• چهارشنبه / ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۲:۵۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94051408192
  • منبع : نمایندگی یزد

/35 سال مدیریت جهادی/

جوکار: جهاددانشگاهی اعتمادسازی کرده است

جوکار: جهاددانشگاهی اعتمادسازی کرده است

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعتماد غالب مردم به نهادهای انقلابی به دلیل انجام فعالیت‌های شان در راستای خدمت به مردم و کشور، گفت: جهاددانشگاهی این اعتمادسازی را به معنای واقعی انجام داده است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعتماد غالب مردم به نهادهای انقلابی به دلیل انجام فعالیت‌های شان در راستای خدمت به مردم و کشور، گفت: جهاددانشگاهی این اعتمادسازی را به معنای واقعی انجام داده است.

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه یزد، جهاددانشگاهی را نهادی برخواسته از متن انقلاب دانست و تصریح کرد: در واقع اراده‌ مصمم دانشجویان و اساتید در راستای تولید علم و فناوری و همچنین اقدامات فرهنگی در کشور، منجر به تشکیل این نهاد انقلابی شده است.

وی افزود: این نهاد پربرکت، اقدامات خوبی را از ابتدای انقلاب تا امروز در کارنامه خود ثبت کرده و منجر به بروز و شکوفایی استعدادها در زمینه‌های مختلف شده ‌است و امروز شاهدیم که جهاددانشگاهی براساس تدابیر و سیاست‌های رهبر معظم انقلاب، روز به روز بالنده‌تر می‌شود و در این راستا توانسته ابعاد مختلف علمی و فرهنگی کشور را در محیط‌های نیمه‌دانشگاهی و آموزشی کشور به خوبی دنبال کنند.

وی در رابطه با عوامل اعتماد عمومی به نهاد جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: غالباً مردم به نهادهای انقلابی اعتماد دارند چون نهادهایی هستند که با اراده مردمی شکل گرفته و بیشتر امورات و اقدامات اجرایی، تحقیقی و پژوهشی آن‌ها نیز در راستای خدمت به مردم و کشور بوده ‌است.

این نماینده مجلس گفت: جهاددانشگاهی اعتمادسازی را به معنای واقعی انجام داده و با توجه به تجربیات خوبی هم که از این نهاد در اذهان وجود دارد، موجب شده که این اعتماد در بدنه جامعه عمیق‌تر شود و خود را بیشتر نشان دهد.

وی در مورد ماموریت‌هایی که که از سوی نظام قابل واگذاری به نهاد جهاد دانشگاهی است نیز با تاکید بر این‌که «باید نیازهای واقعی کشور را نگاه کنیم» اظهار کرد: جهاددانشگاهی با توجه به آن روحیه‌ انقلابی که انتظار می‌رود یکایک اعضای‌شان از خود نشان دهند، در مجموع سازمانی باید به این سمت هدایت شود که با ماموریت‌هایی در عرصه علم و در عرصه فرهنگ، نقش مهمتر و برجسته‌تری را در سطح جامعه ایفا کند. جهاددانشگاهی باید بتواند این روحیه و تفکر را در بدنه جامعه و مخصوصاً در جامعه دانشگاهی کشور، جاری و ساری کند.

وی با بیان این‌که «یزد به دارالعباده و دارالعلم شناخته می‌شود»، گفت: هر دو این ویژگی‌ها باید در جهاددانشگاهی یزد جمع شود تا جهاددانشگاهی هم در عرصه فرهنگ و معنویت جامعه نقش داشته باشد و هم در موضوع علم و فناوری ایفا وظیفه کند. انتظار می‌رود که در راستای تحقق ایجاد قطب علمی که استان یزد برندی برای آن است، جهاددانشگاهی استان نقش بهتر و بالاتری ایفا کند و در حقیقت میدان‌دار این عرصه باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha