• یکشنبه / ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۶:۰۶
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 94061509708
  • منبع : شورای اسلامی شهر تهران

مسجد جامعی پیشنهاد داد

احیاء منزل شهید تندگویان

احیاء منزل شهید تندگویان

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تخریب بخشی از ساختمان محل سکونت شهید تندگویان، خواستار احیای این منزل به عنوان میراث شهر تهران شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تخریب بخشی از ساختمان محل سکونت شهید تندگویان، خواستار احیای این منزل به عنوان میراث شهر تهران شد.

به گزارش سرویس «شهری» ایسنا، احمد مسجد جامعی پیش از بررسی دستورات یکصد و هشتادمین جلسه شورا با اشاره به اینکه هفته دولت تمام شده اما ذکر نکته‌ای در خصوص وزرای شهید در دولت خالی از لطف نخواهد بود گفت: وزرایی از دولت در طول هشت سال دفاع مقدس به درجه شهادت نایل شدند از جمله آنها شهید چمران و شهید تندگویان بودند. در جهت حفظ یاد و نام این عزیزان شهرداری تهران مبادرت به احیای بناهای بر جامانده از این افراد از جمله حفظ و بازسازی منزل پدری شهید چمران کرده است. بر هیمن اساس جا دارد در مورد خانه پدری شهید تندگویان هم چنین اقدامی صورت گیرد.

وی افزود: این منزل مدت زیادی است که رها شده و حتی بخشی از دیوار آن تخریب شده است این در حالی است که احیای این خانه نیاز به هزینه زیادی ندارد.

وی با اشاره به بازدید خود از خیابان و محله خانی آباد از محمد مهدی تندگویان، عضو شورای اسلامی شهر تهران خواستار رسیدگی به مشکلات این محله شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه علاوه بر منزل شهید تندگویان منزل مرحوم تختی و نخستین موسسه مربوط به زنان در این محله و خیابان واقع شده است، تصریح کرد: در طول سالیان گذشته تعدادی از مشاغل مزاحم از این خیابان منتقل شده‌اند و در نتیجه رفت و آمدها به این مکان کم شده است که باعث افزایش آسیب های اجتماعی در این مکان شده است که مستلزم برنامه ریزی در این خصوص است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تخریب بخشی از ساختمان محل سکونت شهید تندگویان خواستار احیای این منزل به عنوان میراث شهر تهران شد.

محمد مهدی تندگویان نیز درباره این موضوع گفت: با توجه به واگذاری ملک برای چنین پروژه‌ای بنابراین احیای آن هزینه زیادی برای شهرداری ندارد.

وی با بیان اینکه کل زیربنای این ملک 200 متر است، اظهار کرد: وزارت نفت تعهد کرده است که تمام هزینه نگهداری این منزل را به صورت مادام العمر پرداخت کند و تنها مکث ایجاد شده به خاطر تامین اعتبارات بازسازی ملک است که با همکاری منطقه 12 شهرداری در حال پیگیری این موضوع هستیم.

به گزارش مرکز ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به عدم وجود استحکام در این بنا اعلام کرد: تمامی اجزای این منزل جدا و کدگذاری شده است تا بتوان آن را احیاء کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha