• شنبه / ۱۱ مهر ۱۳۹۴ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 94071106745
  • خبرنگار : 71443

اوباما: حمایت‌های روسیه و ایران اسد را در سوریه نگه داشته است

اوباما: حمایت‌های روسیه و ایران اسد را در سوریه نگه داشته است

رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به حملات هوایی روسیه در سوریه، تلاش تهران و مسکو برای حمایت از اسد را کارساز ندانست.

رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به حملات هوایی روسیه در سوریه، تلاش تهران و مسکو برای حمایت از اسد را کارساز ندانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه در یک نشست خبری در کاخ سفید به حملات هوایی روسیه به مواضع داعش در سوریه واکنش نشان داده و هشدار داد: این عملیات مسکو را در یک باتلاق گرفتار خواهد کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه با انتقاد از ولادیمیر پوتین همتای روس خود به دلیل اقدام نظامی در سوریه مدعی شد: تلاش‌های ایران و روسیه برای حمایت از بشار اسد و آرام کردن مردم، آنها را به باتلاق می‌کشاند و کارساز نخواهد بود.

اوباما همچنین گفت که آینده تهران و مسکو در سوریه خطرناک خواهد بود و مدعی شد: حمایت‌های آنها از رئیس جمهور سوریه خشم همسایگان سنی این کشور را برانگیخته است.

وی در ادامه این نشست خبری به گفت‌وگو میان آمریکا و روسیه درباره‌ وضعیت کنونی سوریه اشاره کرد و گفت: این یک جنگ میان واشنگتن و مسکو نیست، ما نمی‌خواهیم سوریه را به یک جنگ نیابتی میان خودمان تبدیل کنیم. جنگ ما علیه داعش است.

رییس جمهور آمریکا علت باقی ماندن بشار اسد در قدرت را حمایت‌های روسیه و ایران دانست و مدعی شد ائتلافی که روسیه تشکیل داده تنها متشکل از روسیه، ایران و بشار اسد است اما بقیه دنیا با ما هستند.

به گزارش ایسنا، این در حالی است که مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اعلام حمایت ایران از اقدام نظامی روسیه علیه گروههای تروریستی در سوریه گفت: مبارزه ریشه‌ای با پدیده‌ی تروریسم به عنوان تهدیدی مشترک علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و جهانی یک ضرورت است و تحقق این هدف مستلزم عزم و اراده جدی و اقدام مشترک بین‌المللی بر پایه‌ همکاری‌ با دولت های عراق و سوریه که بار اصلی مبارزه با تروریسم را به دوش می‌کشند، است.

وی عملیات نظامی مسکو در سوریه را گامی در راستای مبارزه علیه تروریسم و حل بحران ناشی از آن در منطقه دانست و گفت که این اقدام به درخواست رسمی دولت سوریه از فدراسیون روسیه صورت گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha