• شنبه / ۴ مهر ۱۳۹۴ / ۰۹:۵۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94070401387
  • خبرنگار : 71516

فاجعه منا/

ملک سلمان: خودمان را "نذر" تامین امنیت زائران کرده‌ایم!

ملک سلمان: خودمان را "نذر" تامین امنیت زائران کرده‌ایم!

پادشاه عربستان به دنبال فاجعه منا و بی‌کفایتی نیروهای کشورش در برگزاری مناسب مراسم حج تاکید کرد که اجازه نمی‌دهد "دست‌های پشت پرده" با جهان عرب و اسلام بازی کند.

پادشاه عربستان به دنبال فاجعه منا و بی‌کفایتی نیروهای کشورش در برگزاری مناسب مراسم حج تاکید کرد که اجازه نمی‌دهد "دست‌های پشت پرده" با جهان عرب و اسلام بازی کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در نشست سالانه با رهبران کشورهای اسلامی و روسای هیات‌ها و دفاتر امور حجاج در کاخ منا گفت: ما با توجه به مسئولیت عربی و اسلامی که داریم و نقشی که عربستان در منطقه و جهان دارد بر وحدت جهان عرب و اسلام و عدم اجازه دادن به دست‌های پشت پرده برای بازی کردن با آن تاکید می‌کنیم و با برادران خود در حمایت از تلاش‌های عربی و اسلامی برای حفظ ثبات و صلح همکاری می‌کنیم.

وی افزود: اسلام دین برادری، صلح، رحمت، عدالت و احسان است و ما از پیامبر (ص) آموخته‌ایم که بهترین مردم کسی است که دست، زبان و تمامی اعضای بدنش را برای نیکی به مردم به کار می‌گیرد. ما خود و امکاناتمان را برای استقبال از زائران کعبه و تامین امنیت آن‌ها نذر کرده‌ایم!

در فاجعه منا ده‌ها تن جان باختند و تعداد زیادی نیز زخمی شدند. بیشتر مسئولان بی‌لیاقتی و بی‌کفایتی عربستان را دلیل این حادثه می‌دانند و تاکید دارند که عربستان توانایی اداره امور مربوط به مراسم حج را ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۱۲:۲۶

وقف شنيده بوديم، نذر کمتر!

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۰۸ ۰۸:۵۷

چرا پرت وپلا مي گوئي ، اين همه جنايت که در سوريه ،عراق ،بحرين و يمن مي کني همه از رأفت اسلاميت است ، تو خدم الحرمين هستي يا خائن الحرمين ،به پيشينه خود نگاه کن از روز انتصاب براي جهان اسلام ومردم عربستان جز شر چيزي نداشتي خداوند شرت را کم کند ،خيال مي کني مي تواني با دلار هاي نفتي همه را بخري ، در اين دنيا هنوز وجدان هاي بيدار هستند که اعمال ترا آن گونه است ارزيابي کنند نه انگونه که خودت مي گویي. خدا لعنتت کند که پاکترين مردم را در سرزمين وحي به خاک و خون کشيدي.بدان که خون اين بي گناهان دامن ننگين ترا خواهد گرفت