تیم ملی تکواندو ایران به اظهارات رضا مهماندوست سرمربی ایرانی تیم تکواندوی آذربایجان درباره اینکه گفته بود با تمام توان در برابر ایران ظاهر نشده‌، واکنش تندی نشان داد.

سرمربی تیم ملی تکواندو ایران به اظهارات رضا مهماندوست سرمربی ایرانی تیم تکواندوی آذربایجان درباره اینکه گفته بود با تمام توان در برابر ایران ظاهر نشده‌، واکنش تندی نشان داد.

به گزارش ایسنا، تیم ملی تکواندوی ایران بعد از شرکت در فینال رقابت‌های گرندپری و کسب سه سهمیه المپیک، در جام جهانی مکزیک حاضر شد و توانست عنوان نایب قهرمانی رقابت‌ها را از آن خود کند. در این رقابت‌ها تیم آذربایجان با سرمربیگری رضا مهماندوست عنوان قهرمانی را کسب کرد.

بیژن مقانلو در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به صحبت های اخیر رضا مهماندوست اظهار کرد: مسابقاتی که گرید دو دارد و تنها هشت تیم در آن شرکت می کنند سطح خیلی بالایی ندارد. از نظر من جام جهانی، جام باشگاه های جهان است زیرا هر تیم می تواند از دو تکواندوکار از دیگر کشورها استفاده کند. البته برخی عنوان بهترین مربی مسابقات و قهرمانی را در بوق و کرنا کردند.

وی ادامه داد: کسی که سودای عرق ملی دارد و از پیروزی برابر ایران ناراحت است چرا در بازی اول در مرحله گروهی که ما پیروز شدیم خیلی ناراحت شد و اگر کارد می‌زدید خونش در نمی آمد یا زمانی که سجاد مردانی نماینده آذربایجان را شکست داد بسیار ناراحت شد. این آقا که پس از پیروزی برابر ایران به دلیل ناراحتی گریه کردند چرا در شرایط سخت تیم ملی را تنها گذاشتند. با این شرایط من معنای عرق ملی را نمی‌فهمم.

مقانلو در واکنش به صحبت مهماندوست مبنی بر اینکه امکانات آذربایجان خیلی کمتر از ایران است اذعان کرد: اگر خانه تکواندو جمهوری آذربایجان را ببینید متوجه می‌شوید بسیار مناسب است. کسی که می‌گفت حقوق 10 هزار دلاری می گیرد آیا حالا می‌تواند با حقوق هزار دلاری در تیم ملی ایران کار کند. مهماندوست که از پاداش های بالای فدراسیون آذربایجان دم می‌زند پس چه شده می‌گوید امکانات آذری ها کم است. مهماندوست فقط اسم بزرگی دارد و اصلا انتظار چنین صحبت هایی از او نداشتم.

سرمربی تیم ملی تکواندو همچنین گفت: تیم ما در مسابقات جهانی که گرید 12 داشت به عنوان قهرمانی رسید و من بین 148 مربی بهترین مربی شناخته شدم. در مسابقات قهرمانی آسیا و بازیهای آسیایی اینچئون هم مقام اول را کسب کردیم اما آنقدر من من نکردم و مغرور نشدم زیرا قهرمانی و کسب مدال های متعدد را حاصل زحمت مسئولان فدراسیون، ملی‌پوشان، کادر فنی و جامعه تکواندو می‌دانم اما برای همین قهرمانی‌ها هیچوقت مهماندوست به من تبریک نگفت در حالی که من قهرمانی او با تیم آذربایجان را در جام جهانی تبریک گفتم زیرا افتخار می کنم که یک ایرانی بهترین مربی جام شد. اما قهرمانی در تورنمنت گرید دو با بازیکن قرضی شلوغ کردن ندارد.

مقانلو گفت: هر چه ما سکوت می‌کنیم و در برابر صحبتهای مربی سابق تیم ملی صبر پیشه می‌کنیم انگار فایده‌ای ندارد. من انتظار دارم که رسانه‌ها هم در سال المپیک از تیم ملی تکواندو حمایت کنند.

مقانلو با بیان اینکه تیم ایران با نفرات اصلی در جام جهانی حضور نداشت، خاطر نشان کرد: ما با نفرات اصلی در جام جهانی شرکت نکردیم و به چهار بازیکن (فرزان عاشورزاده، سجاد مردانی، مهدی خدابخشی و بهنام اسبقی) میدان ندادیم تا بیشتر فرصت برای دیگر بازیکنها فراهم شود تا بتوانند امتیاز خود را ارتقا بخشند. می‌خواهیم رنکینگ بازیکنان دوم هر وزن را بالا ببریم تا در صورت مصدومیت احتمالی نفر دومی را برای المپیک داشته باشیم. همچنین برای المپیک 2020 نیز برنامه داریم.

وی ادامه داد: ما چهار سهمیه در سه وزن گرفتیم که به دلیل حضور دو بازیکن ایرانی در بیم شش نفر وزن سوم و با توجه به اینکه به هر کشور مجوز حضور تنها یک تکواندوکار در هر وزن المپیکی داده می شود، حجی زواره سهمیه را از دست داد.

سرمربی تیم ملی با اشاره به عدم موافقتش برای شرکت اسبقی در رقابت جام باشگاه های آسیا گفت: بهنام اسبقی به دلیل حضور در جام باشگاه های آسیا و تعهدی که نسبت به باشگاهش داشت دچار مصدومیت شد. البته من موافق شرکتش در آن مسابقه نبودم اما خب اتفاق است و مهم این است که حالا سلامت است. بهنام تلاش زیادی برای کسب سهمیه کرد و از نظر من او سهمیه گرفته است.

مقانلو در پایان گفت: ما در تیم ملی پوست اندازی کردیم و بازیکنان جوانی را روی کار آوردیم. تک تک ملی‌پوشان ما خصوصا کسانی که به سهمیه نرسیدند فداکاری زیادی کردند. شاید در ابتدا بر من خرده گرفتند که به بازیکنان جوان اعتماد کردم اما جواب این اعتماد را دیدیم. من به اسم بازیکنان توجه نمی‌کنم و به توانمندی تکواندوکار نگاه می‌کنم.

به گزارش ایسنا، اخیرا رضا مهماندوست در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه با تمام توان مقابل ایران در مرحله گروهی ظاهر نشده است، گفته بود: اگر امکانات و نفرات ایران دست من بود خیلی کارها می‌کردم. ایران لیگ برتر و باشگاه های مختلفی دارد. در کل آذربایجان شاید بیست باشگاه تکواندو نداشته باشد که آنهم با امکانات کم و آگاهی کم مربیان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۹-۲۲ ۰۱:۵۹

اقاي مقانلو به دو نکته توجه کنن لطفا. يک اينکه کارنامه اقاي مهماندوست کاملا مشخصه وايشان يک مربي عادي نيستن.مدالهاي شاگردان ايشان در المپيک و جهاني باتيم ملي ايران گواهه.دوم اينکه ايشان در حال حاضر سرمربي اذربايجان هستن و تعهد دارن به تيم و شاگرداش.ناراحتي براي باخت تيم و شاگردش اصلا چيز غيرطبيعي و باعث بي غيرتي ايشان نيست.بعدهم برخوردهايي که در ايران با ايشان شد رو فراموش نکنيم لطفا.

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۲۲ ۰۲:۳۰

حق يارو رو ندادين رفت يه کشور ديگه اونجا رو قهرمان کرد. مثل خيلي از نخبگان ديگه ايران

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۲۲ ۰۷:۳۶

اقاي مقانلو!اقاي مهماندوست عرق ملي داشت که مربي ايران شد همچنين تکواندوکاري که ايراني بود با او رفت،اما باند بازي افرادي که بفکر خودشان بودند باعث شد که از کشور برود! مواظب باشيد که ديگر رزمي کارانتان هم مجبور به رفتن نباشند.

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۲۲ ۰۸:۵۳

در ورزش حرفه اي وقتي شخصي مربي تيم کشوري است ديگر بحث کشور خودش معنا ندارد. ايشان با اين تيم قرارداد دارند. ما عادت کرديم همه جا احساسات را دخالت دهيم. اين حرفها بي معني است.

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۲۲ ۰۹:۰۲

واقعا خنده‌دار است بازيکنش ببازد و ناراحت نباشد حتما بايد مي خنديد دو مربي ما بهترين مربي جهان شدند شمس و ايشان ولي مغرضان اخراجش کردند

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۲۲ ۰۹:۲۳

1- حالا مهماندوست يک چيزي گفته شما نبايد جواب بدهيد. حاشيه ها همينجوري درست مي شود. خدا به خير کند دوباره سال قبل از المپيک و دوباره حاشيه هاي تکواندو... 2- ايا درسته که حدودا بعد از گذشت يک سال از رقابتهايي که منجر به مصدوميت اسبقي و البته از دست رفتن سهميه المپيک شد الان بگوييد که من موافق شرکت اسبقي در ان رقابت نبودم؟! چرا همان زمان با خودش و تيم باشگاهيش صحبت نکرده بوديد که منصرف شوند؟ حدس زدن احتمال اسيب ديدگي در شرايط پرفشار مسابقه و تمرين خيلي سخت نبود. اين درست که شرکت در ان مسابقات که بعدا هم معلوم شد هيچ امتيازي براي شرکت کنندگان نداشت حتي اندازه يک رقابت گريد 1 کاري اشتباه و بي تدبيري محض بود اما فکر نميکنيد با اين حرف الان نه تنها از زير بار مسوليت شانه خالي کرديد بلکه ان ورزشکارا هم در موقعيت عذاب وجدان قرار مي دهيد؟!خصوصا که با منافع ملي گره ميزنيد ماجرا را؟ چرا تا حالا نگفته بوديد، چرا حالا که سهميه از دست رفته؟!چرا؟

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۲۲ ۱۰:۱۳

شما از تيم ملي فراري اش دادين حالا ميگيد عرق ملي نداره؟

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۲۲ ۱۳:۳۰

آقاي مقانلو "آينه چون نقش تو بنمود راست...خود شکن آينه شکستن خطاست" اولا شما هم بايد احترام همکارت را داشته باشي چرا که سرنوشت مهماندوست هم ممکن است در انتظار شما باشد. ثانيا چرا شما خود را سپر بلاي سوء مديريت و بي کفايتي ديگران کرده ايد؟

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۲۶ ۰۷:۱۹

اي آقاي مقانلو! بيدار کردن کسی که خواب است، راحته اما کسي که خودش را به خواب زده چي؟!!! مراقب باشيد که شما بازي نخوريد. آقاي مهماندوست در برنامه زنده تلويزيوني مردانه حرفش را زد و همه ديديم و شنيديم که کوته‌فکران چگونه منافع ملي را فدا ميکنند. اگر قدر مهماندوست ها را ما ندانيم .......

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۲۶ ۱۸:۳۳

سوء استفاده از واژه عرق ملي در ورزش کار درستي نيست. در واقع بايد به بازيکنانش مي گفت در مقابل ايران نتيجه را واگذار کنند تا ثابت کند عرق ملي دارد.

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۲۷ ۲۱:۳۲

حق با مقانلوست. من خودم تکواندوکار هستم ودر جريان اتفاقات تيم ملي هستم. دوستاني که بي جهت از مهماندوست حمايت مي کنن هيچ شناختي از ايشان ندارند. ما مربي خوب مثل اقاي مهماندوست زياد داريم .ضمنا به کساني که ميلاد بيگي را نمي شناسند بگم ايشان قبل از رفتن به اذربايجان تونسته بود تو ليگ خدابخش (قهرمان جهان) رو شکست بده و ستاره جديد تکواند ايران بود و هيچ ارتباطي به مهماندوست نداره. مهماندوست فقط از دست پرورده تکواندوي ايران به نفع خودش استفاده کرد.

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۲۸ ۱۰:۴۳

بابا مقداري حرفه اي فکر کنيد چه اشکالي دارد سرمربي کشور ديگر شود کشورهايي که در بعضي رشته ها سرآمد هستن طبيعي است به کشورهاي ضعيف مربي صادر کنند . کيروش نسبت به پرتغال بي‌غيرت است يا ولاسکو نسبت به آرزانتين؟ برزيل هزاران مربي به کشورهاي ديگر صادر مي کند .ايران هم مي تواند در رشته هايي مثل تکواندو کشتي واليبال فوتسال وزنه برداري مربي صادر کند

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۲۸ ۱۱:۲۱

اهالي تکواندو در غيرت و سطح فني تکواندو شکي ندارند همچنين همه نيک مي دانند تيم ملي تکواندو با هدايت و درايت مهماندوست به چه افتخارات ارزشمندي دست پيدا کرد.اقاي مغانلو ي عزيز بهتر است گذشته را فراموش نکني که در کنار رضا مهماندوست رشد کردي و مديون حمايتهاي او هستي،پس بي انصافي نکن و حق انصاف و مردانگي به جاي آور.ضمنا مراقب و به هوش باش قرباني بعدي فدراسيون تو مربي عزيز و دوست داشتني نباشي.به شرطي که پايبند مردانگي و جوانمردي باشي مطمئنا روزهاي بهتري در انتظارت خواهد بودو همچون رضا مهماندوست محبوب دلها خواهي شد.

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۲۸ ۱۷:۵۶

آقا آرش عزيز.من نمي دانم شما از اعضاءفدراسيون هستي يا نه ،چون نمي خواهم قضاوت بيجا بکنم،ولي عزيز جان با پيامت تکواندوکار بودن خود را زير سوال بردي،عزيز جان نه تنها خانواده تکواندو بلکه جامعه ورزش و از آن فراتر مردم عزيز و ورزشدوست ايران و تمامي نخبگان تکواندو جهان ،مهماندوست را با افتخاراتش و با غيرت و تلاشش مي شناسند،پس آقا آرش عزيز اين حق شما و دوستان شماست که از آقاي مغانلو حمايت کنيد چون بيژن مغانلو از سرمايه هاي تکواندو کشور واز مربيان دوست داشتني است فقط به نظر بنده در موضع گيريهاي اخيرش در مقابل مهماندوست اشتباه کرد و شرط انصاف بجاي نياورد،همه ما هم بهتر است در موضعگيريهاي خود حق و انصاف را در نظر بگيريم.درود و سلام بر مردان و زنان پر تلاش و بي ادعا و گمنام تکواندو در جاي جاي ميهن عزيزمان .

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۲۸ ۲۳:۰۸

باتمام اين حرفهامهماندوست رادوست دارم