• جمعه / ۲۷ شهریور ۱۳۹۴ / ۰۱:۵۰
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 94062716823
  • خبرنگار : 71431

لاله افتخاری:

نیازمند قانونی برای سبک زندگی هستیم

نیازمند قانونی برای سبک زندگی هستیم

یکی از نمایندگان زن امضاءکننده طرح صیانت از حریم حجاب و عفاف گفت: نیازمند قانونی هستیم که رفتارها، گویش ها، روش ها، مدل مو و بطورکلی تمام ارکان سبک زندگی را دربربگیرد.

یکی از نمایندگان زن امضاءکننده طرح صیانت از حریم حجاب و عفاف گفت: نیازمند قانونی هستیم که رفتارها، گویش ها، روش ها، مدل مو و بطورکلی تمام ارکان سبک زندگی را دربربگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، لاله افتخاری از امضاءکنندگان طرح صیانت از حریم حجاب و عفاف با بیان اینکه امضایش پای این طرح به شکل مشروط انجام شده است، گفت: طراح این طرح دغدغه داشت و البته من هم به ایشان گفتم که آن را راهکار نمی دانم چرا که قوانین متعددی در این حوزه داریم.

این نماینده زن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 25 مورد قانون، آیین نامه و مصوبه از سوی مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد بی حجابی و بدحجابی داریم،اظهارکرد: ما این قوانین را داریم.نماینده دولت هم در جلسه ای که به منظور بررسی این طرح داشتیم گفت که دولت مخالف قانون جدید است، اما مخالفتی با اصلاح وضعیت ندارد. سرانجام در جلسه ای دو - سه ساعته به این نتیجه رسیدیم که کلیات طرح تصویب شود، اما مشروط به اینکه در کارگروهی اضافات، موارد مشترک و متناقض قوانین موجود شناسایی و تنقیح شود.

افتخاری با بیان اینکه بسیاری از مردم از ما مطالبه دارند، گفت: برنامه ای نیست که من بروم و چنین درخواستی از من مطرح نشود.

وی در پاسخ به اینکه آیا این مطالبه گری حاصل نتایج تحقیقات یا اطلاعات آماری است؟ گفت: خیر، من این اطلاعات را در دیدارهایی که داشته ام به دست آوردم و اینطور هم نیست که ما فقط با یک قشر نمازگزار یا حوزه های علمیه دیدار داشته باشیم. چنین مطالبه ای از سوی تمامی اقشار وجود دارد و هنرمندان و ورزشکاران و ... هم خواهان آن هستند. خانواده های شهدا که مالک اصلی این انقلابند هم هنگام دریافت نشان از رییس جمهور گفتند که ما نشان نمی خواهیم وضعیت حجاب باید اصلاح شود. حتی مهمانان خارجی غیر مسلمان هم وقتی به کشور ما می آیند با توجه به سابقه فرهنگی و مذهبی کشور ما خواهان اصلاح وضعیت حجاب بودند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در واکنش به سخنان دادستان تهران مبنی بر جریمه 900 هزار تومانی افراد بدحجاب و برخورد با مدیران ساختمان هایی که پارتی شبانه در آن برگزار شود، گفت: من نمی دانم قانون آن کجاست و بر اساس کدام قانون این اقدام انجام شده اما دادستان تهران قطعا کار خلاف قانون انجام نمی دهد و قوانین را دیده اند. ضمن اینکه اقدامات انجام شده ربطی به طرح اخیر ندارد چرا که طرح صیانت از حریم حجاب و عفاف هنوز تصویب و ابلاغ نشده است.

افتخاری که در یک برنامه زنده تلویزیونی با حضور سخنگوی ناجا و رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی صحبت می کرد با تاکید بر اینکه ما نیازمند یک کاسه کردن قوانین در این حوزه هستیم، افزود: به نظر من این قانون در عین حال که کلان است جزئی هم هست. مشکل اصلی جامعه ما حجاب و عفاف نیست. آقا فرمودند سبک زندگی و ما نیازمند قانون گسترش فرهنگ اسلامی ایرانی هستیم که تمام رفتارها از جمله گویش، روش ها، مدل مو و تمام امور مرتبط با سبک زندگی را در برگیرد.

وی اداه داد: ما مجموعه ای از قوانین در حوزه حجاب و عفاف را می خواهیم و وزارت کشور و ناجا هم همین را می گویند تا مجموعه ای از این قوانین را بتوان در قالب یک کتابچه در اختیار عموم قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۶-۲۷ ۰۲:۱۴

يعني نظر مهمانان خارجي غير مسلمان هم اهميت پيدا کرده ايتجا؟؟!!!

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۲۷ ۰۲:۱۸

يعني از فردا گشت ارشاد علاوه بر قد مانتو، به گويش ما هم کار دارد؟؟؟!!!

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۲۷ ۰۲:۲۰

اگر با وضع قانون ميشد سبک زندگي عوض کرد که بعد از 37 سال ديگه الان پارتي مختلط تو اين شهر وجود نداشت.

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۲۷ ۰۶:۰۷

حتي مهمانان خارجي غير مسلمان هم وقتي به کشور ما مي آيند با توجه به سابقه فرهنگي و مذهبي کشور ما خواهان اصلاح وضعيت حجاب بودند. !!!!!!!!

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۲۷ ۱۵:۲۹

با شما صحبت کردن گفتن وضع حجاب مملکتتون خوب نيست؟! بعد تجمع کردن خواهان اصلاح وضعيت حجاب شدن؟ برادر من يه چيزي بگو که تو عقل بگنجه آخه!

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۲۷ ۰۸:۰۶

خانم لاله افتخاري ما نمي خواهيم مثل شما زندگي کنيم .

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۲۷ ۱۱:۳۱

واقعا فاز خانم افتخاري رو نمي‌فهمم! شما چي ميپسندي بگو همونو انجام بديم! گويش ورفتار مردم به شما چه ربطي داره؟