• چهارشنبه / ۲۴ تیر ۱۳۹۴ / ۱۰:۱۶
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 94042413345
  • منبع : نمایندگی مرکزی

برای اولین بار در کشور؛

طرح روحانیون بالینی در بیمارستان‌های استان مرکزی آغاز شد

طرح روحانیون بالینی در بیمارستان‌های استان مرکزی آغاز شد

ایسنا/مرکزی ‌برای اولین بار در کشور طرح روحانیون بالینی در بیمارستان‌های استان مرکزی آغاز شد.

‌برای اولین بار در کشور طرح روحانیون بالینی در بیمارستان‌های استان مرکزی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی- دکتر حسن طاهراحمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک شامگاه گذشته در آیین افتتاحیه این گفت: طرح روحانیون بالینی برای اولین بار در کشور، در دانشگاه علوم پزشکی اراک آغاز شده است.

وی افزود: یکی از مزایای این طرح، پاسخگویی به مسائل فقهی در امور جدید پزشکی از جمله پیوند اعضا، سقط جنین، لقاح مصنوعی و... است که جامعه روزانه با آن درگیر است.

وی با اشاره به نیاز جدی به اقدامات فرهنگی در مراکز آموزشی درمانی، تصریح کرد: مقرر شده این علما، روزانه سه ساعت در مراکز درمانی حضور پیدا کنند و این حضور نقش اساسی در درمان بیماران بویژه از لحاظ روحی روانی دارد. این حضور همچنین بر مدیریت بیمارستان نیز تأثیرگذار خواهد بود.

طاهراحمدی گفت: بهره‌گیری از پتانسیل و ظرفیت‌های روحانیت برای پشتیبانی بیش از 12 هزار کادر درمانی و دانشجویان پزشکی و ارائه خدمات معنوی به حدود شش میلیون مراجعه کننده در مراکز درمانی، از جمله اولویت‌های مدنظر در حوزه علوم پزشکی در استان مرکزی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد: در حال حاضر، 10 درصد از دانشجویان علوم پزشکی استان تحت نظر اساتید بزرگ حوزوی، مطالعات جامعی را در آثار شهید مطهری دنبال می‌کنند.

به گزارش ایسنا، معاون دفتر نهادنمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: در راستای اجرای طرح استقرار روحانیون در بیمارستان‌ها، تعداد 16 روحانی که دو نفر از آنها زن و بقیه مرد هستند، در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام علی حسنوند با اشاره به وظایف این روحانیون، افزود: این روحانیون، وظیفه سرکشی به بیماران و رسیدگی عاطفی به آنها، پاسخگویی به مسائل شرعی پرسنل درمانی، بیماران و همراهان، شرکت در کمیته اخلاقی بیمارستان و همکاری و برنامه‌ریزی در فعالیت‌های فرهنگی بیمارستان از جمله برگزاری اردوهای تفریحی برای خانواده‌های کادر درمانی را دارا هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha