• پنجشنبه / ۳۰ مهر ۱۳۹۴ / ۱۰:۰۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 94073019531
  • خبرنگار : 71475

مرکل در دیدار با نتانیاهو بر راه حل دو کشوری تاکید کرد/تظاهرات علیه سفر نتانیاهو به برلین

مرکل در دیدار با نتانیاهو بر راه حل دو کشوری تاکید کرد/تظاهرات علیه سفر نتانیاهو به برلین

صدر اعظم آلمان اظهار داشت: راهکار تشکیل دو کشور بهترین اقدام برای پایان دادن به خشونت است.

صدر اعظم آلمان اظهار داشت: راهکار تشکیل دو کشور بهترین اقدام برای پایان دادن به خشونت است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان تصریح کرد: راهکار تشکیل دو کشور بهترین اقدام برای پایان دادن خشونت میان فلسطین و اسرائیل است.

وی در نشست خبری با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اظهار داشت: از تمامی طرف‌ها می‌خواهیم تا برای پایان دادن به تنش‌ها در خاورمیانه تلاش کنند.

مرکل گفت: ما حمایت خود را از اسرائیل ادامه می‌دهیم و از حق آن برای امنیت و ثبات حمایت می‌کنیم. راهکار تشکیل دو کشور بهترین اقدام برای پایان دادن خشونت میان فلسطینیان و اسرائیل است.

مرکل در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: برای راه حل سیاسی در سوریه تلاش می‌کنیم اما این به نظر نمی‌رسد در آینده نزدیک این مهم قابل دسترسی باشد.

از سوی دیگر، مرکل در واکنش به اظهارات اخیر نتانیاهو در نشست کنگره صهیونیستی اظهار داشت: سوسیالیست‌های ملی آلمان مسئول همه سوزی یهودیان (در قتل عام هولوکاست) هستند و توجیهی برای تغییر دیدگاه در خصوص این رویداد تاریخی وجود ندارد.

وی گفت: آلمانی‌ها می‌دانند چه کسی مسئول این کشتار است و این شناخت باید به نسل‌های آینده انتقال یابد و تکرار شود. ما به مسئولیت خود در این کشتار اعتراف می‌کنیم.

نتانیاهو گفت: نازی‌ها قصد کشتار یهود را نداشتند بلکه خواهان دور کردن آن‌ها بودند و مفتی قدس کسی است که آدولف هیتلر را به سوزاندن آنها تشویق کرد.

نتانیاهو افزود: هیتلر مسئول قتل عام یهودیان در این همه سوزی است.

از سوی دیگر، نتانیاهو مدعی شد که رژیم صهیونیستی خواهان صلح است و برای برقراری آن تلاش می‌کند!

وی دفاع فلسطینیان از خود علیه اقدامات نیروهای اشغالگر را اقدامی تروریستی دانست و از آلمان به خاطر حمایت مستمر از این رژیم و دفاع از امنیت اسرائیل تشکر کرد.

در همین راستا هواداران جبهه مردمی آزادی بخش فلسطین در آلمان روز گذشته (چهارشنبه) در اعتراض به سفر نتانیاهو به برلین در مقابل ساختمان صدر اعظم آلمان تظاهرات کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات پرچم‌های فلسطین و پلاکاردهایی در دست داشتند که تصاویر احمد سعدات و خالدة جرار روی آن نمایان بود.

هواداران جبهه مردمی تاکید کردند که فعالیت‌های خود را برای حمایت از انتفاضه مردمی و مقابله با صهیونیست‌ها در آلمان ادامه خواهند داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha