• چهارشنبه / ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۱:۳۷
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 94051408075
  • منبع : نمایندگی خراسان شمالی

/35سال مدیریت جهادی/

بقای جهاد دانشگاهی در تولید علم یک ضرورت غیرقابل انکار است

بقای جهاد دانشگاهی در تولید علم یک ضرورت غیرقابل انکار است

ایسنا/خراسان شمالی رییس جهاد دانشگاهی خراسان‌شمالی گفت: حفظ و بقای جهاد دانشگاهی در تولید و توسعه علم و پژوهش یک ضرورت غیر قابل انکار در کشور است.

رییس جهاد دانشگاهی خراسان‌شمالی گفت: حفظ و بقای جهاد دانشگاهی در تولید و توسعه علم و پژوهش یک ضرورت غیر قابل انکار در کشور است.

دکتر رضا شاهین فر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان‌شمالی، اظهارکرد: در جهان امروز که پیشرفت و توسعه کشورها بر مبنای علم و دانش استوار بوده پژوهش، تولید علم و فناوری از مهمترین عناصر رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، صنعتی و سیاسی کشور محسوب می شود در این راستا حفظ و بقای جهاد دانشگاهی یک ضرورت غیر قابل انکار است.

وی با اشاره به لزوم ورود فناوری‌های نوین برای پیشرفت کشور در عرصه‌های گوناگون، افزود: با توجه به نیاز ضروری به منظور انتقال فناوری در برخی از صنایع پیشرفته، این مهم از طریق همکاری‌های فناورانه با دیگر مراکز تحقیقاتی محقق می شود.

شاهین فر ادامه داد: پژوهش و فناوری به عنوان امری حیاتی و نیروی محرکه پیشرفت و توسعه پایدار و رسیدن به رفاه و استقلال واقعی جامعه باید در شرایط پسا تحریم در اولویت های مهم قرار گیرد.

وی با تاکید بر ایجاد زمینه های لازم از سوی مسئولان به منظور تقویت جهاددانشگاهی با واگذاری امور مختلف از سوی نظام به این نهاد خاطر نشان کرد: جهاد دانشگاهی نیز باید همچنان به تحقیق و توسعه در مراکز پژوهشی خود در بخش های ژنتیکی و فناوری و تربیت نیروهای جهادی و انقلابی ادامه دهد.

وی با بیان اینکه جایگاه جهاد دانشگاهی هنوز به صورت کامل برای دانشگاه‌ها تببین نشده است، افزود: با توجه به توان و ظرفیت بالای جهاد دانشگاهی این نهاد در صورت حمایت مسئولان آمادگی ورود به عرصه‌های سخت و ناشدنی نظام را دارد.

شاهین فر یادآور شد: هدایت برخی از سرمایه‌های ورودی برای تجهیز دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و اجبار شرکت‌ها خارجی برای وارد کردن فناوری و بسترسازی برای حضور شرکت‌های خارجی و دانشگاه‌های و مراکز تحقیقاتی در پارک‌ها و مراکز رشد کشور، فرصت‌ خوبی برای جامعه علم و فناوری در شرایط پسا تحریم است.

وی با ذکر اینکه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید مبنای عملکرد دولت قرار گیرد، گفت: در این صورت می توان از فرصت‌های به وجود آمده در دوران پساتحریم برای توسعه کشور بهره کافی را برد.

شاهین فر ادامه داد: اما توجه به این امر مهم که تحریم‌ها تنها بخشی از مشکلات اقتصادی کشور بوده و برای رشد و توسعه اقتصادی نیازمند تعادل و هماهنگی میان دو بخش اقتصاد درونی و بیرونی هستیم، بنابراین باید در مدیریت اقتصاد مد نظر قرار گیرد.

شاهین فر در خصوص نقش جهاد دانشگاهی در اجرای نقشه جامع علمی کشور، گفت: باید این نهاد همانند دیگر مراکز علمی و دانشگاهی نقش خود را در اجرای نقشه جامع علمی کشور بر اساس اختیارات و ظرفیت‌های خود تعریف کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha