• دوشنبه / ۲۵ آبان ۱۳۹۴ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94082515118
  • خبرنگار : 71415

تاکید نخست‌وزیران ترکیه و ژاپن بر تقویت روابط دو جانبه

تاکید نخست‌وزیران ترکیه و ژاپن بر تقویت روابط دو جانبه

نخست‌وزیر ترکیه در کنفرانس خبری مشترکی با همتای ژاپنی خود اظهار کرد: آنکارا و توکیو به دنبال تقویت روابط دو جانبه خود از جمله درحوزه اقتصاد، تجارت و سرمایه‌گذاری هستند.

نخست‌وزیر ترکیه در کنفرانس خبری مشترکی با همتای ژاپنی خود اظهار کرد: آنکارا و توکیو به دنبال تقویت روابط دو جانبه خود از جمله درحوزه اقتصاد، تجارت و سرمایه‌گذاری هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از ، احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه این اظهارات را در یک کنفرانس خبری مشترک در شهر استانبول با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن مطرح کرد. شینزو آبه به منظور شرکت در اجلاس سران گروه 20 به آنتالیای ترکیه رفته است.

داوود اوغلو اظهار کرد: حجم تجارت بین دو کشور تا پایان سال 2014 به 6 / 3 میلیارد دلار رسیده است اما این کافی نیست زیرا پتانسیل دو کشور خیلی بیشتر از این مقدار است.

داوود اوغلو با بیان اینکه روابط اقتصادی ترکیه و ژاپن با امضای توافق همکاری اقتصادی به سطح مطلوب خواهد رسید گفت: ما در حال برنامه‌ریزی هستیم تا در عرض دو تا سه سال حجم فعلی را به پنج میلیارد دلار افزایش دهیم و آن را تا پنج سال آینده به 10 میلیارد دلار برسانیم.

نخست‌وزیر ترکیه همچنین اظهار کرد: تمرکز دیگر روابط ما بر ارتقاء روابط کشاورزی خواهد بود.

وی ادامه داد: ترکیه که هفتمین قدرت بزرگ کشاورزی جهان است باید در ژاپن سهم بیشتری از بازار این کشور که یکی از بزرگترین وارد کنندگان محصولات کشاورزی در جهان است داشته باشد.

شینزو آبه نیز خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری‌ و منافع ژاپن در ترکیه به تدریج افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: ترکیه یک کشور قدرتمند است که در توسعه منطقه مشارکت می‌کند. این کشور دری به سوی اقتصادهای آسیا خاورمیانه، اروپا و آفریقا است.

آبه گفت: شرکت‌های ژاپنی همچنین در رسانه، فاینانس و دیگر بخش‌ها به علاوه صنایع ماشینی و خودکار سرمایه‌ گذاری خواهند کرد.

نخست وزیر ترکیه و ژاپن در جریان این کنفرانس خبری خود به احترام قربانیان حملات تروریستی روز جمعه پاریس یک دقیقه سکوت کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha