• پنجشنبه / ۵ آذر ۱۳۹۴ / ۱۱:۱۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 94090503293
  • خبرنگار : 71402

اولاند و مرکل خواهان کاهش تنش بین مسکو و آنکارا شدند

اولاند و مرکل خواهان کاهش تنش بین مسکو و آنکارا شدند

رئیس‌جمهوری فرانسه در پی دیدار با آنگلا مرکل از آلمان خواست تا تلاش‌ها برای مبارزه با تروریست‌های داعش را افزایش دهد.

رئیس‌جمهوری فرانسه در پی دیدار با آنگلا مرکل از آلمان خواست تا تلاش‌ها برای مبارزه با تروریست‌های داعش را افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه در دیدار با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در پاریس از تلاش‌های کشورش برای ایجاد ائتلافی برای شکست داعش در عراق و سوریه سخن گفت.

اولاند ابراز امیدواری کرد که آلمان بتواند اقدامات بیشتری در راستای مبارزه با داعش در عراق و سوریه انجام دهد. مرکل نیز در سفر روز چهارشنبه خود در پاسخ به اولاند گفت: ما به سرعت وارد عمل می‌شویم تا ببینیم چگونه می‌توانیم مسوولیت‌های اضافی برای کمک به مبارزه علیه ترور تقبل کنیم. ما قوی‌تر از ترور خواهیم بود.

آلمان در اولین گام خود از اعزام 60 سرباز به مالی برای کمک به سربازان فرانسوی در مبارزه علیه داعش در این کشور غرب آفریقا خبر داد.

اولاند و مرکل همچنین ابراز امیدواری کردند که تنش‌ها میان روسیه و ترکیه در پی ساقط شدن جنگنده روس در نزدیکی مرز ترکیه و سوریه به دست اف 16های ترکیه کاهش یابد.

تاکید مرکل بر حمایت آلمان از فرانسه در نبرد علیه داعش

صدراعظم آلمان در مراسم بزرگداشت قربانیان فاجعه تروریستی پاریس، در دیدار با نخست‌وزیر فرانسه اطمینان داد که کشورش قصد دارد تلاش‌های بیشتری برای مقابله نظامی با تروریست‌های داعش انجام دهد و به یاری فرانسه بیاید.

مرکل روز چهارشنبه در جریان سفرش به پاریس در مراسم بزرگداشت ۱۳۰ قربانی حملات تروریستی ۱۳ نوامبر پاریس اعلام کرد که آلمان در تدارک یافتن راه‌هایی برای افزایش حمایت از فرانسه در جنگ علیه تروریسم است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آنگلا مرکل در یک کنفرانس خبری مشترک در پاریس پس از دیدار با فرانسوا اولاند گفت: «وقتی رئیس‌جمهور فرانسه از من می‌خواهد که به تدابیری برای افزایش کمک‌ها (به جنگ علیه تروریسم داعش) بیاندیشم و ببینم چه کارهای بیشتری در این راه می‌توان کرد، به سرعت به این درخواست واکنش نشان خواهیم داد و این مساله را وظیفه خود می‌دانیم.»

صدراعظم آلمان تاکید کرد: «ما می‌دانیم که هدف این حملات فقط مردم پاریس نبودند، بلکه این در واقع سبک زندگی همه ما است که در معرض حملات تروریست‌ها قرار گرفته است.» به اعتقاد وی «با جادوی کلمات نمی‌توان با تروریست‌های داعش مقابله کرد؛ نبرد با آنها نیازمند تجهیزات نظامی است.»

پیش‌تر فرانسوا اولاند از آلمان خواسته بود که در فرآیند مقابله با تروریسم شبه‌نظامیان داعش در سوریه و عراق متعهدانه‌تر عمل کند. به گفته وی مشارکت آلمان "نشانه بسیار مثبتی در جنگ علیه تروریسم" است. آلمان تاکنون با فراهم کردن تسلیحات و آموزش مبارزان کرد، تلاش کرده با نفوذ داعش در عراق مقابله کند.

رئیس‌جمهور فرانسه تاکید کرد که از کم‌میلی مقام‌های برلین نسبت به مداخله در عملیات نظامی برون‌مرزی و درگیر شدن در جنگ داخلی سوریه آگاه است، اما این کشور در کمپین گسترده علیه داعش که با حملات هوایی روزافزون دنبال می‌شود، نیازمند کمک‌های آلمان به عنوان یکی از مهم‌ترین قدرت‌های اروپایی است.

به گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز، نمایندگان پارلمان فرانسه روز چهارشنبه با اکثریت مطلق آرا با ادامه حملات هوایی علیه مواضع داعش در سوریه موافقت کردند. جت‌های جنگنده فرانسه از سال گذشته به ائتلاف بین‌المللی علیه داعش پیوستند که به رهبری آمریکا عملیات گسترده‌ای را برای «نابودی این شبکه تروریستی» آغاز کرده است.

با اجرای حملات تروریستی پاریس از سوی داعش در فرانسه، حالا این کشور فعالانه‌تر در کمپین مقابله با این شبه‌نظامیان تروریست مشارکت می‌کند. ژان ایو لودریان، وزیر دفاع فرانسه گفته است: «همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا موافقت کرده‌اند که مستقیم یا غیرمستقیم از عملیات نظامی فرانسه در سوریه علیه داعش حمایت کنند.»

آنگلا مرکل و فرانسوا اولاند در این کنفرانس خبری همچنین با اشاره به موضوع کنترل مرزهای اروپا و ورود بی‌وقفه پناهجویان به قاره سبز - به‌خصوص پس از آن‌که مشخص شده دو تن از بمبگذاران انتحاری حوادث تروریستی پاریس از طریق یونان خود را به خاک اروپا رسانده بودند - به تاکید گفتند که بر سر ضرورت کنترل بهتر و دقیق‌تر مرزهای بیرونی اروپ به توافق رسیده‌اند. آلمان در سال جاری پذیرای بیش از یک میلیون تن از پناهجویانی خواهد بود که با هدف گریز از جنگ و بحران‌های جانکاه به اروپا پناه آورده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha