• دوشنبه / ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۰:۲۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 94061609989

مادورو: آمریکا عامل بحران آوارگان در جهان است

مادورو: آمریکا عامل بحران آوارگان در جهان است

رئیس‌جمهور ونزوئلا، آمریکا را مقصر شدیدترین بحران مهاجرتی اروپا پس از جنگ جهانی دوم دانست.

رئیس‌جمهور ونزوئلا، آمریکا را مقصر شدیدترین بحران مهاجرتی اروپا پس از جنگ جهانی دوم دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "نیکولاس مادورو"، رئیس‌جمهور ونزوئلا در گفت‌وگو با شبکه راشاتودی، آمریکا را به ایجاد جنگ‌های متعدد در خاورمیانه و در پی آن تشدید بحران پناهجویان در کشورهای اروپایی متهم کرد.

مادورو در جریان سفرش به چین به مناسبت مراسم بزرگداشت هفتادمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم در این باره ادامه داد: این اروپاست که باید با این بحرانی که آمریکا را آن را ایجاد کرده، کنار بیاید چرا که این اروپاست که اکنون مقصد هزاران مهاجر است و نمی‌داند چگونه باید با شرایط سازگار شود.

رئیس‌جمهور ونزوئلا تاکید کرد: بسیاری از مشکلات جهان از بحران پناهجویان و مهاجران گرفته تا درگیری‌های خاورمیانه و داعش نتیجه سیاست‌های درازمدت آمریکاست.

وی در این‌باره اظهار کرد: آنها با فریب و نیرنگ به عراقی که مهد تمدن است، حمله کردند و آن را با خاک یکسان کردند. اکنون عراق عملا هزار پاره شده و سراسر آن را تروریسم با بدترین شکل خود فرا گرفته است.

مادورو در ادامه به سایر درگیری‌های خاورمیانه اشاره و عنوان کرد: چه کسی لیبی را بمباران کرد؟ چه کسی جان بیش از 100 هزار لیبیایی را گرفت؟ چه کسی اکنون سوریه را بمباران می‌کند؟ چه کسی منابع مالی تروریست‌هایی را تامین کرد که اکنون به دنبال نابودی آن است؟

این رهبر ونزوئلا همچنین پیش‌بینی‌های خود را به شبکه راشاتودی درباره آینده صنعت نفت و ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه گفت.

مادورو اظهار کرد، وی و پوتین درباره ایجاد ثبات در بازار نفت به تعدادی ابتکارعمل و طرح دست یافته‌اند. او با این حال جزئیاتی درباره این اقدامات ارائه نداد و تنها به گفتن اینکه آنها را بعداً اعلام خواهند کرد، بسنده کرد.

وی پیش‌بینی کرد، ممکن است که قیمت نفت طی ماه‌های آتی به 70 دلار در هر بشکه برسد و احتمالا بر قیمت 70 تا 80 دلار ثابت خواهد ماند. این قیمت سرمایه‌گذاری در صنعت انرژی را طی سال‌های آتی تضمین خواهد کرد و اقتصاد را به ثبات می‌رساند.

رئیس‌جمهور ونزوئلا در ادامه اظهاراتش درباره بزرگداشت هفتادمین سالگرد پایان جنگ جهانی گفت، رهبران غربی که در این مراسم در چین و پیشتر در روسیه شرکت نکردند، مرتکب اشتباه شدند. مادورو غیبت آنها را «نشانه‌ای از حقارت» توصیف کرد.

وی در این باره گفت: اگر به خاطر پیروزی ارتش سرخ نبود، فاشیست‌ها جهان را اشغال می‌کردند. نادیده گرفتن این حقیقت مانند این است که تلاش کنیم چشمانمان را بر وجود تمام جهان ببندیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha