• چهارشنبه / ۱۳ آبان ۱۳۹۴ / ۰۹:۲۵
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 94081307508
  • خبرنگار : 90069

فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرد

افزایش بودجه برای کمک به پناهجویان

افزایش بودجه برای کمک به پناهجویان

با رشد فزآینده مهاجران در جزیره لسبوس یونان، وظیفه گروه‌های امداد و گاردهای ساحلی مستقر در دریای مدیترانه بسیار سخت‌تر از قبل شده است.

با رشد فزآینده مهاجران در جزیره لسبوس یونان، وظیفه گروه‌های امداد و گاردهای ساحلی مستقر در دریای مدیترانه بسیار سخت‌تر از قبل شده است.

به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هفته گذشته بسیاری از پناهجویان از جمله کودکان در حال غرق شدن از آب خارج شدند و در این میان عده‌ای نیز جان باختند. اکنون فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ می‌خواهد بودجه بیشتری را برای نجات پناهجویان در دریا اختصاص دهد.

یکی از مقامات این سازمان بین‌المللی می‌گوید: راه دیگر برای کمک به پناهجویان سازماندهی سفرهای قانونی و بی خطر است. باید اجازه داد پناهجویان به صورت قانونی سفر کنند و این گونه قاچاقچیان از دور حذف خواهند شد و تلفات کمتر و سازماندهی بهتری را شاهد خواهیم بود.

این فدراسیون امیدوار است بتواند دست‌کم به 200 هزار نفر از مهاجران با بودجه 9 میلیون یورویی کمک کند تا آسانتر به اروپا بیایند و در قاره سبز مستقر شوند. البته با توجه به شمار بالای پناهجویان که تنها در سال 2015 از طریق ترکیه و دریا به اروپا آمده‌اند شاید این بودجه‌ها بتواند تنها بخش کوچکی از معضل پناهجویان را حل کند. در سال 2015 میلادی، 600 هزار نفر سعی کرده‌اند تنها از طریق دریا خود را به یونان برسانند.

به گزارش یورونیوز، «فرانتکس»، آژانس کنترل مرزی وابسته به اتحادیه اروپا در حال حاضر پناهجویانی را که به لسبوس می‌رسند انگشت‌نگاری و ثبت‌نام می‌کند. سازمان‌های مدافع حقوق بشر در اروپا می‌گویند که فرانتکس به جای کمک به پناهجویان مسیر انتقال آنها به اروپا را دشوارتر کرده و آنها را درگیر کاغذبازی‌های بی‌مورد می‌کند در حالی که بسیاری از آنها جانشان از گرسنگی و بیماری در خطر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha