• شنبه / ۷ آذر ۱۳۹۴ / ۱۱:۴۹
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 94090704149
  • منبع : نمایندگی ایلام

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام:

استقبال زائران از مرز مهران، بیش از سایر مرزهاست

استقبال زائران از مرز مهران، بیش از سایر مرزهاست

ایسنا/ایلام نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام گفت: زائران اربعین حسینی سراسر کشور بیشتر مرز مهران را به‌علت امنیت و نزدیکی به عتبات عالیات برای عبور انتخاب می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام گفت: زائران اربعین حسینی سراسر کشور بیشتر مرز مهران را به‌علت امنیت و نزدیکی به عتبات عالیات برای عبور انتخاب می‌کنند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدنقی لطفی» در نشست بررسی مسائل و مشکلات زائران در مرز مهران اظهار کرد: خوشبختانه مرز مهران در استان ایلام نسبت به مرزهای استان‌های مرزی دیگر امنیت بیشتری دارد و این موضوع مهم‌ترین عامل در انتخاب زائران حسینی برای عبور به کشور عراق است و علیرغم تبلیغات انجام‌شده و رسانه‌ای در مورد کاهش استقبال از مرز مهران برای عبور اما شاهد افزایش زوار اربعین حسینی به شهر مهران برای تردد از این مرز هستیم.

وی بابیان این‌که مسئولان اعتبارات ویژه‌ای برای شهر مرزی مهران اختصاص دهند، تصریح کرد: مهم‌ترین بحث در زمینهٔ راه ارتباطی به استان ایجاد قطار است که مسئولان در این زمینه اعتبار ویژه‌ای را به استان ایلام اختصاص دهند.

لطفی افزود: در بحث زیرساخت‌های راه محورهای ارتباطی توانایی این حجم ترافیک را ندارد و بر این اساس رئیس‌جمهور برای این موضوع قول پیگیری دادند تا این مشکل سال آینده برطرف شود.

امام‌جمعه ایلام تنها مشکل مرز را تأخیر در صدور ویزای گروهی دانست و گفت: با پیگیری انجام‌شده با رئیس‌جمهور این موضوع از سوی وزارت امور خارجه در حال رسیدگی است.

وی با تأکید بر ضرورت برنامه‌ریزی برای برگشت زوار از مرز یادآور شد: با توجه به این‌که در برگشت زوار با خیل جمعیت مواجه می‌شویم از هم‌اکنون مسئولان باید به فکر انتقال زائران از مرز به داخل کشور باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha