• سه‌شنبه / ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۲:۴۵
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 94062415334
  • خبرنگار : 90050

مدیرکل بهزیستی البرز:

مرکز نگهداری معلولان فردیس تخلف کرده نه "ولدآباد"

مرکز نگهداری معلولان فردیس تخلف کرده نه "ولدآباد"

ایسنا/البرز مدیرکل بهزیستی البرز با بیان این که آسایشگاهی که در این استان در قبال کودکان معلول مرتکب تخلف شده، ولدآباد نیست، گفت: در رسانه‌ها به اشتباه نام این مرکز در ولدآباد ذکر شده است در حالی که این مرکز در فردیس است و مرکزی که این معلولان به آنجا منتقل شده‌اند، ولدآباد است.

مدیرکل بهزیستی البرز با بیان این که آسایشگاهی که در این استان در قبال کودکان معلول مرتکب تخلف شده، ولدآباد نیست، گفت: در رسانه‌ها به اشتباه نام این مرکز در ولدآباد ذکر شده است در حالی که این مرکز در فردیس است و مرکزی که این معلولان به آنجا منتقل شده‌اند، ولدآباد است.

افروز بهرامی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه البرز، با ابراز تعجب از پیگیری رسانه‌ها در این خصوص افزود: در حال حاضر پرداختن رسانه‌ها به این موضوع تا به این حد، برای من جای تعجب است چرا که رسانه‌ها جایی ورود می‌کنند و به قضیه‌ای می‌پردازند و آن را پررنگ می‌کنند که امری در حال وقوع است و مسئولین به آن مطلق، بی‌توجه هستند. در این حالت رسانه‌ها خود را موظف می‌بینند که حساسیت را در بین مردم، جامعه و مسئولین ایجاد کنند.

وی ادامه داد: بهزیستی البرز این حساسیت را 3 یا 4 ماه پیش ایجاد کرده و به دنبال بازدیدها و نظارت‌های دوره‌ای، به محض آن که متوجه شد مرکز نگهداری معلولان در فردیس تخلفاتی داشته و انحرافاتی از استانداردها در آن دیده شده، آن را تعطیل و کلیه معلولان را نیز به مرکز دیگری در ولدآباد منتقل کرد.

بهرامی با طرح این پرسش که حالا بعد از گذشت 3 تا 4 ماه حساسیت رسانه‌ها روی این موضوع برای من جای تعجب است و چه کمکی به ماجرا می‌کند؟ خاطرنشان کرد: الان بعد از تعطیلی مرکز، قضیه در حال پیگیری است. البته ما با قوه قضاییه هم همکاری کرده تا این پرونده مفتوح به نتیجه برسد. یعنی کار بر اساس روال قانونی در حال پیگیری است.

وی با تاکید بر این نکته که بهزیستی متولی حفظ حقوق معلولان است و ما در این زمینه خود را مسئول می‌دانیم، گفت: ما موضوع را پیگیری می‌کنیم. بهزیستی، مرکز معلولان فردیس را قبل از آن‌که تخلفاتش ثابت شود، تعطیل کرد. به عبارت دیگر خانواده‌های معلولان می‌توانستند از مرکز بهزیستی، پلمب آسایشگاه را تقاضا کنند که انجام دادیم. البته ما قبل از این‌که خانواده‌ها متوجه شوند، مرکز را بستیم.

بهرامی ادامه داد: خانواده‌ها می‌توانستند از مسئول مرکز به قوه قضاییه شکایت کنند که انجام دادند، به عبارتی بهتر کم‌کاری اتفاق نیفتاده است و دادستان هم در حال بررسی موضوع است. ما نیز به عنوان وکیل معلولان از قوه قضاییه می‌خواهیم زودتر به خانواده‌ها پاسخ دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha