• سه‌شنبه / ۱۴ مهر ۱۳۹۴ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94071409111
  • خبرنگار : 71234

/مخالف استیضاح وزیر راه/

آرامی: وزیر راه در حوزه مسکن مهر کار جهادی و انقلابی کرده است

آرامی: وزیر راه در حوزه مسکن مهر کار جهادی و انقلابی کرده است

سخنگوی کمیسیون عمران با تاکید بر اینکه نباید نگاه سیاسی به وزارتخانه راه و شهرسازی وجود داشته باشد‌، گفت که 18 عضو کیمسیون عمران در نامه‌ای به تعامل بسیار خوب وزیر و معاونانش با کمیسیون اذعان کرده‌اند.

سخنگوی کمیسیون عمران با تاکید بر اینکه نباید نگاه سیاسی به وزارتخانه راه و شهرسازی وجود داشته باشد‌، گفت که 18 عضو کیمسیون عمران در نامه‌ای به تعامل بسیار خوب وزیر و معاونانش با کمیسیون اذعان کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منصور آرامی به عنوان مخالف استیضاح وزیر راه و شهرسازی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس گفت: بنده از عملکرد وزیری دفاع می‌کنم که نگاه ملی به مسائل عمرانی کشور دارد و تنها وزارتخانه‌ای است که پیمانکاری اداره نمی‌شود. باید نگاه‌ها به این وزیر استراتژیک و مبتنی بر اقتصاد ملی باشد تا حرکات عمرانی کشور به خوبی پیش رود.

وی با بیان اینکه داشتن نگاه ملی به حوزه اقتصاد باعث رشد و شکوفایی کشور می‌شود، گفت: نباید نگاه سیاسی به وزارت راه و شهرسازی وجود داشته باشد‌. چون این نگاه مناسب وزارتخانه و وزیری که مبتنی بر نگاه ملی به دنبال رفع اشکالات و ایرادات است‌، نیست.

عضو هیات رئیس کمیسیون عمران با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی و معاونانش تعامل بسیار خوبی با این کمیسیون داشته‌اند گفت که این موضوع در نامه‌ای که به امضای 18 عضو کمیسیون عمران رسیده است‌، مورد اشاره قرار گرفته است.

آرامی با تاکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی در حال تغییر رویکرد از وزارت خانه کاملا دولتی به وزارتخانه خصوصی است‌، گفت: آمار و ارقام نشان می‌دهد که این وزارتخانه در حال تغییر رویکرد است.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه با بیان اینکه امسال در بخش بنادر بخش خصوصی 2500 میلیارد تومان مشارکت داشته است‌، گفت: در بخش ریلی که در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری نیز به آن تاکید شده است و در برنامه پنجم قانون بودجه آمده است، 2700 میلیارد تومان بخش خصوصی سرمایه گذاری کرده است که این نشان از جهشی در تغییر نگاه وزارتخانه است.

به گفته وی، وزارت راه و شهرسازی 121 پروژه به ارزش 98 هزار میلیارد تومان را به فراخوان عمومی گذاشته که این نشان می‌دهد این وزارتخانه به دنبال جذب سرمایه داخلی و خارجی است. چون این وزارتخانه برای انجام پروژه‌ها به 123 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تنها 6400 میلیارد تومان اعتبار بودجه‌ای در سال 94 به این وزارتخانه اختصاص یافته و تاکنون 850 میلیارد تومان نقدینگی داشته است.

سخنگوی کمیسیون عمران توضیح داد: در شرایطی که با این اعتبار وزارت راه و شهرسازی عملکرد مطلوبی داشته است آیا انتظار دارید که کارها به بخش خصوصی و مشارکت مردمی داده نشود‌ و به جای آن اعتبارات به یکسری پروژه‌هایی داده شود که ممکن است نتیجه نداشته باشد.

آرامی در ادامه به پاسخ در مورد منتقدان عملکرد وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن مهر پرداخت و گفت: بنده از سال 85 یعنی از زمانی که پروژه مسکن مهر کلید خورد به عنوان شهردار شهری بودم که در آن 40 هزار واحد پروانه برای مسکن مهر صادر شد. در آن زمان به رئیس جمهور و وزیر مسکن وقت مشکلات را مطرح کردم.

سخنگوی کمیسیون عمران در ادامه به گزارش شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی در تاریخ 5 اسفند سال 91 در دولت گذشته خطاب به احمدی نژاد رئیس جمهور پیشین اشاره و اظهار کرد: این گزارش مشکلات مسکن مهر را به رئیس جمهور وقت گوشزد کرده است که از جمله آن عدم توانایی در تامین امکانات و تاسیسات زیربنایی مثل آب و برق گاز و کمبود خدمات و امکانات مربوط به فضای آموزشی‌، بهداشتی‌، مذهبی و انتظامی است.

وی افزود: این گزارش وضع اسفبار مسکن مهر را مورد اشاره قرار داده؛ بنابراین اینکه وزیر تاکنون توانسته 500 هزار واحد مسکن مهر را تحویل دهد یعنی کار جهادی و انقلابی کرده چون در دو دولت گذشته تنها 600 هزار واحد مسکن مهر تحویل داده شده است.

آرامی با بیان اینکه این گزارش به مشکلات مسکن مهر از سال 91 به بعد اشاره کرده است یادآور شد: کشور از سال 91 به بعد با تحریم و مشکلات بعد از آن همچون کمبود اعتبارات عمرانی مواجه شده است؛ یعنی از سال 85 تا 91 وضعیت مسکن مهر مطلوب نبوده که به استناد به همین گزارش پیشرفت‌های فیزیکی با تاخیر مواجه شده که گلایه های مردم را به دنبال داشته است.

سخنگوی کمیسیون عمران با تاکید بر اینکه پروژه مسکن مهر به بهترین نحو بنا بر تاکید رهبری،‌ مسئولان نظام و انتظار مردم به اتمام برسد گفت: طبق این گزارش قبول کنید که مسکن مهر مشکلات اساسی فنی و زیربنایی دارد که تاکنون وزیر حرکت جهادی و انقلابی کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha