معاون حمل و نقل بار و کالای سازمان ترافیک شهرداری تهران از آغاز طرح ساماندهی باربران چرخ دستی در محدوده بازار بزرگ پایتخت خبرداد.
مهدی وحدت کار در گفت وگو با خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در مورد فراخوان نهایی شناسنامهدار کردن باربران بازار با بیان اینکه حدود 10هزار باربر چرخ دستی در محدوده بازار و اطراف آن، مشغول به فعالیت هستند گفت: از باربران درخواست شده است تا در مرداد ماه با مراجعه به دفاتر پیک بادپا نسبت به ثبت و تکمیل اطلاعات خود اقدام کنند.
وی با بیان اینکه این طرح به منظور شناسایی دقیق باربران بازار صورت میگیرد گفت: اطلاعاتی در مورد تعداد باربران وجود ندارد و این درحالی است که میتوان با شناسایی نهایی باربران، برنامه ریزیهای دقیقتری برای بهبود معیشت و فعالیت اقتصادی آنها انجام داد.
معاون حمل و نقل بار و کالای سازمان ترافیک شهرداری تهران افزود: علاوه بر ثبت اطلاعات این باربران، به آنها لباسهای متحدالشکلی داده خواهد شد که پلاک چرخ دستی در پشت لباس درج شده است.
وی با اشاره به شناسنایی و ثبت اطلاعات 3000 باربر چرخ دستی از ابتدای مردادماه گفت: با همکاری یگان حفاظت شهرداری و ماموران کلانتری طرح ارشادی باربران چرخ دستی بازار آغاز شده و پس از آن در صورت عدم مراجعه باربران اقدام عملیاتی برای ساماندهی صورت خواهد گرفت.
وحدت کار با اشاره به مشکلات ایجاد شده توسط چرخ دستیها در زمان شلوغی بازار افزود: چرخ دستیهای تردد کننده در بازار عرضی حدودا 80سانتی متری دارند و در گذر از معابر تنگ بازار مشکل آفرین خواهند بود و از آنجایی که منطقه بازار از لحاظ اقتصادی و توریستی بسیار مورد توجه است باید برای حل این مشکل چارهای اندیشیده شود.
معاون حمل و نقل بار و کالای سازمان ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه طراحی چرخ دستیهای جدید در حوزههای مختلف حمل ونقل آغاز شده است اضافه کرد: در جلسات کارشناسی این طرحها، چرخ دستیهای جدید بازار مورد بررسی قرارگرفت اما واقعیت این است که چرخ دستیهای موجود باید از لحاظ ظاهری و فنی مورد اصلاح قرار گیرند اما در مقایسه با نمونه چرخ دستیهای پیشنهاد شده به لحاظ شکل هندسی و میزان باری که میتواند جابجا کند؛ در وضعیت مطلوبی قرار دارد.
وی افزود: علاوه بر ایجاد اصلاحات ظاهری و فنی مامعتقدیم چرخ دستیهای موجود، بد نیستند چرا که بار زیادی میتواند جابجا کند و شکل هندسی وضعیت خوبی دارد اما بااین حال طراحیهایی در مورد ورود وسایل حمل بار برقی متناسب بازار انجام شده است اما این تغییر نوع وسایل حمل ونقل بار در اولویت این معاونت قرار ندارد چراکه تعویض این وسایل علاوه بر زمان بر بودن، هزینههای سنگینی برای مالکان در پی دارد.
انتهای پیام
نظرات