• دوشنبه / ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۳:۳۳
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 94052614716
  • خبرنگار : 71526

در کنفرانس خبری مشترک با ظریف

لاوروف: مسأله سوریه باید از طریق مذاکره میان دولت‌ها حل شود

لاوروف: مسأله سوریه باید از طریق مذاکره میان دولت‌ها حل شود

وزیر امور خارجه روسیه با تاکید بر لزوم حل مسأله سوریه از طریق راه حل‌های سیاسی اظهار کرد که بحران سوریه باید از طریق مذاکرات میان دولت‌ها حل شود.

وزیر امور خارجه روسیه با تاکید بر لزوم حل مسأله سوریه از طریق راه حل‌های سیاسی اظهار کرد که بحران سوریه باید از طریق مذاکرات میان دولت‌ها حل شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در نشست خبری مشترک با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در مورد بحران سوریه گفت:‌ تنها راه حل موثر برای حل بحران سوریه استفاده از راه حل‌های سیاسی و دیپلماتیک است.

او تصریح کرد: روسیه همچنین آماده است تا در این مذاکرات در مورد آینده سوریه گفت‌وگو کند.

لاوروف همچنین تاکید کرد: برخی از مخالفان معتقدند که بشار اسد باید تا پایان دوره ریاست جمهوری اش قدرت را رها کند که این مسأله برای ما غیرقابل قبول است.

لاوروف همچنین از آمادگی روسیه برای گسترش همکاری با ایران در زمینه های تجاری ، اقتصادی ، انرژی هسته‌ای،‌ کشاورزی و همچنین انجام مطالعات تحقیقاتی در دریای خزر خبر داد.

وزیر امور خارجه روسیه در مورد تکمیل نیروگاه هسته‌ای بوشهر نیز افزود: در طول سال گذشته روسیه در حال تکمیل این نیروگاه بوده است و ما قصد داریم تا هشت واحد جدید طراحی شده توسط روسیه را در ایران احداث کنیم.

وزیر خارجه روسیه همچنین از تقویت همکاری های نظامی دو کشور برای جلوگیری از بروز هرگونه تهدید و خطر در منطقه خبر داد.

بر اساس گزارش خبرگزاری اینترفکس لاوروف همچنین گزارشات مبنی بر سفر سردار سلیمانی به روسیه را شایعه خواند و آن را رد کرد.

وی همچنین گفت که اعضای کمیسیون مشترک بین دولت‌های ایران و روسیه در پاییز دیدار خواهند کرد.

وی گفت: روابط میان ایران و روسیه با توجه به توافق هسته‌ای ممکن است به یک تعریف جدید دست یابد.

بر اساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف همچنین ابراز امیدواری کرد که برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) طی هفته‌های آینده اجرایی شود.

لاوروف افزود: ما از اجرای برجام خرسند می شویم و از آنجایی که شورای امنیت سازمان ملل این توافق را تائید کرده است، انتظار داریم اجرای آن طی هفته های آتی آغاز شود.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین ضمن تائید دعوت تهران از وی برای سفر به ایران گفت که ما به طور مرتب دیدارهایی را در سطح وزیران امور خارجه برگزار می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha