• پنجشنبه / ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 94061912321
  • منبع : نمایندگی سمنان

دستگیری اعضای باند قاچاق چوب تاغ‌زارهای سمنان

 دستگیری اعضای باند قاچاق چوب تاغ‌زارهای سمنان

ایسنا/سمنان ‌رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان از دستگیری اعضای یک باند حرفه‌ای قطع درختان تاغ‌ در سمنان خبر داد و گفت: این قاچاقچیان چوب تاغ‌زارهای سمنان در حین قطع درخت و تبدیل آن به زغال دستگیر شدند.

‌رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان از دستگیری اعضای یک باند حرفه‌ای قطع درختان تاغ‌ در سمنان خبر داد و گفت: این قاچاقچیان چوب تاغ‌زارهای سمنان در حین قطع درخت و تبدیل آن به زغال دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، سید ابوالفضل ولیئی گفت: در پی گزارش واصله مبنی بر قطع درخت بیابانی تاغ در منطقه جاده نظامی شهرستان سمنان‌، عوامل یگان حفاظت به منطقه اعزام و موفق به شناسایی سه نفر از اعضای یک باند حرفه‌ای سارق چوب تاغ شدند.

وی اظهار کرد: سارقین که خود را گرفتار در میان مامورین یگان حفاظت می‌دیدند، اقدام به ایجاد درگیری فیزیکی با مامورین کرده و از محل متواری شدند که خوشبختانه با رشادت و عملیات تعقیب و گریز مامورین یگان، دو نفر از سارقین‌، مجددا دستگیر و تحویل نیروی انتظامی شدند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان گفت: از این افراد مقداری ادوات قطع درخت تاغ و وسایل تهیه زغال کشف شده است.

ولیئی اضافه کرد: متخلفین دستگیر شده برای انجام تحقیقات بیشتر و شناسایی سایر اعضای باند به اداره آگاهی شهرستان سمنان منتقل شدند.

به گزارش ‌ایسنا، درخت تاغ مهمترین گونه و درختچه مناطق کویری است که نقش عمده‌ای در جلوگیری از پیش‌روی کویر و بیابان‌زایی دارد.

متاسفانه در چند سال اخیر قاچاق چوب این گونه ارزشمند و تبدیل آن به زغال در کشور شدت گرفته است. زغال این درختچه‌ها به دلیل ماندگار بسیار بالا به چندین برابر قیمت زغال‌های معمولی به فروش می‌رسد.

عمده جنگل‌های حاشیه کویر و تاغ‌زارهای استان سمنان، دست کاشت بوده و قدمت برخی از آنها به نیم قرن نیز می‌رسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha