• سه‌شنبه / ۱۴ مهر ۱۳۹۴ / ۰۹:۱۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94071408923
  • خبرنگار : 71290

/موافق استیضاح وزیر راه/

رحماندوست: هیچ شائبه سیاسی در استیضاح وزیر راه نمی‌بینیم

رحماندوست: هیچ شائبه سیاسی در استیضاح وزیر راه نمی‌بینیم

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر این که هیچ شائبه سیاسی در کار خودم و همکارانم نمی‌بینم گفت: عمده‌ترین مشکل در عملکرد وزیر مربوط به ایثارگران است که تاکنون قوانینی را که در این خصوص وجود دارد اجرایی نکرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر این که هیچ شائبه سیاسی در کار خودم و همکارانم نمی‌بینم گفت: عمده‌ترین مشکل در عملکرد وزیر مربوط به ایثارگران است که تاکنون قوانینی را که در این خصوص وجود دارد اجرایی نکرده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، مجتبی رحماندوست در جلسه علنی امروز مجلس در موافقت با استیضاح وزیر راه و شهرسازی با بیان این که انتقاد بنده نسبت به عملکرد وزیر آن هم در حوزه مربوط به ایثارگران و تامین مسکن خانواده‌های ایثارگر است گفت: طبق قانون برنامه، وزارت راه و شهرسازی مکلف است نسبت به تامین مسکن جانبازان بالای 25 تا 50 درصد که دو سال سابقه حضور در جنگ را داشتند اقدام کند، اما علی رغم پیگیر‌هایی که انجام شده این کار تحقق نیافته است.

وی افزود: از 158 هزار و 362 واجد شرایط اعلامی از سوی ایثارگران تنها زیر 4 درصد توانستند از این امتیاز برخوردار شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه متاسفانه در تامین مسکن و ارائه تسهیلات به ایثارگران حکم برنامه پنجم ابتر مانده است اظهار کرد: این مساله باید به صورت ریشه‌ای حل شود و نیاز به پیگیری مستمر دارد لذا در راستای امر نظارت نمایندگان این موضوعات را ابتدا با تذکر شفاهی، سپس کتبی و نهایتا طرح سوال مطرح کردیم، اما چون تاکنون مشکل ایثارگران حل نشده است امروز استیضاح در دستور کار مجلس قرار دارد.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه در استیضاح وزیر راه و شهرسازی هیچ شائبه‌ی سیاسی در کار خود و همکارانم نمی‌بینیم افزود:‌ چرا هنوز فرزندان شهدا در شرکت‌های تابعه این وزارت‌خانه رسمی نشده‌اند؟ چرا شرکت‌های مجموعه وزارت راه اجرای بند «و» قانون برنامه پنجم در خصوص استخدام ایثارگران را عمل نمی‌کند؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تسهیلات هواپیمایی برای ایثارگران و خانواده‌های آنان گفت: ماده 41 قانون خدمات رسانی به ایثارگران صراحت دارد به این که ایثارگران، جانبازان و خانواده‌های آنان در صورت مسافرت از طریق هر یک از وسایل حمل و نقل کشور با ارائه کارت ایثارگری از پرداخت 50 درصد هزینه معاف هستند اما این اتفاق رخ نداده است.

رحماندوست در ادامه اظهار کرد: حتی در اماکن و ناوگان‌های حمل و نقل شهری نیز تمهیدات لازم برای سهولت رفت و آمد ایثارگران و کسانی که از طریق ویلچر استفاده می‌کنند دیده نشده است. این در حالی است که در کشورهای دست چندم هم این مناسب سازی مسیرها صورت گرفته، اما در کشور ما متاسفانه مورد غفلت واقع شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار کرد : اخیرا شرکت هواپیمایی ماهان برای ارائه خدمات ویژه که در دنیا مجانی انجام می‌شود گفته باید چهل هزار تومان برای ارائه این خدمات بپردازند.

وی در پایان با بیان این که بنده استیضاح را امضاء نکرده بودم، اما در این مدت چون دیدم هنوز بسیاری از مسائل حل نشده است آن را امضاء کردم گفت: فکر می‌کنم وزیری که مساله به این کوچکی را نتواند حل کند وزیر مناسبی نیست.

رحماندوست ضمن ارائه توضیحاتی درخصوص قول‌های داده شده از طرف وزیر فیلمی را در جلسه علنی مجلس پخش کرد که در آن آخوندی گفت همه موارد را درباره وضعیت ایثارگران پیگیری می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha