• دوشنبه / ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۰:۲۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94061609993
  • خبرنگار : 71129

انتقاد داوود اوغلو از اروپا به دلیل پذیرش اندک پناهجویان

انتقاد داوود اوغلو از اروپا به دلیل پذیرش اندک پناهجویان

نخست وزیر ترکیه در حالی از پذیرش مضحک تعداد کمی از آوارگان توسط کشورهای اتحادیه اروپا انتقاد کرد که سیاست قاره اروپا را در قبال آوارگان همانند "دژ مسیحی اروپا" توصیف کرد.

نخست وزیر ترکیه در حالی از پذیرش مضحک تعداد کمی از آوارگان توسط کشورهای اتحادیه اروپا انتقاد کرد که سیاست قاره اروپا را در قبال آوارگان همانند "دژ مسیحی اروپا" توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)‌، به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه در بخش سرمقاله امروز (دوشنبه) روزنامه آلمانی فرانکفورتر آلگماین تسایتونگ نوشت:‌ ترکیه بیش از دو میلیون آواره از سوریه و عراق را در خود جای داده و یک منطقه حائل میان این کشورهای درگیر و اروپا ایجاد کرده است.

وی همچنین کمک‌های مالی کم از جانب اتحادیه اروپا را برای حمایت از اقدامات ترکیه به شدت مورد انتقاد قرار داد و در ادامه این سرمقاله نوشت:‌ به نظر می‌رسد که واکنش مناسب برای رویارویی با مشکل آوارگان تنها بر دوش ترکیه است و اروپا خود به دنبال ایجاد یک دژ مستحکم مسیحی در برابر آوارگان است. چنین رویکردی با ارزش‌های اروپایی تناقض دارد و آنکارا به عنوان یکی از کشورهای کاندیدای پیوستن به اتحادیه اروپا نمی‌تواند چنین چیزی را تصور کند.

نخست وزیر ترکیه در ادامه نوشته است:‌ برای اروپا زمان آن رسیده تا به صورت جامع کاری برای مهاجرت انجام دهد و ترکیه نیز آماده است تا با شرکای اروپایی خود در این زمینه همکاری کند.

در همین حال، سیاستمداران اپوزیسیون آلمانی کشورهای غربی را مقصر اصلی بحران مهاجرت در اروپا دانستند.

آلمان در سال جاری میلادی با بزرگترین حضور مهاجران مواجه بوده به طوریکه تاکنون 800 هزار پناهجو و مهاجر به این کشور وارد شده‌اند که بالاترین میزان مهاجرت از جنگ دوم جهانی محسوب می‌شود. اکثر این مهاجران از کشورهای جنگ زده هستند.

دو تن از نمایندگان حزب اصلی اپوزیسیون "چپ" آلمان در پارلمان این کشور در یک پیام انتقادی که امروز (دوشنبه) منتشر می‌شود، نوشتند: کشورهای غربی تحت رهبری آمریکا به وسیله ایجاد سازمان‌های تروریستی، باعث بی‌ثباتی تمام منطقه شدند. گروه‌های تبهکار نظیر داعش به صورت غیرمستقیم از منابع مالی و تسلیحاتی کشورهای غربی نفع می‌برند و باعث کشته شدن، بی‌خانمانی و فرار میلیون‌ها تن از ساکنان مناطق درگیر شده‌اند.

این دو نماینده حزب "چپ" آلمان همچنین به دولت برلین تاکید کردند تا از دولت واشنگتن بخواهد تا راه حلی برای این بحران که خود به وجود آورده، بیابد و همچنین از مقا‌م‌های آلمان خواستند تا از آمریکا بخواهند در هزینه‌های رویارویی با آوارگان شریک شود.

این دو سیاستمدار اپوزیسیون آلمانی همچنین خواستار توقف سریع صادرات سلاح از آلمان و افزایش کمک‌های این کشور و شراکت در برنامه جهانی غذا شدند تا به این وسیله به کشورهای درگیر جنگ کمک بیشتری شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha