• دوشنبه / ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۰:۰۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94061609959
  • خبرنگار : 71463

خجسته‌پور:

برای جلوگیری از نفوذ دشمن، در تعامل با دنیا بر اصول انقلاب تأکید کنیم

برای جلوگیری از نفوذ دشمن، در تعامل با دنیا بر اصول انقلاب تأکید کنیم

مسئول واحد ارتباطات جامعه اسلامی مهندسین معتقد است که تأکید روی سرمایه اجتماعی داخلی و اصول انقلاب اسلامی باعث جلوگیری از نفوذ دشمن خواهد شد.

مسئول واحد ارتباطات جامعه اسلامی مهندسین معتقد است که تأکید روی سرمایه اجتماعی داخلی و اصول انقلاب اسلامی باعث جلوگیری از نفوذ دشمن خواهد شد.

علیرضا خجسته پور در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره اینکه چطور می‌توان با وجود تعامل با دنیا جلوی نفوذ دشمن را گرفت، اظهار کرد: شاید کنار هم قرار دادن این دو موضوع که هم با دنیا تعامل داشته باشیم و هم از نفوذ دشمن جلوگیری کنیم کار سختی باشد اما برای این کار باید روی دو موضوع سرمایه اجتماعی داخلی و اصول انقلاب اسلامی تأکید کنیم.

وی ادامه داد: ما ابتدا باید روی سرمایه اجتماعی داخلی خود یعنی فرهنگ،‌ اقتصاد و فضای اجتماعی مردم و انسجام داخلی تأکید داشته باشیم و در تعامل خود با دنیا نیز روی اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی تأکید کنیم تا بتوانیم علاوه بر تعامل گسترده با دنیا، اجازه نفوذ به دشمنان ندهیم.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه سرمایه اجتماعی یک اندوخته داخلی است، بیان کرد: ما باید به دنبال تعامل با کشورهایی که به کشورمان احترام می‌گذارند و اقتدار ما را به رسمیت می‌شناسند باشیم اما تعامل با کشورهایی که با ما دشمنی می‌کنند و یا از اساس با مبانی انقلاب ناسازگارند مثل رژیم کودک‌کش صهیونیستی بی‌معنی است.

وی اضافه کرد: در تعامل با دنیا باید این کلید واژه را در نظر داشته باشیم که تعامل‌مان حتماً بر اساس عزت و مصلحت ملی باشد چون اگر این‌گونه نباشد راه نفوذ دشمن باز خواهد شد. می‌دانیم که دشمن همواره به دنبال دشمنی است و حتی زمانی که پای میز مذاکره می‌آید به منفعت ما فکر نمی‌کند بلکه به دنبال راه نفوذی برای خودش است.

خجسته پور با اشاره به صحبت‌های برخی مقامات آمریکایی درباره توافق هسته‌ای یادآور شد: آمریکایی‌ها بحث‌هایی را مطرح کردند که با متن و روح توافق متفاوت بود به همین دلیل مقام معظم رهبری به زیبایی این تک دشمن را با یک پاتک پاسخ دادند و فرمودند که باید راه‌های نفوذ دشمن را ببندیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: رئیس جمهور هم در صحبت‌های خود گفت که با پیشرفت‌های علمی، اقتصادی و تکنولوژیکی می‌توانیم مقابل نفوذ دشمن بایستیم که این حرف کاملاً درستی است و برای انجام آن می‌توان از دو راهکار استفاده کرد که اولی توجه به سند چشم‌انداز توسعه است، چون ما اگر بتوانیم قدرت برتر منطقه باشیم قطعاً دشمن نمی‌تواند در کشورمان نفوذ کند.

این عضو جامعه اسلامی مهندسین در ادامه گفت: راهکار دوم اتحاد و انسجام در داخل کشور است. همانطور که مقام معظم رهبری چند سال پیش را با عنوان سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی نام‌گذاری کردند، ما می‌توانیم با این راهکار و انسجام داخلی جلوی نفوذ دشمن را بگیریم.

مسئول واحد ارتباطات جامعه اسلامی مهندسین در پایان اظهار کرد: اگر پیشرفت‌های اقتصادی و تکنولوژیکی باعث قدرتمندی ما و وابستگی کمتر به کشورهای دیگر شود و از طرفی بین مسئولین و بین مردم و مسئولین اتحاد و انسجام باشد و در سیاست خارجی هم به دنبال انسجام اسلامی و اتحاد بین‌ ملل مسلمان باشیم قطعاً دشمن نمی‌تواند در این موج به هم پیوسته رخنه کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha