• دوشنبه / ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۵:۲۸
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 94051206855
  • منبع : نمایندگی اردبیل

بزرگترین مجموعه گردشگری کشور در حال احداث

بزرگترین مجموعه گردشگری کشور در حال احداث

ایسنا/اردبیل مدیر پروژه منطقه نمونه گردشگری نور سبلان گفت: مسئولین در معرفی پل معلق مشگین شهر اهتمام ویژه ای داشته باشند.

مدیر پروژه منطقه نمونه گردشگری نور سبلان گفت: مسئولین در معرفی پل معلق مشگین شهر اهتمام ویژه ای داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه اردبیل، جواد قربانی در حاشیه بازدید از پل معلق مشگین شهر در جمع خبرنگاران گفت: این پروژه توسط شرکت مکان شهر ابرار در حال اجراست که بزرگترین مجموعه گردشگری کشور است.

وی با بیان اینکه این پروژه در زمینی به مساحت هزار و 300 هکتار در حال اجراست، افزود: مجموعه حاضر 5 درصد پروژه اصلی است، که شامل رستوران، پل معلق، سایت کالسکه، کلبه‌های کوهستانی، سفره خانه سنتی، هتل، متل و نمازخانه است.

قربانی با بیان اینکه پل معلق مشگین شهر به طول 365 متر، عرض 2 متر و ارتفاع 80 متر از کف دره خیاوچای است، تصریح کرد: 95 درصد باقیمانده این پروژه شامل دهکده سلامت، رستوران گردان، پیست‌های ورزشی زمستانی، تلکابین، مجتمع آبدرمانی، شهربازی و ... است.

مدیر پروژه منطقه نمونه گردشگری نور سبلان با بیان اینکه 21 و 22 مردادماه سالجاری، شهرستان مشگین شهر به عنوان مرکز پرواز پاراگلایدرها با پرواز 300 پاراگلایدر معرفی خواهد شد، خاطرنشان کرد: این مکان به عنوان بهترین سایت پرواز و فرود برای پاراگلایدر در استان است.

وی با بیان اینکه در این پروژه تاکنون بالغ بر 500 میلیاردتومان هزینه شده است، اضافه کرد: پیش بینی می‌شود برای اتمام این پروژه، حداقل 5 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

قربانی با بیان اینکه تاکنون از هیچگونه تسهیلات بانکی و دولتی برای این پروژه استفاده نکرده‌ایم، گفت: برای انجام مابقی این پروژه نیازمند کمک‌های مالی دولت و تسهیلات بانکی هستیم.

مدیر پروژه منطقه نمونه گردشگری نور سبلان ضمن انتقاد از عدم همکاری مسئولین در تبلیغات پل معلق مشگین شهر در سایر نقاط استان، گفت: متاسفانه بنرهای تبلیغاتی ارسالی به شهرستان سرعین و گردنه حیران، مجوز نصب پیدا نکردند و یا اینکه با قیچی پاره شده است.

وی پل معلق مشگین شهر را در زمینه جب گردشگر به استان اردبیل حائز اهمیت ویژه دانست و افزود: انتظار می رود مسئولین در ورودی و خروجی شهرهای استان در قالب بیلبورد، بنر‌ یا سایر روش های تبلیغاتی با هزینه خود سرمایه گذار اقدام به معرفی این منطقه به مسافران و گردشگران کند.

قربانی از راه‌اندازی رادیو گردشگری در محوطه پل معلق مشگین شهر خبر داد و تصریح کرد: به دنبال راه‌اندازی شبکه رادیویی سراسری در مشگین شهر هستیم تا آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این شهرستان را معرفی کنیم.

‌*عکس خبر تزیینی است*

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha