• شنبه / ۱۳ تیر ۱۳۹۴ / ۱۵:۴۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94041307425
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

اسفنانی:

به توافق نرسیدن، آبروی سیاسی آمریکا را خدشه‌دار می‌کند

به توافق نرسیدن، آبروی سیاسی آمریکا را خدشه‌دار می‌کند

نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر و چادگان در مجلس گفت: آمریکایی‌ها با کش دادن مذاکرات قصد دارند که یک توافق یک‌جانبه را به ایران تحمیل کنند.

نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر و چادگان در مجلس گفت: آمریکایی‌ها با کش دادن مذاکرات قصد دارند که یک توافق یک‌جانبه را به ایران تحمیل کنند.

محمدعلی اسفنانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، در خصوص مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 5+1 اظهار کرد: آنچه مسلم است این است که در بحث مذاکرات هسته‌ای آمریکایی‌ها شدیداً نیاز به توافق با ایران دارند، چراکه آبروی سیاسی آمریکا در صورت به توافق نرسیدن با ایران در جهان دچار خدشه خواهد شد.

وی افزود: البته آمریکا به دنبال یک توافق یک‌جانبه به نفع خود است و قصد دارد شرایط خاصی را بر ایران تحمیل کند. به ‌هرحال وجهه بین‌المللی آمریکا درگرو این مذاکرات است. آمریکایی‌ها ازیک‌طرف با دست پس و با پا پیش می‌کشد و می‌خواهند همه شرایط را به نفع خود و کشورهای غربی رقم بزنند، به همین دلیل دوست دارند مذاکرات طولانی‌مدت و فرسایشی شود تا ایران را دچار خستگی و استیصال کنند.

نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت آمریکا به دنبال فرصت سوزی است، گفت: با تمام وجود اعتقاد بنده آن است که درنهایت این مذاکرات به سرانجام خواهد رسید و اگر تاکنون این مذاکرات به طول انجامیده به این دلیل است که طرف غربی خواهان نظارت بر سایت هسته‌ای و تأسیسات نظامی ایران است.

اسفنانی اضافه کرد: طبیعی است که هیچ دولت ضعیفی در جهان زیر بار چنین نظارت‌هایی نخواهد رفت چه برسد به ایران اسلامی که از اقتدار خاصی در منطقه برخوردار است. ایران عقیده دارد که بعد از توافقات نهایی تحریم‌ها باید به‌صورت تمام و کمال و فوراً برداشته شود. تا آنجا که خبرداریم برخی دولت‌ها در سازمان ملل در حال تدوین بیانیه‌هایی هستند که به‌محض حصول توافق نهایی تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران فوراً لغو شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha