• سه‌شنبه / ۱۴ مهر ۱۳۹۴ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94071409307
  • خبرنگار : 71457

سفر محرمانه هیات عراقی به مسکو / روسیه آماده بررسی حمله هوایی در عراق

سفر محرمانه هیات عراقی به مسکو / روسیه آماده بررسی حمله هوایی در عراق

منابع آگاه عراقی اعلام کردند که توافق نهایی میان بغداد و مسکو منعقد شده است که براساس آن روسیه حملات خود به مواضع داعش در خاک عراق را آغاز می‌کند.

منابع آگاه عراقی اعلام کردند که توافق نهایی میان بغداد و مسکو منعقد شده است که براساس آن روسیه حملات خود به مواضع داعش در خاک عراق را آغاز می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این منابع آگاه در مصاحبه با روزنامه عکاظ گفتند: این توافق که به صورت نهایی منعقد شده و هیات نظامی عالی‌رتبه عراقی به صورت محرمانه به مسکو سفر کرده و پیش از آن نیز تماس‌هایی تلفنی میان مقامات عالی‌رتبه کشور برقرار شده بود پس از آن صورت گرفت که حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق از مسکو خواست تا جنگنده‌های روسی مواضع داعش را در الانبار و موصل بمباران کنند.

منابع افزودند: هیات نظامی عالی‌رتبه عراقی که در مسکو حضور دارد مقدمات نهایی را برای توافق نظامی دو جانبه میان عراق و روسیه انجام داد که ظرف روزهای آتی این توافق اعلام خواهد شد و این توافق فقط شامل حملات هوایی از سوی جنگنده‌های روس نمی‌شود بلکه در صورت لزوم، جنگ زمینی نیز علیه داعش صورت خواهد گرفت.

منابع تصریح کردند که دولت‌های عراق و روسیه بر سر تشکیل ائتلاف نظامی دو جانبه‌ جدای از ائتلاف چهارجانبه به توافق رسیده‌اند که هدف از آن ارسال سلاح برای عراق و مجهز کردن آن به داده‌هایی در مورد تروریست‌ها و ورود آنها به عراق است.

در این راستا سایت النشره گزار داد که "والنتینا ماتویینکو" رئیس مجلس علیای روسیه گفته است که کشورش گسترش سطح عملیات هوایی خود علیه داعش را بررسی خواهد کرد و این حملات شامل عراق نیز می‌شود. البته این اقدام در صورت درخواست بغداد از ما خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد که روسیه تاکنون چنین درخواستی را از دولت عراق دریافت نکرده است.

همچنین ولادیمیر ژیرنفسکی، رئیس دومای روسیه نیز اعلام کرد: در صورتیکه بغداد درخواست کند حمله هوایی در عراق را بررسی می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha