• یکشنبه / ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۱:۰۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 94052513786
  • خبرنگار : 71516

ناتو: به تصمیم آلمان برای خارج کردن پاتریوت‌هایش از ترکیه احترام می‌گذاریم

ناتو: به تصمیم آلمان برای خارج کردن پاتریوت‌هایش از ترکیه احترام می‌گذاریم

سخنگوی ناتو در واکنش به تصمیم اخیر آلمان برای خروج پاتریوت‌هایش از ترکیه، اعلام کرد که به تصمیم برلین برای پایان مشارکت خود در ماموریت سامانه دفاع موشکی پاتریوت در جنوب ترکیه احترام می‌گذارد.

سخنگوی ناتو در واکنش به تصمیم اخیر آلمان برای خروج پاتریوت‌هایش از ترکیه، اعلام کرد که به تصمیم برلین برای پایان مشارکت خود در ماموریت سامانه دفاع موشکی پاتریوت در جنوب ترکیه احترام می‌گذارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت عربی پرس، وزارت دفاع آلمان روز شنبه اعلام کرد که با منقضی شدن ماموریت آتش‌بارهای پاتریوت این کشور و 260 سرباز آلمانی مرتبط با آن در خاک ترکیه، به زودی این نیروها و سامانه‌ها را از ترکیه خارج خواهد کرد.

در همین راستا، سخنگوی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد: ما به تصمیم دولت آلمان احترام می‌گذاریم. نقش آلمان در این ماموریت‌ به حمایت از ساکنان و خاک ترکیه در برابر تهدیدات موشک‌های بالستیک سوریه کمک کرده است.

این درحالی است که در اظهارات سخنگوی ناتو نیامده که آیا ماموریت ناتو در ترکیه به طور کامل در ژانویه 2016 به پایان می‌رسد یا خیر. وی تنها تاکید کرد: نظامیان در زمان کنونی ضرورت‌های آتی این ماموریت و فراهم آوردن سامانه‌های دیگر دفاع موشکی را برای دستیابی به راهکار مناسب مورد بررسی قرار می‌دهند.

ناتو پیش بینی می‌کند آلمان در این ماموریت تا پایان ژانویه 2016 مشارکت داشته باشد به طوری که سخنگوی ناتو اعلام کرد که ناتو از تصمیم دولت آلمان اطلاع داشته است.

سخنگوی ناتو در خصوص مشارکت آمریکا در این ماموریت نیز گفت: تصمیم گیری در این زمینه به عهده مقامات آمریکایی است.

ناتو در خصوص تهدیدات کنونی در ترکیه معتقدند است که حتی اگر در زمان کنونی تهدید اندکی علیه ترکیه وجود نداشته باشد همواره خطر "سقوط موشک‌هایی از داخل سوریه که به سمت شبه نظامیان مسلح در خاک سوریه شلیک می‌شود وجود دارد."

آلمان به همراه آمریکا و هلند دو آتش بار پاتریوت و 400 سرباز خود را در سال 2013 به ترکیه که عضو ائتلاف ناتو است اعزام کرد. در دسامبر 2012 وزرای خارجه ناتو ماموریت این آتش بارها را در پاسخ به درخواست آنکارا برای محافظت از خاک این کشور در مقابل موشک‌هایی که ممکن بود از سوی سوریه علیه ترکیه شلیک شوند تصویب کردند.

در یک نظرسنجی که اخیرا در آلمان انجام شد، 48 درصد از آلمانی ها خواهان آن بودند که سربازان آلمانی به دلیل درگیری‌های جدید در مرزهای ترکیه از خاک این کشور خارج شوند و تنها 35 درصد از آنها با خارج کردن سربازانشان مخالف بودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha