• جمعه / ۲۷ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۷:۴۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 94062717174
  • منبع : نمایندگی اردبیل

امام جمعه اردبیل:

مسئولیت اصلی جنایت‌های اسرائیل در مسجدالاقصی متوجه نهادهای بین‌المللی است

مسئولیت اصلی جنایت‌های اسرائیل در مسجدالاقصی متوجه نهادهای بین‌المللی است

ایسنا/اردبیل نماینده‌ی ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: مسئولیت اصلی جنایت‌های اسرائیل در مسجدالاقصی متوجه نهادهای بین‌المللی، استکبار جهانی و مرتجعین عرب است.

نماینده‌ی ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: مسئولیت اصلی جنایت‌های اسرائیل در مسجدالاقصی متوجه نهادهای بین‌المللی، استکبار جهانی و مرتجعین عرب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی اردبیل، آیت‌الله «سیدحسن عاملی» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل، ضمن محکوم کردن جنایات صهیونیست‌ها در بیت‌المقدس، گفت: اقدامات شنیع این رژیم جعلی که می‌خواهد قدس را یهودی‌نشین کرده و مسجدالاقصی را از جهت زمان و مکان تقسیم کند، مقدمه‌ای برای تخریب مسجد و بنای معبد خیالی حضرت سلیمان است.

عاملی با اشاره به حفاری‌های خطرناک در زیر مسجد جهت پیدا کردن پایه‌های خیالی معبد سلیمان، گفت: مسجدالاقصی در خطر جدی فروریزی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با اشاره به سخن نخست وزیر اسرائیل خطاب به نمازگزاران که بعد از چهار روز هجوم به مسجدالاقصی، از ادامه این هجوم خبر داده است، افزود: مسئولیت اصلی این جنایت متوجه‌ی نهادهای بین‌المللی و استکبار جهانی و مرتجعین عرب است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به درگیری‌های قومی در ترکیه، تصریح کرد: ترکیه در آستانه‌ی جنگ داخلی و قومی قرارگرفته است.

امام جمعه‌ی اردبیل با اشاره به ریشه‌ی تاریخی اختلافات قومی ترکیه، بر لزوم تکریم همه‌ی اقوام و رعایت حقوق آنها در مدیریت اقوام تأکید کرد.

نماینده‌ی ولی فقیه در استان اردبیل خاطرنشان کرد: کردها در عراق، سوریه و ترکیه با حکومت‌ها مشکل جدی دارند، اما در ایران اسلامی بخاطر حُسن سلوک با اقوام، بهترین رابطه بین حکومت و اکراد حاکم است.

عاملی ادامه داد: پیام مهم حوادث چند دهه‌ی ترکیه این است که با اندیشه‌ی ناسیونالیستی و با برخورد چکّشی و با حق ویژه نمی‌توان یک کشور دارای تعدد قومی را اداره کرد. اسلام به‌جای این اندیشه، نظریه‌ی خانواده واحد جهانی را مطرح کرده است و در مدت پانصد سال دولت عثمانی، اکراد قوی ترین ارتباط را با حکومت داشتند و همه‌ی گرفتاری‌های قومی در ترکیه پس از حکومت ملی‌گراها آغاز شده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در پایان سخنان خود اهالی را به استفاده شایسته از شب عرفه و شب عید سعید قربان خصوصاَ بر حُسن استفاده از روز عرفه که روز دعاست، دعوت و بر فضیلت قربانی در روز عید سعید قربان و اهمیت نماز عید تأکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha