• یکشنبه / ۱۰ آبان ۱۳۹۴ / ۱۳:۲۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 94081005536
  • منبع : نمایندگی گلستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان اعلام کرد:

‌گسترش مفهومی و مصداقی استکبار ستیزی از دستاوردهای انقلاب اسلامی

ایسنا/گلستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به 13آبان روز ملی مبارزه با استکبار، گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی گسترش مفهومی و مصداقی استکبار ستیزی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به 13آبان روز ملی مبارزه با استکبار، گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی گسترش مفهومی و مصداقی استکبار ستیزی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام علی اصغر فضیلت افزود: در انقلاب اسلامی استکبار ستیزی از حوزه سیاسی به سایر حوزه‌ها مثل علم، فرهنگ، هنر و رسانه گسترش یافته است.

وی با بیان این نکته که باید ابتدا در ستیز شیطان درون پیروز باشیم، اظهار کرد: با غلبه بر شیطان درون می‌توان بر شیطان بیرون (استکبار) پیروز شد.

فضیلت استکبارستیزی را یک عبارت صرف، ژست سیاسی، روشنفکری و تنها یک شعار ندانست و اضافه کرد: استکبارستیزی علاوه بر شعار، شعوری مبتنی بر آموزه‌های قرآنی، عقلانی و انسانی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان درادامه 13آبان را سالگرد سه رخداد با اهمیت در تاریخ سیاسی معاصر ایران دانست و تصریح کرد: تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه، کشتار دانش آموزان معترض به نظام ستم شاهی و تسخیر سفارت آمریکا توسط تعدادی از دانشجویان از وقایع این روز به شمار می‌رود.

به گفته وی، هر یک از این رویدادها نقش خاصی در تعیین شکل و جهت یابی انقلاب اسلامی داشتند و به عبارتی نظام اسلامی با این موضوعات شکل روشن تر و مشخص تری یافت.

‌فضیلت وحدت هویت داشتن در استکبار زدایی را وجه اشتراک هرسه رویداد تاریخی ایران دانست و با اشاره به دیدگاه قرآن به مستکبر، تصریح کرد: مستکبر از نگاه قرآن کسی یا جریانی است که تن به حقانیت، سخنان حق و دعوت الهی نمی‌دهد و از طرفی با آن به مبارزه هم برخاسته و به این وسیله دیگران را از نعمت پذیرفتن سخنان حق محروم می‌سازد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha