• چهارشنبه / ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 94061811782
  • خبرنگار : 71474

موفقیت یا زنگ خطر برای روزهای آینده

ثبت تردد چند هزار خودرو در روز در یک قطعه 20 کیلومتری

ثبت تردد چند هزار خودرو در روز در یک قطعه 20 کیلومتری

در شرایطی که هنوز تکلیف سه قطعه اصلی آزاد راه تاریخی تهران – شمال مشخص نیست و حداقل مسافران این مسیر باید چند سالی را چشم‌ انتظار تکمیل آنها باقی بماند، با بازگشایی قطعه چهار این محور سطح استقبال مسافران از آن به شدت بالا رفته است.

در شرایطی که هنوز تکلیف سه قطعه اصلی آزاد راه تاریخی تهران – شمال مشخص نیست و حداقل مسافران این مسیر باید چند سالی را چشم‌ انتظار تکمیل آنها باقی بماند، با بازگشایی قطعه چهار این محور سطح استقبال مسافران از آن به شدت بالا رفته است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، براساس گزارشی که وزارت راه و شهرسازی منتشر کرده در حال حاضر قطعه چهارم آزاد‌راه تهران – شمال پس از ایمن‌سازی و رسیدن به سطح بالاتری از پیشرفت فیزیکی به عنوان یکی از اصلی‌ترین مسیر‌های رفت‌وآمد میان پایتخت و شهرهای شمالی کشور تبدیل شده و بخش زیادی از مردم از این مسیر کوتاه برای رسیدن به جاده چالوس استفاده می‌کنند.

این قطعه حدود 20 کیلومتری که در سال‌های پایانی دولت قبل به بهره‌برداری رسید سال گذشته به دلیل نیاز به ایمنی مجدد و البته تکمیل چند درصد باقی‌مانده از پیشرفت فیزیکی آن بار دیگر تحت پوشش کارگاه فنی قرار گرفت و از ابتدای تابستان بار دیگر به روی مسافران باز شد.

براساس گزارش وزارت راه و شهرسازی این قطعه پس از بازگشایی با استقبال بسیار زیادی رو به رو شده و میزان تردد در آن در روزهای آخر هفته به بیش از 23 هزار خودرو می‌رسید.

هرچند می‌توان در نگاه اول جذب این تعداد از مسافران جاده‌های شمال را به عنوان یک موفقیت در طرح ساخت آزاد راه‌های جدید به حساب آورد، اما این امر می‌تواند به عنوان یک زنگ خطر نیز تلقی شود، زیرا در صورتی که قطعات باقی‌مانده این آزاد‌راه به صورت مرحله‌ای و ناهماهنگ افتتاح شوند احتمالا بار ترافیکی موجود در بخش‌های مختلف این آزاد‌راه بدون مدیریت تقسیم شده و به جای گشایش در روند ترافیکی این جاده‌ها خود به عنوان محل ساخت ترافیک‌های جدید مطرح می‌شود.

هرچند وزیر راه و شهرسازی در صحبت‌های اخیر خود اعلام کرده قطعات دو و سه این آزاد‌راه در فاصله یک سال نسبت به قطعه اول و به‌طور همزمان نهایی می‌شوند، اما با این وجود به دلیل سختی بسیار زیادی که تکمیل این پروژه به دلیل وجود تونل‌های فراوان خواهد داشت مشخص نیست چه زمانی این آزاد‌راه بسیار مهم به افتتاح قطعی می‌رسد.

با توجه به کاهش چند ده کیلومتری فاصله پایتخت با شهرهای شمالی س از افتتاح قطعه اول این آزادراه اگر قطعات میانی کار به موقع تکمیل نشود احتمالا آنچه تاکنون به بهره‌برداری رسیده جز تبدیل شدن به قیفی که از دو سو خودروهای سواری را اسیر ترافیک می‌کند کارایی دیگری نخواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha