• دوشنبه / ۲۲ تیر ۱۳۹۴ / ۱۶:۱۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94042212336
  • خبرنگار : 71129

داوود اوغلو: احزاب دیگر بیش از حزب عدالت و توسعه نیازمند ائتلاف هستند

نخست وزیر ترکیه با اعلام اینکه حزبش در هر انتخابات زودهنگامی پیروز می‌شود، گفت: احزاب مردم جمهوری خواه و جنبش ملی گرای ترکیه بیش از حزب عدالت و توسعه نیازمند تشکیل یک دولت ائتلافی هستند.

نخست وزیر ترکیه با اعلام اینکه حزبش در هر انتخابات زودهنگامی پیروز می‌شود، گفت: احزاب مردم جمهوری خواه و جنبش ملی گرای ترکیه بیش از حزب عدالت و توسعه نیازمند تشکیل یک دولت ائتلافی هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تودی زمان، احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه به خبرنگاران گفت: فرض کنید حتی اگر تلاش کنیم تا یک دولت ائتلافی برمبنای اعتماد مشترک بسازیم این تلاش بی‌نتیجه بماند و ما به پای صندوق‌های رای برای انتخابات زودهنگام رفتیم. با هر احتمالی،‌ این حزب عدالت و توسعه است که می‌تواند یک دولت تک حزبی تشکیل دهد. تمامی این سه حزب مردم جمهوری خواه، دموکراتیک مردم و جنبش ملی گرا نیاز دارند تا یک دولت ائتلافی ایجاد کرده و بخشی از دولت باشند حتی اگر ما انتخابات زودهنگام برگزار کنیم. به همین دلیل است که من می‌گویم حزب عدالت و توسعه نیاز کمتری به تشکیل دولت ائتلافی دارد.

صحبت‌های داوود اوغلو یک روز پیش از مذاکرات رسمی با کمال قلیچدار اوغلو، رهبر حزب مردم جمهوری خواه مطرح شد. وی همچنین قرار است با رهبران دو حزب جنبش ملی‌گرا در 14 ژوئیه و دموکراتیک مردم در 15 ژوئیه دیدار کند.

داوود اوغلو گفت: دور نخست این مذاکرات برای تعیین این مساله که آیا احزاب اپوزیسیون تمایل دارند تا یک دولت ائتلافی را تشکیل دهند یا خیر، مفید خواهد بود. البته برخی موانع روانی همچنان وجود دارد. من می‌خواهم این موانع را از میان بردارم. سپس به ادامه مذاکرات با این احزاب در دور بعدی می‌پردازم. چون به دنبال تشکیل بهترین دولت برای ترکیه هستم.

نخست وزیر ترکیه با اشاره به اظهارات قلیچداراوغلو درباره اینکه به دنبال جایگاهی در دولت ائتلافی است، گفت: یک شراکت جدی نیازمند همکاری است چون ما به دنبال صحبت درباره آینده ترکیه هستیم.

داوود اوغلو همچنین 100 اولویت برای یک دولت ائتلافی ارایه کرد که شامل مقابله با فساد و استقلال در سیستم قضایی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha