یک عضو شورای اسلامی شهر اصفهان از سه گزینه مطرح برای عبور خط دو مترو اصفهان خبر داد و گفت: در خصوص خط دو نظر شورای شهر بر این است که تا قبل از نتیجهگیری قطعی میراث فرهنگی در خصوص محدوده تاریخی پیش رو یعنی میدان نقش جهان وارد این پروژه نشویم.
فتحالله معین در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه اصفهان، در خصوص نیازسنجی پروژههای اصفهان اظهار کرد: نیازسنجی به نوعی نظرخواهی از مردم است و تا امروز پروژههای انجام شده به این شکل نیازسنجی نشدهاند، بلکه بیشتر با توجه به استانداردهای موجود در مسائل مختلف ساخته شدهاند، برای مثل ساخت روگذرها، زیرگذرها و تونلها را در مناطق پرتراکم راه حلی برای بازکردن گره در نظر میگیرند.
وی اضافه کرد: برای مثال سالن اجلاس سران به اصفهان تحمیل شد و قرار بود در دولت قبل ظرف یک سال برای اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد ساخته شود اما با شروع احداث دولت به تعهدات خود عمل نکرد و امروز به نظر میرسد ساخت سالن میتواند بخشی از مشکلات کشوری را حل و منبع درآمدی برای مردم اصفهان باشد اما کارکرد شهری و محلی ندارد.
این عضو شورای شهر اصفهان به پروژه مترو اشاره کرد و گفت: ساخت مترو به دلیل وضعیت ترافیکی و ظرفیت کم خیابانها برای چنین جمعیتی و همچنین لزوم تأمین حمل و نقل عمومی شروع شد بنابراین برای اجرایی شدن چنین پروژهای وضعیت موجود در نظر گرفته شد و قطعاً از نظرسنجی مردم استفاده نشد.
معین گفت: خط یک متروی اصفهان وضعیتی اجباری را به شهر اصفهان تحمیل کرده، اما قرار شد با یک تعامل دائمی کار پیش برود و ناظران میراث فرهنگی یک لحظه از مکانهای مهم جدا نمیشوند.
وی در خصوص پروژه مترو در خط دو نیز اظهار کرد: در خصوص خط دو نیز نظر شورا بر این است که تا قبل از نتیجهگیری قطعی میراث فرهنگی در خصوص محدوده تاریخی پیش رو یعنی میدان نقش جهان وارد این پروژه نشود.
این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان از سه گزینه مطرح برای جایگزینی عبور مترو از زیر میدان نقش جهان خبر داد و گفت: گزینه نخست اینکه مترو از خیابان عبدالرزاق عبور کرده و سپس از زیر ساختمانها به دروازه دولت و تقاطع خط یک و دو برسد؛ گزینه دوم عبور مترو از خیابان فرشادی و دور زدن میدان نقش جهان است که دو قوس غیر فنی در پروژه پیش میآید و سومین گزینه این است که اصلاً مسیر را به طور کلی تغییر دهیم و تا از این محدوده عبور نکند.
معین خاطرنشان کرد: همه این گزینهها موجود هستند، اما باید در نظر بگیریم که کارکرد مترو برای جاهایی با تردد بالا و حجم بالای مسافر است و طبق تعریف مترو باید از این مسیرها عبور کند، اما قطعاً نتیجه هرچه باشد با نظر میراث فرهنگی خواهد بود.
انتهای پیام
نظرات