• دوشنبه / ۵ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۶:۱۵
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 94050502621

رئیس بنیاد نخبگان استان اعلام کرد

وجود بیش از سه هزار واحد صنعتی کوچک و زودبازده در استان البرز

رئیس بنیاد نخبگان استان البرز گفت: جهت‌دهی صنعت به سمت دانش در کشورهای پیشرفته سبب ثبات و پایداری منابع در مسیر توسعه اقتصادی این کشورها شده است.

رئیس بنیاد نخبگان استان البرز گفت: جهت‌دهی صنعت به سمت دانش در کشورهای پیشرفته سبب ثبات و پایداری منابع در مسیر توسعه اقتصادی این کشورها شده است.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، جعفر جهان‌پناه با اشاره به اینکه برای تحقق اهداف توسعه اقتصاد مقاومتی در کشور از لحاظ منابع اولیه محدودیتی وجود ندارد، گفت: سرمایه و نیروی‌ انسانی از مهمترین عوامل در توسعه اقتصاد مقاومتی است که البته رویکرد مصرف‌گرایانه سبب زوال این منابع می‌شود.

وی افزود: در کشورهای پیشرفته به منظور ثبات و پایداری در روند توسعه صنعتی و اقتصادی از توسعه صنایع به سمت دانش‌­بنیان استفاده می‌شود.

جهان‌پناه با اشاره به اینکه در استان البرز بیش از سه هزار واحد صنعتی کوچک و زودبازده وجود دارد، اظهار کرد: البرز در صنایع غذایی، پلاستیک، قطعات خودرو، دارویی و شیمیایی شاخص و دارای مزیت‌های کم‌نظیری به لحاظ نیروی انسانی و امکانات فیزیکی است.

رئیس بنیاد نخبگان استان البرز در ادامه با بیان اینکه طبق آمارهای ارائه شده حدود پنج درصد سرمایه‌گذاری کل کشور و 5/3 درصد کل بنگاه­‌های اقتصادی کشور در استان البرز وجود دارد، بر لزوم تهیه و بکارگیری راهبرد و سیاست صحیح به منظور استفاده از پتانسیل­‌های موجود و رفع چالش­‌های صنعت استان تاکید کرد.

وی در ادامه از تشکیل و برگزاری منظم جلسات کارگروه صنعت استان با حضور معاونان سازمان‌­های اتاق بازرگانی، صنعت و معدن و شهرک­های صنعتی، رؤسا و نمایندگان ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها و سرآمدان صنعت استان به منظور شناسایی فرصت­ها و رفع چالش‌­های صنعتی استان خبر داد.

جهان‌پناه خاطرنشان کرد: در اولین جلسه این کارگروه، کمک به توسعه صنایع استان به سمت صنایع دانش‌بنیان و استفاده از پتانسیل­‌های دانشگاه­‌های استان در پروژه­‌ها و پژوهش‌­های مورد نیاز بخش صنعت استان مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

رئیس بنیاد نخبگان استان البرز در پایان با اشاره به تکمیل بخشی از بانک اطلاعاتی سرآمدان صنعتی استان به عنوان یکی از برنامه­‌های کارگروه صنعتی در سال جاری ابراز امیدواری کرد این کارگروه در آینده نزدیک بتواند حلقه ارتباط دانش، صنعت و سازمان­‌های متولی حامی صنایع و دانشگاه را برقرار کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha