• پنجشنبه / ۱۸ تیر ۱۳۹۴ / ۱۵:۰۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 94041809779
  • منبع : نمایندگی زنجان

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان:

اصلاح جامعه در گرو امر به معروف و نهی از منکر است

اصلاح جامعه در گرو امر به معروف و نهی از منکر است

ایسنا/زنجان نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان از جایگاه ویژه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه خبر داد و گفت: زمانی ما می‌توانیم شاهد اصلاح جامعه باشیم که ابتدا اصلاح را در حوزه فردی انجام داده و آنگاه در جامعه محقق کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان از جایگاه ویژه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه خبر داد و گفت: زمانی ما می‌توانیم شاهد اصلاح جامعه باشیم که ابتدا اصلاح را در حوزه فردی انجام داده و آنگاه در جامعه محقق کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه زنجان، آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز در سلسله نشست‌های تببین امر به معروف و نهی از منکر، اظهارکرد: دانشمندان در تعریفی که از انسان ارائه داده‌اند او را موجودی ذاتاً اجتماعی و از ریشه انس گرفته شده است که در بیانی مومن اهل الفت‌گیری است و اگر مومنی این‌چنین نباشد خیری در آن نیست.

وی افزود: انسان امروز نیاز به جامعه دارد و رابطه‌ای که بین این دو ایجاد می‌شود بسیار تنگاتنگ است، به طوری که سرنوشت جوامع انسانی به یکدیگر گره خورده است که در مفهومی، دین اسلام حلقه‌های زنجیر سرنوشت افراد جامعه را به هم پیوند زده است که در این حالت اگر زشتی و زیبایی جامعه و پیوند آن‌ها را پذیرفتیم فضایل افزایش می‌یابد که امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهم‌ترین این حلقه‌ها است.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان تصریح‌کرد: اولین وظیفه پیامبران امر به معروف و نهی از منکر است که در سوره مبارکه نحل آیه 36 به این مفهوم به خوبی اشاره شده که هر اندازه عمل به این فریضه الهی در جامعه بیشتر باشد موجب می‌شود تا نگاه مسئولانه از سوی عموم بیشتر شود و دیگر جمله عامیانه «به من چه، به تو چه» مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

خاتمی افزود: در سوره توبه آیه 71 به ولایت و احساس مسئولیت داشتن مومنین نسبت به یکدیگر سخن گفته شده که مومنین نسبت به سرنوشت یکدیگر علاقه‌مند هستند که این به واسطه امر به معروف و نهی از منکر محقق می‌شود که میزان اطاعت انسان از خداوند و پیامبر(ص) به واسطه عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر سنجیده می‌شود.

وی در ادامه به جایگاه امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: جامعه زمانی اصلاح می‌شود که ابتدا انسان عمل اصلاح را از خود شروع کند که رابطه ایمان با این فریضه بسیار مهم است؛ چرا که همه رفتارهای انسان نشأت گرفته از باورهای او است که امام حسین(ع) نمونه بارز امر به معروف و نهی از منکر است که برای تحقق حق راستین اسلام از تمام زندگی خود گذشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha