• شنبه / ۴ مهر ۱۳۹۴ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 94070401883
  • منبع : نمایندگی کرمان

/فاجعه منا/

فرماندار کرمان: فاجعه منا، بی‌کفایتی عربستان را می‌رساند

فرماندار کرمان: فاجعه منا، بی‌کفایتی عربستان را می‌رساند

ایسنا/کرمان فرماندار کرمان گفت: فاجعه منا، بی‌کفایتی، بی‌لیاقتی و عدم مدیریت حکام عربستان را می‌رساند و اینکه این کشور نمی تواند در یک زمان هم در یمن آن فجایع را به بار آورد و مناسک حج را برگزار کند.

فرماندار کرمان گفت: فاجعه منا، بی‌کفایتی، بی‌لیاقتی و عدم مدیریت حکام عربستان را می‌رساند و اینکه این کشور نمی تواند در یک زمان هم در یمن آن فجایع را به بار آورد و مناسک حج را برگزار کند.

"محمدعلی توحیدی" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه کویر، با اشاره به فاجعه منا اظهار کرد: تامین امنیت زائران بیت‌الله الحرام در کشور عربستان به عهده دولت آن کشور و مجموعه حاکمیت است و از قرائن و شواهد مشخص شده است که سوء تدبیر، عدم مدیریت و همچنین کار را به دست افراد ناتوان سپردن در وقوع این حادثه نقش اساسی و پررنگی داشته است.

وی افزود: بار نخست نیست که مردم به سرزمین وحی می‌روند و کاری است که سال‌ها تجربه شده و طبیعتا باید هر سال بهتر از سال قبل اجرا شود اما متاسفانه حج امسال خوب مدیریت نشده و از شواهد پیداست حضور یکی از مقامات در آن ساعات و بستن تعدادی از مسیرهای رمی جمرات، این حادثه تلخ را رقم زده و هیچ توجیه و استدلالی نمی‌تواند بر این فاجعه بزرگ را سرپوش بگذارد.

توحیدی تصریح کرد: فاجعه منا، بی‌کفایتی، بی‌لیاقتی و عدم مدیریت حکام عربستان را می‌رساند و اینکه این کشور نمی تواند در یک زمان هم در یمن آن فجایع را به بار آورد و مناسک حج را برگزار کند.

وی با بیان اینکه طبیعی است زمانی که تعدادی از دست اندرکاران امنیت درگیر جنگ در یمن هستند، در مناسک حج این فاجعه به بار می آید گفت: فاجعه غم بار منا یک حقیقت است که بیش از 2000 انسان به دلیل عدم کارآیی جان خود را از دست داده‌اند.

رییس شورای تامین شهرستان کرمان با اشاره به حادثه تلخ سقوط جرثقیل در حج امسال نیز تصریح کرد: وقوع دو حادثه سهمگین و تلخ در مدت کوتاه نشان می‌دهد که مسئولان عربستان خواب هستند، حضور ندارند و پیگیر مسائل نیستند.

فرماندار کرمان در پایان با بیان اینکه امیدواریم کشورهای اسلامی ساز و کاری برای امر الهی و مناسک حج بیندیشند و بتوانند همه در امر حج مشارکت کنند، خاطرنشان کرد: متاسفانه شاهد هستیم که مسئولان عربستان نمی‌گذارند کشورها خودشان ورود کرده و مجروحان را درمان کنند و آنها بی‌لیاقتی را از حد گذرانده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha