• یکشنبه / ۵ مهر ۱۳۹۴ / ۰۴:۲۱
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 94070502163
  • خبرنگار : 71431

جانشین رییس پلیس راهور ناجادر گفت‌وگو با ایسنا:

پلیس هنوز طرح LEZ را تایید نکرده است

پلیس هنوز طرح LEZ را تایید نکرده است

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه پلیس هنوز پای اجرای طرح LEZ را امضا نکرده است، گفت: این طرح هنوز برای ما ابهام دارد و تا زمانی که ابهامات برای پلیس رفع نشده است نمی‌توانیم با اجرای آن موافقت کنیم.

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه پلیس هنوز پای اجرای طرح LEZ را امضا نکرده است، گفت: این طرح هنوز برای ما ابهام دارد و تا زمانی که ابهامات برای پلیس رفع نشده است نمی‌توانیم با اجرای آن موافقت کنیم.

سردار موسی امیری در گفت‌وگو با خبرنگار«انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درباره اجرای طرح LEZ در پایتخت که شهرداری وعده اجرای آن از ابتدای آبان را داده بود، افزود: ما هنوز نظر مثبتی برای این طرح نداریم و معتقدیم همچنان بحث‌ها و پیش فرض‌های زیادی در این زمینه وجود دارد.

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با بیان اینکه هنوز اطلاعاتی که از تهران خواسته‌ایم به دست ما نرسیده است، گفت: برای اظهارنظر صریح در مورد طرح نیازمند تحلیل درستی هستیم. ما هنوز نمی‌دانیم که تعداد واقعی خودروهای سبز و زرد چه قدر است و آیا این تعداد از خودروها که به عنوان زرد اعلام شده‌اند درواقعیت نیز همین شرایط را دارند؟

وی با بیان اینکه شاید آنچه که شمارش می‌شود با آنچه که امروز در حال اجراست همخوانی نداشته باشد، تصریح کرد: قرار است با اجرای این طرح جلوی آلودگی هوا گرفته شود؛ اما معلوم نیست که چقدر در این زمینه به نتایج مطلوب خواهیم رسید.

امیری با بیان اینکه آمارهای دقیقی از تعداد خودروهای زرد نداریم، گفت: تعداد خودروهای سبز نیز گرچه معلوم نیست اما با توجه به اینکه عمدتا خودروهای هیبریدی و برقی را شامل می‌شود تعداد آن قابل توجه نیست.

به معاینه فنی اطمینان نداریم

وی یکی از چالش‌های پیش رو را عدم اطمینان پلیس به معاینه فنی دانست و افزود: مشخصه اصلی خودروهای زرد نیز معاینه فنی است؛ اما متاسفانه ما به معاینه فنی چه در تهران و چه خارج از تهران مطمئن نیستیم و به نظر ما اشرافیت کافی بر این موضوع وجود ندارد.

به گفته جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، پلیس از نظر قانونی امکان نظارت بر روند معاینات فنی را ندارد.

وی یکی دیگر از چالش‌های پیش رو را تعداد خودروها برشمرد و افزود: معلوم نیست که با دسته بندی خودروها به رنگ زرد آیا تعداد خودرویی که وارد محدوده می شود بیشتر از تعداد خودروی فعلی است یا کمتر از آن.

پیامدهای اجتماعی طرح را در نظر بگیریم

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه تبعات اجتماعی این طرح نیز باید لحاظ شود گفت: باید ببینیم وقتی ما آمده‌ایم و خودروی قرمز را حذف کرده‌ایم چه قشر از جامعه از این خودروها استفاده می کنند و با این اقدام آسیب می‌بینند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه پلیس هنوز امضایی پای اجرای طرح LEZ ثبت نکرده است، درباره اینکه آیا آبان ماه زمان مناسبی برای اجرای این طرح است یا خیر گفت: اگر ابهامات ما برطرف شده و به سوالاتمان پاسخ درستی داده شود زمان دیگر مهم نیست و از همین امروز می توان شروع طرح را کلید زد اما اگر پاسخ مناسبی برای ابهامات ما داده نشود نمی‌توان زمانی برای اجرای آن اعلام کرد.

به گزارش ایسنا پیش از این شهردار تهران اعلام کرده بود که از ابتدای آبان ماه طرح (LEZ) در سطح پایتخت اجرایی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۷-۰۵ ۰۹:۱۰

خدا رو شکر باز تو اين مملکت پليس حرف دل مردمو زد. آقاجان کسي که کارش با ماشينه . ماشينش تاييد نشه یعني بايد بره سرشو بذاره زمين بميره والسلام.

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۰۵ ۱۰:۰۰

با سلام، در كشورهاي ديگر وضعيت ترافيك شهر مربوط به پليس است و بهتر است شهرداري دخالتي نداشته باشد. شهرداري به وضع بلند مرتبه سازي و ساخت و ساز و تراكم سامان دهد. چه بخشي از اين وضعيت ترافيك ناشي از وضعيت ساخت و ساز و تراكم بي رويه است. در كوچه 10 متري 10 برابر ظرفيتش آپارتمان ساخته مي شود كه هر واحد به طور متوسط 2 خودرو دارد. اين خودروها از كجا عبور كنند و آب مصرفي از كجا بيايد خدا مي‌داند؟

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۰۵ ۱۰:۱۳

چاه را نکنده منار را دزديده اند. معيار اتوموبيل مجاز چيست؟ وسيله تعيين سالم بودن خودرو چه تعداد است؟ آيا مي توان مثل ايست بازرسي خودروها را متوقف کرده سنسور داخ اگزوزش بگذاريم بعد که قبول شد بگوييم برو توي طرح. تهران از خودش ترافيک و راه بندان دارد واي به روزي که خودمان هم دستي دستي راه بندان درست کنيم. گل بود به سبزه نيز آراسته شد.

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۰۵ ۱۰:۴۳

با توجه به اينکه شهرداري از وظايف خودش بيخيال شده افتاده دنبال کار سازمانهاي ديگر. پيشنهاد ميکنم پليس هم بره سراغ تراکم فروشي و ساخت و ساز روي گسل. ايران خودروهم بياد خيابون ها رو آسفالت کنه. پدر بزرگ منم شروع کنه واسه تبليغلا رياست جمهوري دور بعد!

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۰۵ ۱۵:۱۸

در خيابان کارگر شمالي (اميراباد)با اينهمه دانشکده و اداره دولتي افزايش محدوده طرح زوج و فرد بجز اخلال در کار افراد اين منطقه فايده اي در کاهش الودگي هوا ندارد.