• شنبه / ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ / ۰۹:۳۳
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 94051004959
  • خبرنگار : 71516

تظاهرات فلسطین، اردن و مصر در حمایت از مسجد الاقصی

تظاهرات فلسطین، اردن و مصر در حمایت از مسجد الاقصی

مردم فلسطین، مصر و اردن با برگزاری تظاهرات گسترده‌ حمایت خود را از مسجد الاقصی اعلام کرده و سکوت جامعه جهانی در قبال اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مقدسات فلسطین و به ویژه مسجد الاقصی را محکوم کردند.

مردم فلسطین، مصر و اردن با برگزاری تظاهرات گسترده‌ حمایت خود را از مسجد الاقصی اعلام کرده و سکوت جامعه جهانی در قبال اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مقدسات فلسطین و به ویژه مسجد الاقصی را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، مردم فلسطین با برپایی تظاهرات گسترده تحت عنوان "لبیک یا مسجد الاقصی" اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مقدسات فلسطین و به ویژه هتک حرمت مسجد الاقصی و تجاوز صهیونیست‌ها به این مسجد را محکوم کردند.

فلسطینی‌های شرکت‌کننده همچنین سکوت جامعه جهانی در قبال تجاوزات شهرک‌نشین‌های اسرائیلی به مسجد الاقصی و هتک حرمت مقدسات فلسطین را محکوم کرد.

رائد صلاح، رهبر جنبش "الحرکه الاسلامیه" فلسطین نیز در سخنانی جنایت‌های رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی و ممانعت از ورود نمازگزاران به این مسجد را محکوم کرد.

تظاهرات فلسطینی‌ها همزمان با سوزانده شدن "علی دوابشه"، کودک شیرخوار فلسطینی به دست شهرک‌نشینان اسرائیلی در روستایی درنابلس صورت گرفت.

رائد صلاح تاکید کرد: خون کودک شیرخواره فلسطینی لعنتی برای رژیم صهیونیستی خواهد بود.

در اردن نیز حدود 1500 تن پس از ادای نماز جمعه تظاهراتی را با عنوان جمعه خشم برای حمایت از مسجد الاقصی از مقابل مسجد جامع الحسینی برگزار کرده و اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مقدسات فلسطینی‌ها را محکوم کردند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات با سر دادن شعارهایی همبستگی خود را با جنبش حماس و گروه‌های فلسطینی در نوار غزه و مخالفت خود را با تجاوزات شهرک‌نشینان به قدس و مسجد الاقصی با حمایت نیروهای رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

مردم مصر نیز با برگزاری تظاهرات در چند استان با عنوان «زخم ما یکی است لبیک یا مسجد الاقصی» برگزار کردند و حمایت خود را از مساله فلسطین اعلام نمودند.

تظاهرکنندگان مصری که به درخواست "ائتلاف حمایت از مشروعیت" تجمع کرده بودند، بر پایبندی خود برای سرنگونی «دولت کودتا» تاکید کردند.

در استان اسکندریه واقع در شمال مصر نیز تظاهرکنندگان با حمل تصاویر و پلاکاردهایی در حمایت از مسجد الاقصی یورش صهیونیستی‌ها به این مسجد را محکوم کردند.

مردم مصر در استان‌های الدقهلیه و سوئز نیز با برگزاری تظاهرات در همبستگی با مردم فلسطین خواهان آزادی بازداشت‌شدگان در زندان‌های مصر شدند.

هیات حمایت از قدس و فلسطین در لبنان از کشورهای عربی و اسلامی خواست تا به مسوولیت خود در قبال قدس و مسجد الاقصی عمل کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha