• شنبه / ۶ تیر ۱۳۹۴ / ۰۲:۲۸
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 94040602664
  • خبرنگار : 71531

عضو دادگاه انتظامی سازمان نظام‌پزشکی عنوان کرد:

افزایش تخلفات مالی بیمارستان‌ها درمقابل کاهش زیرمیزی پزشکان!

افزایش تخلفات مالی بیمارستان‌ها درمقابل کاهش زیرمیزی پزشکان!

عضو دادگاه انتظامی سازمان نظام‌پزشکی و مسئول دادگاه بدوی این سازمان از کاهش شکایات تعرفه‌ای و زیرمیزی خبر داد و در عین حال گفت: در حال حاضر تخلفات بیشتر در حوزه خود بیمارستان‌ها صورت می‌گیرد.

عضو دادگاه انتظامی سازمان نظام‌پزشکی و مسئول دادگاه بدوی این سازمان از کاهش شکایات تعرفه‌ای و زیرمیزی خبر داد و در عین حال گفت: در حال حاضر تخلفات بیشتر در حوزه خود بیمارستان‌ها صورت می‌گیرد.

دکتر ایرج خسرونیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مورد میزان شکایات تعرفه‌ای از ابتدای فعالیت سامانه 1690 در 15 آبان ماه سال 93، با بیان اینکه تعداد شکایات در کل کشور زیاد بوده است، در عین حال گفت: البته شکایات مربوط به تعرفه‌ها بیش از 200 عدد نبوده و این میزان شکایات در دادگاه‌ها و دادسراهای مختلف بررسی شده است. در برخی موارد نیز اشتباه رخ داده است یعنی اصلا پزشک پول زیادی نگرفته و اشتباهی رخ داده است.

کاهش شکایات تعرفه‌ای و افزایش تخلفات بیمارستان‌ها

خسرونیا با بیان اینکه در تهران نیز 17 الی 18 پرونده در خصوص شکایات تعرفه‌ای ثبت شده است، تصریح کرد: در حال حاضر تخلفات بیشتر در حوزه خود بیمارستان‌هاست. به این معنی که بیمارستان‌ها بنابر اشتباهات محاسباتی پول زیادی می‌گیرند. بنابراین بیشترین میزان شکایات در حوزه بیمارستان‌ها و افزایش دریافت وجه از سوی آنهاست در حالیکه تعداد شکایات مربوط به تعرفه‌ها و زیرمیزی کاهش یافته است.

به گفته وی، منظور از اشتباهات محاسبه‌ای در بیمارستان‌ها این است که مثلا زمانی که بیمار همراه دارد در بیمارستان از او پول بیشتری اخذ کرده یا در زمان تشکیل پرونده پول بیشتری می‌گیرند و در برخی موارد نیز پول تخت را افزایش می‌دهند؛ سپس با محاسبه این اقدامات کوچک پول بیشتری از بیمار دریافت می‌کنند.

اخطار به 30 بیمارستان خصوصی متخلف

وی اعلام کرد: این تخلفات بیشتر در بیمارستان‌های خصوصی اتفاق افتاده و تاکنون 30 مورد شکایت در این خصوص داشته‌ایم که اخطاریه به آنها داده شده، برای آنها تشکیل پرونده داده و محاکمه شده‌اند.

خسرونیا در خصوص چگونگی برخورد با متخلفان اظهار کرد: ابتدا پرونده به نظام پزشکی ارجاع داده و بعد از آن مسئولان فنی بیمارستان‌ها را به دادگاه خوانده و در صورتیکه ثابت شود که تخلف روی داده و مقصر بودند، محاکمه می‌شوند.

وی محکومیت‌های اعمالی را برای متخلفین بین توبیخ کتبی، درج در پرونده و سه ماه محرومیت از طبابت متغیر عنوان کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۴-۰۶ ۰۸:۴۰

با سلام جهت زايمان همسرم دربيمارستان ... اصفهان در تاريخ16/02/1394مبلغ 2500000ريال دکتر زنان و زايمان زير ميزي دريافت نمود که موضوع را همان روز به سوپر وايزر بيمارستان و فرداي آن روز بصورت کتبي همراه با فيش عابر بانک به رئيس بيمارستان گزارش نمودم که ايشان قول رسيدگي فوري و برخورد جدي با موضوع را نمودند اما بعد از گذشت يک ماه و نيم هنوز خبري نشده است . دوهفته پيش هم موضوع را به سامانه 1690 گزارش نمودم که کارشناسان سامانه و کارشناس اصفهان تماس گرفتند و قول دادند يک هفته يا حداکثر طرف دوهفته مبلغ زير ميزي مسترد گردد اما خبري نشد . سامانه 1690 هم که دائم مشغول است و امکان تماس مجدد جهت پي گيري وجود ندارد در حاليکه مبلغ زير ميزي به حساب شخصي دکتر واريز و زايمان نيز در بيمارستان دولتي بوده اما متاسفانه ظاهرا" عزم جدي جهت مبارزه با زير ميزي وجود ندارد و بيشتر تشريفات تو در توي اداري و سياه نمايي است

avatar
۱۳۹۴-۰۴-۰۶ ۱۸:۴۷

لطفا وزير محترم پاسخگو باشند