• شنبه / ۳ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۲:۳۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94050300891
  • خبرنگار : 71234

حسینی مطرح کرد

پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی، اولویت کاری بعد از توافق

پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی، اولویت کاری بعد از توافق

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس تاکید کرد که با توجه به سرانجام رسیدن مذاکرات هسته‌ای باید از این به بعد مساله اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و افزایش مناسبات منطقه‌ای به عنوان اولویت در دستور کار دولت قرار گیرد.

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس تاکید کرد که با توجه به سرانجام رسیدن مذاکرات هسته‌ای باید از این به بعد مساله اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و افزایش مناسبات منطقه‌ای به عنوان اولویت در دستور کار دولت قرار گیرد.

سیدباقرحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا اظهار کرد: با توجه به سرانجام رسیدن مذاکرات اکنون زمانی است که باید اقتصاد مقاومتی و توجه به مساله تولید و اشتغال در دستور کار قرار گیرد، این از جمله مهم‌ترین کارهایی است که باید بعد از توافق انجام شود و براساس آن دارایی‌های بلوکه شده به کشور بازگردد.

وی با تاکید بر اینکه باید شرایط برای فعالیت مجدد و گسترده اقتصادی در کشور فراهم شود گفت: باید اجرای سیاست‌ اقتصاد مقاومتی را جدی بگیریم و به خاطر توافق از آن غفلت نکنیم، باید از فرصت‌های ایجاد شده به بهترین نحو استفاده کرده و مساله اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی را جدی بگیریم تا انشاء‌الله شرایطی فراهم شود تا از وابستگی به نفت خارج شویم و عملا برای آینده راه را برای تحریم‌هایی که به واسطه وابستگی به نفت کشور را با مشکل مواجه می‌کرد ببندیم.

نماینده مردم زابل ادامه داد: با این اقدام ضمن افزایش توان تولید ملی اشتغال نیز ایجاد می‌شود و هم جلوی بسیاری از مشکلات گرفته می‌شود، براین اساس باید سیاست دولت پیاده سازی اقتصاد مقاومتی باشد و از همین ابتدا باید کار اساسی و زیربنایی لازم را انجام دهد.

وی افزود: با در پیش گرفتن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌توان راه را برای هرگونه تحریمی که جلوی رونق اقتصادی را می‌گیرد گرفت و دیگر شرایطی برای اعمال فشاری ظالمانه باقی نخواهد ماند.

حسینی همچنین با تاکید بر لزوم افزایش مناسبات اقتصادی ‌، سیاسی و فرهنگی با کشورهای منطقه گفت که این مناسبات باید نسبت به گذشته با شتاب بیشتری در دستور کار قرار گرفته و به عنوان یک اولویت باشد.

وی یادآور شد: در مدتی که کشور با تحریم‌ها دست و پنجه نرم می‌کرد کشورهای بزرگ دنیا برای تامین منافعشان تحت سلطه آمریکا و رژیم صهیونیستی تصمیماتی را اتخاذ می‌کردند که بعضا کشورهای منطقه با آنها همراهی نمی‌کردند بنابراین با بهبود وضعیت و به سرانجام رسیدن مذاکرات باید اولویت ما افزایش مناسبات اقتصادی با کشورهای منطقه باشد البته باید از فرصت به وجود آمده در عرصه بین المللی استفاده کنیم.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه در پایان گفت: در حال حاضر هیات‌های مختلفی به خصوص در کشورهای اروپایی آمادگی ورود به ایران را دارند چون آنها به ما نیاز دارند ما نیز باید به بهترین نحو از این فرصت بهره برداری کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha