• سه‌شنبه / ۱۴ مهر ۱۳۹۴ / ۱۱:۵۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94071409187
  • خبرنگار : 71439

/مخالف استیضاح وزیر راه/

باهنر: امروز رای دکتر آخوندی بیشتر از رای مرحله اول ایشان است

باهنر: امروز رای دکتر آخوندی بیشتر از رای مرحله اول ایشان است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با ارزیابی مثبت از عملکرد وزیر راه و شهرسازی معتقد است جو مجلس نسبت به آخوندی جو مناسبی است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با ارزیابی مثبت از عملکرد وزیر راه و شهرسازی معتقد است جو مجلس نسبت به آخوندی جو مناسبی است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، محمدرضا باهنر در سخنانی در مخالفت با استیضاح وزیر راه و شهرسازی گفت: من معمولا خیلی کم از تریبون صحبت می‌کنم و حتی از صحبت‌های معمولی نطق پیش از دستور نیز استفاده نمی‌کنم.

وی ادامه داد: چند تن از دوستان به من گفتند که الحمدالله رب العالمین جو مجلس، جو مساعدی نسبت به وزیر است و من نه بر اساس ذهن خودم بلکه با شناختی که از دوستان دارم چند روز قبل نیز گفتم که رای دکتر آخوندی بیش از رای مرحله اولشان خواهد شد و ان شاء‌الله رای خوبی می‌آورند به همین دلیل برخی به من گفتند که ضرورتی ندارد صحبت کنی.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطر نشان کرد: مسائلی همچون مسکن مهر، پروژه‌ی عظیمی است که می‌توان از زوایای مختلف به آن نگاه کرد و من هیچ تردیدی ندارم که در این پروژه خانواده‌هایی صاحب مسکن شدند که نسل اندر نسل مسکن ملکی نداشتند و خانواده‌هایی صاحب مسکن خواهند شد که اگر این مسیر نبود امیدی به خانه دار شدن در آنها وجود نداشت.

باهنر همچنین بیان کرد: پروژه‌ی مسکن مهر‌ اگر با تدبیر و محاسبات دقیق‌تر و پیش بینی‌های نزدیک به واقع‌تر مدیریت می‌شد شاید این مشکلات به وجود نمی‌آمد. اما من مدعی هستم و حجت علمی دارم که تنها از قبل مسکن مهر حدود 10 واحد درصد تورم به کشور تحمیل شده یعنی 17 میلیون خانوار کشور 10 میلیون تورم اضافی را تحمل کردند؛ یعنی دهک 5 به پایین جامعه به دلیل مسکن مهر قدرت خریدشان این مقدار کاهش پیدا کرد.

نایب رئیس مجلس افزود: من با توجه به همه واقعیتهای ماجرا فکر می‌کنم وزارت مسکن تا به حال متعهد بوده و باید متعهدتر هم باشد تا مسکن مهر را تمام کند و تا آخرین واحد به مردم تحویل داده شود اما در عین حال باید هزینه‌های مسکن مهر را در اقتصاد کشور به حداقل رساند که این از تدابیری است که دولت باید انجام دهد، باید تلاش کرده و ان شاءالله باید تلاش بیشتری داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد:‌ وزارت راه و شهرسازی زمانی وزارت را تحویل گرفته که نزدیک به 150 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام داشته و حالا اگر این میزان پروژه بخواهد تمام شود محاسبات ریاضی می‌گوید 815 میلیارد تومان اعتبار بگیرند این پروژه‌ها بعد از 10 سال تمام می‌شوند اما یک مهندس این را نمی‌گوید و این حرف یک ریاضیدان است؛ چرا که این میزان فقط هزینه استهلاک و تعدیل آن می‌شود.

باهنر همچنین در ادامه تاکید کرد: به طور مثال در مساله هدفمندی یارانه‌ها ما در سال جاری با توجه به کاهش قیمت نفت و درآمدهای بسیار محدود سالیانه نفت و گاز مصرفی ما با همین قیمت‌های کاهش یافته 40 میلیارد دلار در سال است که یکی از کارهای وزارت راه این بوده که گازوئیل به ناوگان حمل و نقل باری کشور را محاسبه شده تحویل دهد که تا جایی که من اطلاع دارم با اجرای این برنامه روزانه مصرف شش میلیون لیتر گازوئیل کاهش پیدا کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطر نشان کرد:‌ بنده به عنوان کوچکترین شما از دولت اول ریاست جمهوری مقام معظم رهبری تا امروز در دولت یازدهم در مجلس بوده‌ام و همه دولت‌ها را دیده‌ام و با صدها وزیر کار کرده‌ام و بیش از هزار همکار نماینده داشتم که من با تکیه به این سابقه و تجربه می‌گویم که بین وزرای مسکن و شهرسازی شهادت می‌دهم آقای دکتر آخوندی یکی از وزرای فنی، مدبر، مقتدر و پرکار و استراتژیک کشور بوده است.

باهنر در پایان گفت: برخی دوستان استیضاح کننده کم لطفی کردند و ما ملاک را بر این می‌گذاریم که استیضاح به هیچ وجه سیاسی و جریانی و جناحی نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha