• سه‌شنبه / ۱۶ تیر ۱۳۹۴ / ۱۳:۴۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 94041609203
  • خبرنگار : 71129

بلر "بیداری جهانی" در برابر افراط‌گرایی را خواستار شد

بلر "بیداری جهانی" در برابر افراط‌گرایی را خواستار شد

تونی بلر "بیداری" جامعه جهانی در برابر تهدیدهای افراط‌گرایان را خواستار شد.

تونی بلر "بیداری" جامعه جهانی در برابر تهدیدهای افراط‌گرایان را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اظهارات تونی بلر، نخست‌وزیر اسبق انگلیس در سالگرد حمله سال 2005 متروی لندن که 52 کشته و 700 زخمی برجای گذاشت، ایراد شد. این عملیات 10 سال پیش توسط چهار مرد در سیستم حمل و نقل لندن انجام شد. بلر در آن زمان نخست‌وزیر انگلیس بود.

وی گفت: فکر می‌کنم در نهایت جهان در برابر این تهدید بزرگ و لزوم مقابله با آن بیدار می‌شود.

به گفته بلر تهدید گروه‌های تندرو نظیر داعش جهانی است و غلبه بر آن طولانی و زمان بر خواهد بود.

وی گفت: اگر جامعه بین‌المللی برای مقابله با گرو‌های افراطی نظیر داعش آماده نباشد آنها به رشد خود ادامه خواهند داد. برای جنگ با چنین افرادی باید مصمم و قوی بود چرا که آنها بدون هیچ احساسی آماده کشتن و بدون هیچ تاسفی آماده مردن هستند و همین آنها را دشمنی می‌سازد که ممکن است از توانمندی‌های متعارف نظامی برخوردار نباشند با این حال از عزم و ارده‌ای راسخ برخوردارند.

بلر تاکید کرد: شما نمی‌توانید از میزان تهدید تروریسم کم کنید مگر اینکه استراتژی جامعی برای مقابله با آن داشته باشید که در آن صورت نیازمند مبارزه با عقاید هستید اما همزمان باید در جبهه‌های میدانی نیز با آنها جنگید. مقر گروه‌های شبه نظامی اکنون در برخی از کشورها نظیر سوریه و لیبی است. من از رهبری غرب انتقاد نمی‌کنم اما می‌گویم که درگیری طولانی در پیش است و باید برای این درگیری آماده بود. در زمان انفجارهای لندن با کسانی روبرو بودیم که در یک دوره مشخص زمانی افراطی شده بودند اما حالا در شرایطی هستیم که کسانی از سوریه به عنوان افراطی بازمی‌گردند که از شهروندان خود ما هستند. اردوگاه‌های آموزشی آنها در لیبی، عراق و سوریه و دیگر مناطق پابرجاست و این تهدید خود به خود از بین رفتنی نیست بلکه در طول زمان جدی‌تر و گسترده‌تر می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha