• شنبه / ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۲:۱۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94052413147
  • خبرنگار : 71496

مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه تقسیم این کشور را محتمل دانست

رامی عبدالرحمان، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه با رد امکان گفت‌وگوی مخالفان سوری با داعش و افراطی‌ها برای حل بحران کشور تاکید کرد در صورتیکه به راه حل سیاسی دست نیابیم، تقسیم سوریه امری اجتناب ناپذیر خواهد بود.

رامی عبدالرحمان، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه با رد امکان گفت‌وگوی مخالفان سوری با داعش و افراطی‌ها برای حل بحران کشور تاکید کرد در صورتیکه به راه حل سیاسی دست نیابیم، تقسیم سوریه امری اجتناب ناپذیر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رامی عبدالرحمان، مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه در گفت‌وگو با روزنامه البیان با ابراز ناامیدی نسبت به نتایج تلاش‌های استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه و نیز نتایج احتمالی کنفرانس ژنو 3 و کنفرانس‌های بعدی برای حل بحران سوریه گفت: ائتلاف مخالفان سوری در داخل سوریه جایگاه و اعتباری ندارند و نمی‌توانند به کسی دستور بدهند گرچه آنها در عرصه سیاسی حاضر هستند اما نقش و تاثیر آنان در حل مشکل سوریه ضعیف است.

دیدبان حقوق بشر سوریه یک نهاد نزدیک به مخالفان سوری است که در زمینه اطلاع رسانی فعالیت می‌کند. دفتر این مرکز در لندن قرار دارد و اطلاعات خود را از منابع میدانی در داخل سوریه و اخبار و بیانیه‌های رسمی می‌گیرد.

عبدالرحمان در ادامه درباره شرایط حقوق بشر در سوریه و انتظاراتش از سازمان‌ها و نهادهای بین المللی در کمک به پناهندگان سوری گفت: نمی‌توان شرایط حقوق بشر در سوریه را چیزی کمتر از "فاجعه" توصیف کرد این شرایط به صورت جدی رو به بحرانی شدن می‌رود و چاره‌ای جز برپایی مناطق امن برای حمایت از شهروندان در مقابل بمباران مستمر و حملات نظامی نیست. اهمیت این مناطق در امداد رسانی فوری به پناهندگان نمایان می‌شود و ما از اقدامات سازمان‌ها و نهادهای بین المللی برای توقف مشکلات و سختی‌های پناهندگان و بازسازی ها تقدیر می‌کنیم.

مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه در ادامه این گفت‌وگو راه حل بحران سوریه را در صدور قطعنامه‌ای بین المللی از سوی شورای امنیت برای توقف آتش بس و اعلام حکومت انتقالی دانست و گفت: در صورتی که برای این بحران به راه حلی سیاسی و مسالمت آمیز نرسیم تقسیم سوریه موضوعی اجتناب ناپذیر خواهد بود.

وی در ادامه با رد امکان مذاکره با داعش و دیگر گروه‌های تروریستی برای حل بحران سوریه تاکید کرد قطعا مذاکره با داعش و دیگر گروه‌های افراطی به معنای به رسمیت شناختن آنهاست و در صورت دستیابی به راه حل جدی برای کشور، مردم داعش و دیگر گروه‌ها را از بین خواهند برد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha