• یکشنبه / ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۵:۴۳
  • دسته‌بندی: انرژی هسته‎‌ای
  • کد خبر: 94062918570
  • خبرنگار : 71526

وال استریت ژورنال:

دیدگاه افکار عمومی ژاپن نسبت به از سرگیری فعالیت هسته‌ای این کشور منفی است

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی با اشاره به اینکه هم اکنون مردم ژاپن معتقدند که نتیجه استفاده از انرژی هسته‌ای چه در تولید برق و چه در تولید سلاح تشعشع رادیو اکتیو و مرگ است ، دیدگاه مردم ژاپن نسبت به استفاده از انرژی هسته‌ای را بسیار منفی دانست.

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی با اشاره به اینکه هم اکنون مردم ژاپن معتقدند که نتیجه استفاده از انرژی هسته‌ای چه در تولید برق و چه در تولید سلاح تشعشع رادیو اکتیو و مرگ است ، دیدگاه مردم ژاپن نسبت به استفاده از انرژی هسته‌ای را بسیار منفی دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال ، از سرگیری فعالیت نخستین راکتور هسته‌ای ژاپن پس از وقوع فاجعه نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما در سال 2011، باعث ایجاد تنش های سیاسی و اعتراضاتی در ژاپن شده است، با وجود مخالفت مقامات و مردم محلی، نیروگاه هسته‌ای سندای ، فعالیت خود را از سرگرفت تا آغاز مسیر از سرگیری فعالیت 25 راکتور هسته‌ای دیگر در ژاپن باشد، اگرچه دولت ژاپن قصد دارد ، 25 راکتور هسته‌ای را بار دیگر فعال کند اما تاکنون تنها 5 راکتور هسته‌ای توانسته اند از مرجع نظارت بر فعالیت های هسته‌ای ژاپن (NRA) مجوزهای ایمنی و امنیتی لازم را کسب کنند.

یک موضوع مهم که با از سرگیری فعالیت هسته‌ای ژاپن اهمیت آن نیز افزایش می یابد، نقشی است که انرژی هسته‌ای در قرن بیست و یکم در تامین انرژی مورد نیاز کشورها خواهد داشت، با وجود آنکه کشورها مواضع مختلفی در مورد اینکه آیا انرژی هسته‌ای ، راه حلی مناسب برای تامین انرژی مورد نیاز است ، هم اکنون بیشتر کشورها به انرژی هسته‌ای وابسته اند .

اما کشورهایی نیز هستند که استفاده از این منبع تولید انرژی را مناسب نمی دانند، از اواخر دهه هفتاد میلادی آلمان برنامه توقف فعالیت های هسته‌ای خود را آغاز کرده است که پس از بروز فاجعه فوکوشیما ، این برنامه شتاب بیشتری گرفته است و آلمان قصد دارد تا یک مدل جایگزین را برای تولید انرژی مورد نیازش به جای انرژی هسته‌ای ایجاد کند، هم اکنون از سرگیری فعالیت های هسته‌ای ژاپن چشم انداز استفاده از انرژی هسته‌ای را افزایش خواهد داد.

اولین راکتور هسته‌ای ژاپن که پس از حدود 2 سال توقف فعالیت همه راکتورهای هسته‌ای این کشور، فعالیت خود را آغاز کرده است، باعث ایجاد اعتراضات گسترده ای در میان افکار عمومی شده است زیرا امکان دارد فاجعه هسته‌ای دیگر مثل حادثه نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما رخ دهد.

به گزارش ایسنا،‌در سال 2011 سونامی باعث ورود آب زیادی از دریا به داخل نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما ژاپن شد، در اثر خرابی پمپ سرد کن راکتور هسته‌ای و گدازش آن ، باعث تشعشع گسترده مواد رادیو اکتیو شد که در نهایت 100 هزار نفر از مردم منطقه فوکوشیما مجبور به تخلیه خانه های خود شدند.

پیش از بروز فاجعه نیروگاه هسته‌ای ژاپن ، مردم آن تفسیر مجزایی از استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای و خطرات تسلیحات هسته‌ای داشتند که البته چنین تفکیکی دیگر در ذهن مردم ژاپن وجود ندارد، هم اکنون بسیاری از افکار عمومی ژاپن معتقدند که از انرژی هسته‌ای چه در تولید برق و چه در تولید سلاح استفاده شود ، نتیجه آن تشعشع مواد رادیواکتیو و مرگ است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha