• سه‌شنبه / ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 94061710915
  • خبرنگار : 71415

با تایید ایجاد مناطق امن در سوریه؛

کامرون: سربازان انگلیسی ممکن است در خاورمیانه مستقر شوند

کامرون: سربازان انگلیسی ممکن است در خاورمیانه مستقر شوند

نخست وزیر انگلیس گفت: نیروهای انگلیسی ممکن است در خاورمیانه مستقر شوند تا به ایجاد پناهگاه‌های امن برای پناهندگانی که از سوریه فرار می‌کنند، کمک کنند.

نخست وزیر انگلیس گفت: نیروهای انگلیسی ممکن است در خاورمیانه مستقر شوند تا به ایجاد پناهگاه‌های امن برای پناهندگانی که از سوریه فرار می‌کنند، کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه دیلی میل، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس اظهار کرد، ایجاد مناطق امن در سوریه مطمئنا یک فکر درست است.

نخست وزیر انگلیس در حالی از درست بودن تشکیل مناطق امن در سوریه خبر می‌دهد که پیشتر چنین مساله‌ای را رد کرده بود.

وی به قانونگذاران انگلیسی تصریح کرد، ترکیه و آمریکا باید مشارکت نظامی برای آوارگان سوری داشته باشند و انگلیس نیز باید به شکل بالقوه در این اقدامات شریک باشد.

با این حال وی افزود: باید تعهد بسیار چشمگیری به منظور تضمین اینکه این مناطق تعیین شده امن هستند وجود داشته باشد.

تغییر موضع کامرون در حالی صورت گرفت که دو وزیر سابق کابینه محافظه کاران انگلیس از او خواستند تا از طرح مداخله در سوریه حمایت کند.

اندرو میچل، وزیر سابق توسعه بین‌المللی انگلیس اظهار کرد، اکنون نیاز مبرمی برای ایجاد مناطق امن در سوریه وجود دارد تا جلوی فرار میلیون‌ها آواره از سوریه گرفته شود.

وی گفت: از استقرار نیروهای زمینی انگلیس در سوریه برای حفاظت از کمپ‌های جدید حمایت می‌کنم و نیروی هوایی سلطنتی انگلیس نیز می‌تواند پوشش هوایی لازم برای تشکیل مناطق امن را تامین کند.

میچل خاطرنشان کرد: به شکل ایده آل انگلیس در استقرار سرباز در سوریه شریک نخواهد بود اما ما باید خواهان درنظر گرفتن این گزینه باشیم.

دیوید کامرون در سخنرانی در مجلس عوام انگلیس اظهار کرد، هنوز یک پیشنهاد قابل اجرا برای ایجاد مناطق امن در سوریه دریافت نکرده اما این مساله در دست بررسی است.

وی افزود: ما مساله ایجاد مناطق امن در سوریه را بررسی کرده‌ایم و بررسی خواهیم کرد اما اگر قرار باشد این مناطق امن تعیین شوند باید تضمین شود که آنها ایمن هستند و این مساله نیازمند تعهد نظامی ترکیه، آمریکا، به شکل بالقوه انگلیس است و می‌دانید که این تعهد باید یک تعهد بسیار چشمگیر باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha