• شنبه / ۱۶ آبان ۱۳۹۴ / ۱۰:۱۳
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 94081608970
  • خبرنگار : 71496

هلاکت 2 نظامی صهیونیستی و زخمی شدن 4 تن دیگر/استقبال گروه‌های مقاومت از عملیات‌های الخلیل

هلاکت 2 نظامی صهیونیستی و زخمی شدن 4 تن دیگر/استقبال گروه‌های مقاومت از عملیات‌های الخلیل

در عملیات‌های امروز فلسطینیان در کرانه باختری به ویژه شهر الخلیل، دو نظامی صهیونیستی به هلاکت رسیده و چهار تن دیگر مجروح شدند. بدین گونه شمار کشته‌های صهیونیستی تا این لحظه به 14 نفر رسید.

در عملیات‌های امروز فلسطینیان در کرانه باختری به ویژه شهر الخلیل، دو نظامی صهیونیستی به هلاکت رسیده و چهار تن دیگر مجروح شدند. بدین گونه شمار کشته‌های صهیونیستی تا این لحظه به 14 نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یک تک تیرانداز فلسطینی شامگاه جمعه دو نظامی رژیم صهیونیستی را در منطقه "بیت عنون" در نزدیکی الخلیل هدف قرار داد که در این عملیات هر دو نظامی به هلاکت رسیدند.

منابع خبری نخست از هلاکت یکی از این نظامیان و مجروح شدن نظامی دیگر خبر داده بودند اما نظامی دوم هم در نهایت بر اثر شدت خونریزی و جراحات وارده به هلاکت رسید.

به گزارش خبرنگار مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین از الخلیل، پلیس رژیم صهیونیستی از ترس تک تیراندازان مقاومت از نیروهای ستاره سرخ داوود خواستند وارد این منطقه نشوند و این دو نظامی را با خودروی شخصی به بیمارستان هداسا عین کارم انتقال دادند.

رژیم صهیونیستی طبق روال معمول خبر هلاکت دو نظامی خود را به طور رسمی اعلام نکرده است اما رسانه‌های عبری زبان ابتدا خبر هلاکت یکی از نظامیان را تایید کرده و پس از دو ساعت از هلاکت نظامی دوم خبر دادند.

این در حالی است که در عملیاتی مشابه در الخلیل، سه نظامی دیگر رژیم صهیونیستی توسط مبارزان فلسطینی هدف قرار گرفته و به شدت مجروح شدند.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت در این باره نوشت که این سه نظامی توسط تک تیراندازان فلسطینی از منطقه‌ای در نزدیکی حرم حضرت ابراهیم (ع) در الخلیل هدف قرار گرفتند.

منابع صهیونیستی حال یکی از مجروحان را به شدت وخیم اعلام کرده‌اند.

همچنین در عملیاتی دیگر در داخل شهرک شاعر بنیامین در شرق رام الله یک شهرک نشین صهیونیست پس از حمله جوانی فلسطینی به وی با سلاح سرد به شدت مجروح شد و چهار صهیونیست دیگر هم دچار رعب و وحشت شدند.

در عملیات صبح جمعه در الخلیل نیز یک جوان فلسطینی با سلاح سرد به یک صهیونیست حمله‌ور شد و او را مجروح کرد.

با هلاکت این دو نظامی صهیونیست، شمار کشته‌های رژیم صهیونیستی از آغاز انتفاضه تاکنون به 14 نفر رسید و شمار مجروحان نیز به مرز 300 نفر رسیده است.

استقبال گروه‌های فلسطینی از عملیات‌های الخلیل / پاسخی به جنایت‌های دشمن بود

جنبش‌های حماس، جهاد اسلامی و کمیته‌های مقاومت ضمن استقبال از عملیات‌های الخلیل که به هلاکت دو نظامی صهیونیست و زخمی شدن سه تن دیگر انجامید، تاکید کردند که این عملیات‌ها پاسخی طبیعی به جنایت‌های صهیونیست‌های اشغالگر بود.

جنبش حماس در بیانیه‌ای ضمن استقبال از عملیات‌ها، شهادت ثروت ابراهیم شعراوی بانوی 72 ساله فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در شهرک حلحول در الخلیل را تبریک و تسلیت گفت.

این جنبش تصریح کرد که شهادت "ام ایوب" جنایتی دیگر از جانب دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین بود و پس از این جنایت، جوانان فلسطینی باید دست به دست هم داده و انتفاضه و عملیات‌های خود علیه دشمن را شدت بخشند.

حماس عملیات‌های الخلیل که به هلاکت دو نظامی صهیونیست و زخمی شدن سه تن دیگر انجامید را تبریک گفت و از تمامی گروه‌های فلسطینی دعوت کرد انتقام خون شهدا را از دشمن بگیرند. حماس همچنین بر ادامه انتفاضه تا تحقق تمامی اهداف آن تاکید کرد و عموم ملت فلسطین را به دفاع از مسجدالاقصی فراخواند.

از سوی دیگر، جنبش جهاد اسلامی نیز ضمن استقبال از عملیات‌های قهرمانانه آن را پاسخی طبیعی به جنایت‌های روز افزون دشمن در حق ملت فلسطین دانست.

این جنبش خواستار گسترش دامنه انتفاضه شد و تاکید کرد که ملت فلسطین انتفاضه را تا ریشه کن کردن دشمن صهیونیستی ادامه می‌دهد.

همچنین کمیته‌های مقاومت مردمی عملیات‌های را تبریک گفته و اعلام کرد که عملیات‌های الخلیل و رام الله ثابت کرد که انتفاضه وارد مرحله ثبات و پیشروی شده است و باید تا زمان تحقق تمامی اهدافش ادامه داشته باشد.

این کمیته‌ها تاکید کرد که انتفاضه مبارک قدس تمامی توطئه‌های بین‌المللی برای مهار آن و نجات دشمن صهیونیستی را ناکام گذاشت.

این در حالی است که آمار شهدای انتفاضه قدس از آغاز درگیری‌ها و تحولات از اوایل ماه اکتبر گذشته تا روز جمعه به 78 نفر رسید که در میان آنها 17 کودک و سه زن دیده می‌شوند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وزارت بهداشت فلسطین جمعه شب گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که 25.6 درصد از کل شهدا را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد که با شهادت "ثروت ابراهیم شعراوی" (75 ساله) در الخلیل و سلامه موسی ابو جامع (23 ساله) در نوار غزه، آمار شهدای انتفاضه قدس در کرانه باختری به 59 نفر و در نوار غزه به 18 نفر رسید. یک جوان فلسطینی ساکن نقب در فلسطین اشغالی هم در جریان این انتفاضه شهید شده است. علاوه بر این بیش از 2500 فلسطینی نیز در جریان این انتفاضه به ضرب گلوله‌های جنگی و مشقی و یا ضرب و شتم نظامیان صهیونیست زخمی شده‌اند و بیش از 5000 نفر در اثر استنشاق گازهای سمی دچار مسمومیت شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha