• چهارشنبه / ۳ تیر ۱۳۹۴ / ۰۹:۰۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 94040301526
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

در جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان مطرح شد؛

‌استفاده از ظرفیت مشهد 2017 برای نشان دادن فرهنگ ایرانی- اسلامی

‌استفاده از ظرفیت مشهد 2017 برای نشان دادن فرهنگ ایرانی- اسلامی

ایسنا/خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی گفت: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد برگزاری قانونی اجراهای زنده باشیم.

استاندار خراسان رضوی گفت: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد برگزاری قانونی اجراهای زنده باشیم.

‌به گزارش خبرنگار‌ خبرگزاری دانشجوان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، علیرضا رشیدیان در صد و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی که با محوریت برنامه‌ریزی "مشهد 2017" در دفتر استاندار خراسان رضوی برگزار شد، با بیان اینکه بررسی اجرای کنسرت‌های موسیقی در مشهد به جلسه آینده شورای فرهنگ عمومی موکول شد، اظهار کرد: مکاتباتی از طریق دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان انجام شد و جمع‌بندی صورت گرفته در این زمینه، برای مسئولان استانی از جمله آیت‌الله علم‌الهدی فرستاده شد.

رشیدیان اضافه کرد: امام جمعه مشهد در بیانات خود اعلام کرده که با موسیقی مشکل نداریم و بحث‌های حاشیه‌ای مانند کارناوال‌ها، اختلاط زن و مرد، نمایشگاه‌های مد و لباس و... در این زمینه وجود دارد که باعث خدشه‌دار شدن اعتقادات مردم می‌شود که برای رفع حساسیت‌ها دستور کاری برای عوامل اجرایی و شهرستان‌ها ابلاغ شده که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد برگزاری قانونی اجراهای زنده باشیم.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: باید از ظرفیت مشهد 2017 برای نشان دادن فرهنگ ایرانی- اسلامی استفاده کنیم.

وی افزود: جهت استفاده از این فرصت اقدامات گسترده فرهنگی، عمرانی و زیربنایی توسط تمامی دستگاه‌های اجرایی برنامه‌ریزی خواهد شد و برای آمادگی بیشتر مشهد، تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌ها برای تحقق اهداف باید تلاش کنند.

رشیدیان گفت: در حوزه سرمایه‌گذاری و در سطح ملی و استانی باید بسترها را فراهم آورده و از ظرفیت نخبگان و بخش خصوصی استفاده کنیم.

وی از برگزاری جلسه شورای عالی سیاست‌گذاری مشهد 2017 با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مشهد خبر داد و تصریح کرد: ساختار کلی و دستور کاری به عنوان سند بالادستی در اختیار تمام دستگاه‌های اجرایی قرار خواهد گرفت که باید طبق آن عمل کنند.

استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی که بین مشهد و قم انجام می‌شود، از دهه کرامت با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های فرهنگی برای معرفی فرهنگ رضوی استفاده کنیم.

سرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: نمایشگاه قرآن و عترت ششم تیرماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مشهد افتتاح خواهد شد؛ همچنین جلسه شورای سیاست‌گذاری مشهد 2017 با حضور وزیر ارشاد و استاندار خراسان رضوی برگزار می‌شود.

آماده همکاری در پروژه‌های "مشهد 2017" هستیم

شهردار مشهد نیز در این جلسه گفت: شهرداری مشهد آماده همکاری برای ساخت پروژه‌های مربوط به مشهد 2017 است.

‌به گزارش ‌ایسنا‌، صولت مرتضوی اظهار کرد: شهرداری مشهد آمادگی همکاری در خصوص ساخت پروژه‌های مربوط به مشهد 2017 را دارد و در این راه از طریق همکاری با بخش خصوصی و آورده‌های شهرداری همکاری خواهیم کرد.

‌وی افزود: در بودجه سال 94 کشور ردیف مطلوب متفرقه‌ای وجود دارد که پیشنهاد می‌کنم از این ردیف اعتبارات ‌مرتضوی در خصوص پروژه‌های شهرداری برای مشهد 2017 گفت: در نظر داریم خیابان‌های منتهی به حرم مطهر را از وسایل نقلیه شخصی و حتی به تدریج از وسایل نقلیه عمومی و تاکسی‌ها تخلیه کنیم و از 500 تا 1000 متری حرم سیستم انبوه‌بر را راه‌اندازی کنیم.

‌شهردار مشهد خواستار تکمیل هرچه سریع‌تر باغ موزه دفاع مقدس شد و در ادامه عنوان کرد: با ساخت این مجموعه پارک کوهسنگی مشهد تبدیل به منطقه گردشگری مناسبی در سال 2017 خواهد شد، لذا جذابیت‌ها و امکانات متفاوتی در این پارک به وجود می‌آید.

‌ تشکیل کارگروه عمرانی "مشهد 2017" در سطح ملی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: پیشنهادی که می‌توان مطرح کرد، اضافه کردن کارگروه عمرانی مشهد 2017 در سطح ملی با ریاست وزیر راه و شهرسازی است.

محمد مقدوری در خصوص مهم‌ترین اقدامات مورد نیاز کارگروه عمرانی شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی مشهد 2017 گفت: تجدید سازمان و ساختار اجرایی فعالیت‌های عمرانی،‌ تهیه برنامه‌های مورد نیاز و تعیین پروژه‌‎های مربوطه و برنامه زمان‌بندی پیشنهادی از جمله مهم‌ترین اقدامات این کارگروه است.

وی اضافه کرد: پیشنهادی که در این جلسه می‌توان مطرح کرد اضافه کردن کارگروه عمرانی در سطح ملی با ریاست وزیر راه و شهرسازی و اعضای آن شامل رئیس سازمان محیط‌زیست، ‌استاندار خراسان رضوی، قائم‌مقام تولیت، معاون وزارت نفت، معاون وزارت ارتباطات، ‌معاون امور عمرانی استانداری و شهردار مشهد و… می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: اینکه بتوانیم همه اطلاعات شورای برنامه‌ریزی استانی را از طریق یک کارگروه در کنار سه ستاد شهری دیگر داشته باشیم، امری مطلوب است که نیازمند تشکیل کارگروه اطلاع‌رسانی بوده که جای خالی آن حس می‌شود.

مقدوری در خصوص تعلیم منابع مالی پروژه‌های مصوب اظهار کرد: اعتبارات استانی، ‌اعتبارات ردیف‌های متمرکز ملی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی از جمله مواردی است که برای بخش مالی فعالیت‌های عمرانی تعریف خواهد شد؛ علاوه‌بر این در خصوص اعتبارات استانی در سال 94 پیشنهاد می‌کنیم که سه درصد از اعتبارات استان در سال 94 و 10 درصد از این اعتبارات در سال 95 در ارتباط با پروژه‌های مشهد 2017 مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: در زمینه اعتبارات ردیف‌های متمرکز ملی پیشنهاد می‌کنیم در صورت انطباق پروژه‌های مصوب ستاد ملی عمرانی با ردیف‌های متمرکز ملی مربوط به کلیه وزارت‌خانه‌ها، 10 درصد اعتبارات به پروژه‌های مشهد 2017 اختصاص یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: در زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی کلیه پروژه‌هایی که از طریق بخش خصوصی داوطلب آن وجود دارد، از طریق تسهیلات بانکی ارزان حمایت‌های لازم صورت گیرد؛ در این زمینه لازم است مبلغ 100 میلیارد تومان در سال 94 و 500 میلیارد تومان در سال 95 به صورت تسهیلات ارزان قیمت در اختیار فعالان این حوزه قرار گیرد.

در بخش دیگر این جلسه، علی‌اصغر عنابستانی، مشاور عالی شهردار مشهد اظهار کرد: شورای راهبردی ستاد مشهدالرضا 2017 در شهرداری تشکیل شده و برای تعیین راهبردها نیز 162 جلسه در آن تبیین شده است.

وی افزود: امیدواریم در پایان سال 2017 و چشم‌انداز 20 ساله مشهد این شهر بتواند قطب تولید علم و پژوهش و الگویی در توسعه پایدار شود و همچنین این فرصت باعث افزایش دیپلماسی عمومی، فرهنگی و شهری گردد.

عنابستانی در خصوص رویکردهای شورای راهبردی ستاد مشهدالرضا 2017 تصریح کرد: ارتقای وحدت اسلامی و قرابت میان مسلمانان با محوریت قرآن و حب اهل بیت (ع)، تعالی، رشد و توسعه فرهنگی در مشهدالرضا (ع) و تبدیل شدن به قطب صنایع فرهنگی،‌ ارتقای فرهنگ، علم و دانش و… از جمله رویکردهای این شوراست.

وی با بیان این مطلب که 20 کلان‌ طرح عمل تا سال 2017 برای ایجاد شایستگی میزبانی پایتخت فرهنگی جهان اسلام در نظر گرفته شده است، گفت: تعیین فرهنگسرای زیارت به عنوان پایگاه معین فرهنگی، تشکیل کارگروه‌های کمیته اطلاع‌رسانی، کارگروه خبر و اطلاع‌رسانی، تبلیغات و برندینگ، و کارگروه رسانه، فضای مجازی و کمپین و... از جمله این طرح‌ها‌ست.

‌عنابستانی در خصوص برخی از شاخص‌های عملکردی این ستاد عنوان کرد: کلان‌طرح عمل هم‌جهت‌سازی برنامه‌های شهرداری (اولویت‌دهی برنامه‌های عملیاتی 93 تا 96)، ابرپروژه 313 مسجد که در آن 10 پروژه از 110 مسجد در فاز اول به بهره‌برداری رسیده‌اند، ابرپروژه المپیک ورزش‌های اسلامی که مشاور طرح آن انتخاب و پروپزال آن تهیه شده است، ابرپروژه سیستم مدیریت کیفیت اسلامی که مشاور طرح آن نیز تعیین شده، ابرپروژه پارک‌های موضوعی و پیگیری باغ موزه دفاع مقدس، ابرپروژه معراج شهدا، تصویب پارک مفهومی «انسان+ بی‌نهایت» و بررسی پارک مفهومی «سلسله الذهب» از جمله این شاخص‌هاست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha