• شنبه / ۲۰ تیر ۱۳۹۴ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 94042010572
  • خبرنگار : 71473

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران تشریح کرد

نمایی از اقتصاد ایران در دوران پساتحریم

نمایی از اقتصاد ایران در دوران پساتحریم

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران نمای اقتصادی کشور در دوران پساتحریم را تشریح کرد و گفت:‌ در این دوران می‌توان برنامه‌های راهبردی اقتصادی را متناسب با فضای جدید کشور تعریف کرد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران نمای اقتصادی کشور در دوران پساتحریم را تشریح کرد و گفت:‌ در این دوران می‌توان برنامه‌های راهبردی اقتصادی را متناسب با فضای جدید کشور تعریف کرد.

محمدرضا بهرامن در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره‌ وضعیت صادرات غیرنفتی کشور در دوران بعد از رفع تحریم‌ها اظهار کرد: در سال‌های گذشته اقتصاد کشور به دلیل این‌که امکان تعریف بازارهای هدف مطلوبی وجود نداشت با شرایط بسته‌ای روبرو بود.

وی افزود: با توجه به این شرایط ویژه عملا تولیداتی را که بتوانیم در بازار‌های جهانی به شکل رقابت‌پذیر حضور داشته باشند از دست دادیم و به دلیل عدم دستیابی به تکنولوژی‌های واقعی در بخش‌های تولیدی که جامعه مصرف بالایی دارد با مشکلاتی مواجه شدیم. همچنین عمده صادرات‌مان در بیشتر بخش‌ها به صورت صادرات جزء انجام ‌شد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران به بیان وضعیت تبادلات تجاری کشور در پساتحریم‌ها اشاره و تصریح کرد: زمانی که شرایط به لحاظ روانی برای‌مان فراهم شود می‌توانیم این آمادگی را پیدا کنیم که سرمایه‌گذاری‌های بیشتری انجام دهیم و بازارهای هدف جدیدی را تعریف کنیم. نباید فراموش کنیم که بیشتر محصولات ما این توانایی را دارند که بازارهای مشخصی را بدون دغدغه به عنوان هدف قرار دهند.

بهرامن افزود: در سال‌های گذشته با کشور‌هایی مانند امارات و چین روابط تجاری قابل توجهی داشتیم اما همین کشور‌ها در مواقع خاصی که قصد داشتیم به برخی تکنولوژی‌ها و امکانات دست پیدا کنیم، سنگ‌اندازی‌هایی کردند.

وی به چشم‌انداز تبادلات تجاری ایران با سایر کشور‌ها اشاره و عنوان کرد: مهم‌ترین فاکتوری را که باید در آینده در نظر بگیریم این است که در آرامش برای میان‌مدت و بلند‌مدت برنامه‌ریزی کنیم؛ از این جهت نباید انتظار داشته باشیم که در کوتاه‌مدت به تمامی اهداف‌مان برسیم. باید براساس این برنامه بهره‌وری‌مان را بالا ببریم و از تکنولوژی‌های خودمان استفاده کنیم و در عین حال از تکنولوژی‌های جدید نیز بهره ببریم. از سوی دیگر با شرکای جدید در بازار‌های نو وارد تعامل شویم.

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد: باید به این موضوع توجه کنیم که کشور ما دارای انرژی و نیروی انسانی تحصیلکرده است و بازار‌های مطلوبی در کشورهای منطقه با جمعیتی حدود 500 میلیون نفر در اختیار دارد که ظرفیت بسیار بالایی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha