• جمعه / ۱۵ آبان ۱۳۹۴ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94081508663
  • خبرنگار : 71511

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی:

بسیج دانش‌آموزی اولین کارخانه انسان‌سازی انقلاب است

بسیج دانش‌آموزی اولین کارخانه انسان‌سازی انقلاب است

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی گفت: اولین کارخانه انسان‌سازی انقلاب بسیج دانش‌آموزی است. بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری بستری را برای مطالعه اسناد سازمان جاسوسی برای دانش‌آموزان فراهم کرده‌ایم.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی گفت: اولین کارخانه انسان‌سازی انقلاب بسیج دانش‌آموزی است. بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری بستری را برای مطالعه اسناد سازمان جاسوسی برای دانش‌آموزان فراهم کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سرهنگ علی صابرماهانی در پیش‌خطبه‌ این هفته نماز جمعه تهران با گرامیداشت سالگرد واقعه 13 آبان و روز استکبارستیزی، اظهار کرد: با توجه به نگاهی که امام خمینی(ره) به دانش‌آموزان دبستانی داشتند و اعلام کرده بودند که امیدشان به این عزیزان است، ما بسیج دانش‌آموزی را در مقطع دبستان فعال کرده‌ایم. همچنین در مقاطع بعدی نیز تا پایان دوران متوسطه نیز بسیج دانش‌آموزی به عنوان پیشگامان بسیج فعالیت می‌کند. تا به امروز قریب به 5 میلیون دانش‌آموز بسیجی در مدارس حضور دارند.

وی ادامه داد: ما به دنبال آن هستیم که دانش‌آموزان اسوه‌های بسیجی برای خود داشته باشند. شهید فهیمده اسوه‌ای برای دانش‌آموزان است. هر سال سازمان بسیج دانش‌آموزی شهدای شاخصی را به دانش‌آموزان معرفی می‌کند تا آن‌ها را به عنوان اسوه خود قرار دهد.

وی با تأکید بر ضرورت باورمندی دانش‌آموزان بسیجی به خود گفت: با توجه به راهبردی که می‌خواهیم دانش‌آموزان به خود باور و اطمینان داشته باشند مدیریت بیش از 10 هزار بسیج دانش‌آموزی را به خود دانش‌آموزان واگذار کرده‌ایم. با پشتیبانی مدیران محترم مدارس بسیجیان دانش‌آموز تابستان‌ها در دوره‌ای تحت عنوان یاور ولایت با فعالیت‌های خود آشنا می‌شوند و سپس به سمت مسئول بسیج می‌رسند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی ادامه داد: ما به دنبال توسعه کمی و کیفی توأمان هستیم. کیفیت همراه با کمیت به ویژه در حلقه صالحین که دانش‌آموزان دور هم جمع می‌شوند و سرگروهی پاسخ سوالات‌شان را می‌دهد دیده می‌شود. باید بتوانیم نگاه درستی به رشد و تعالی دانش‌آموزان داشته باشیم؛ چراکه فعالیت ما هم در عرصه سازندگی و هم در عرصه دفاعی است.

وی با اشاره به پیشگام بودن دانش‌آموزان بسیجی در عرصه علمی تصریح کرد: برای اجرای طرح تمدن ایرانی- اسلامی به بحث علمی توجه ویژه‌ای داریم. سال گذشته 4 هزار نفر از برترین‌های کنکور از میان دانش‌آموزان بسیجی بودند.

وی افزود: همچنین در عرصه فرهنگ نیز نگاه و اندیشه‌های والایی را پیگیری می‌کنیم. سال گذشته بیش از 50 هزار دانش‌آموز در اردوهای راهیان نور شرکت کردند. حضور آن‌ها بسیار تأثیرگذار است؛ چراکه این نسل آن‌چه که نسل قبل باور داشته را باور کرده و همان راهی که آن‌ها پیش می‌گرفتند را پیش خواهد گرفت.

صابرماهانی ادامه داد:‌ قصد داریم تا کلاس‌های درس امام و ولایت را برای دانش‌آموزان بسیجی ایجاد کنیم. به دنبال فرمایش مقام معظم رهبری که اخیراً از دانش‌آموزان خواسته‌اند تا اسناد لانه جاسوسی را مطالعه کنند قصد داریم بستر مطالعه این اسناد را برای دانش‌آموزان بسیجی فراهم کنیم.

وی با بیان این‌که «ما دانش‌آموزان را با اردوی جهادی آشنا کرده‌ایم»، گفت: امسال سه برابر سال گذشته دانش‌آموزان از اردوی جهادی بازدید کردند. مسأله مهمی است که چند روز دانش‌آموزان از خانواده‌هایشان جدا می‌شوند و در مناطق محروم به محرومین کمک می‌کنند.

وی اظهار کرد: اگر دیروز کسانی مثل شهید شهریاری و شهید احمدی روشن در کشور زندگی می‌کردند امروز دانش‌آموزانی داریم که مسیر آن‌ها را ادامه می‌دهند و در ساختن تمدن ایرانی- اسلامی گام برمی‌دارند. ما سند بالادستی تحت عنوان سند آموزش و پرورش داریم. من به عنوان خادم بسیج دانش‌آموزی از همه خواهش می‌کنم برای اجرای این سند گامی اساسی بردارند. اگر می خواهیم آینده انقلاب را تأمین کنیم باید بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری گام برداریم.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی درپایان تصریح کرد: بسیج دانش‌آموزی شرایطی را فراهم کرده است تا دانش‌آموزان با معلمان خود ارتباطی تربیتی داشته باشند. بر همین اساس است که امروز خیلی از کارها در مدارس به دست خود دانش‌آموزان انجام می‌شود. این اقدام را بر اساس نگاهی انجام می‌دهیم که عقیده داریم اولین کارخانه انسان‌سازی انقلاب بسیج دانش‌آموزی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha