• جمعه / ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۵:۴۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94032916703
  • منبع : نمایندگی خوزستان

چمران: اگر پشتوانه مذاکرات ملت باشد، قطعا پیروز خواهیم بود

چمران: اگر پشتوانه مذاکرات ملت باشد، قطعا پیروز خواهیم بود

رییس شورای شهر تهران گفت: مقاومت اسلامی بدون هیج پشتیبانی‌ای پیش رفت و به یکی از محورهای اصلی خاورمیانه تبدیل شده است.

رییس شورای شهر تهران گفت: مقاومت اسلامی بدون هیج پشتیبانی‌ای پیش رفت و به یکی از محورهای اصلی خاورمیانه تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، مهدی چمران در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت دکتر چمران که در محل یادمان شهید چمران در دهلاویه شهرستان دشت​آزادگان برگزار شد، با تبریک ماه مبارک رمضان اظهارکرد: امسال سالروز شهادت دکتر چمران مصادف با ماه مبارک رمضان است. ماه رمضان ماه مقاومت و ماه ایستادگی و پایداری است. در این ماه برای مبارزه با شیطان و هوای نفس آماده می​شویم.

وی افزود: در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مقاومت را به خوبی آموختیم. در جنگ تحمیلی تنها صدام نبود بلکه تمام دنیای استکبار به ما حمله کرد. حتی روسیه علیه ما بود و انواع توپخانه​ها و هواپیماهای عراق، روسی بودند و روسیه ارتش صدام را پشتیبانی می​کرد.

رییس شورای شهر تهران با بیان این​که شرق و غرب طی هشت سال دفاع مقدس علیه انقلاب اسلامی بودند اما با مقاومت ناکام مانده​اند، گفت: این مقاومت ریشه در صدر اسلام دارد. روز عاشورا اوج مقاومت در برابر دشمنان اسلام و انسانیت است. مقاومت شیعی در طول تاریخ زنده بود و اسلام را زنده کرد.

چمران با اشاره به این​که شهید چمران مقاومت در منطقه را از لبنان آغاز کرد، تصریح​کرد: زمانی که شهید چمران و امام موسی صدر مقاومت لبنان را از مدرسه صنعتی جبل​عامل آغاز کرده​اند شیعه ضعیف بود. تمام گروه​ها مسلح و نماینده داشتند به​جز شیعه؛ اما بعد از راه​اندازی جنبش امل، این جنبش مسلح شد و در مقابل اسراییل مقاومت کرد.

وی افزود: در آن زمان تمام گروه​ها و کشور​ها ضد مقاومت بودند. شاه به لبنان تروریست می​فرستاد تا شهید چمران را ترور کنند. با این حال اما تعدادی شیعه محروم و بدون امکانات در برابر اسراییل مقاومت کردند.

رییس شورای شهر تهران عنوان کرد: عملیات لبنانی​ها با حضور شهید چمران مقابل اسراییل در تاریخ ماندگار شده است. سیدحسن نصرالله، دبیر حزب​الله که یکی از افتخارات مقاومت اسلامی است در 18 سالگی حکم فرماندهی از شهید چمران دریافت کرده است.

چمران با اشاره به این​که در آن زمان هیچ گروهی ایدئولوژی اسلامی نداشت خاطرنشان کرد: مقاومت اسلامی بدون هیچ پشتیبانی و در عین محرومیت پیش رفت. بعدها انقلاب اسلامی پیروز شد تا این مقاومت به اوج خود برسد و امروز به یکی از محورهای اصلی خاورمیانه تبدیل شود.

وی با بیان این​که مقاومت اسلامی بعد از لبنان به فلسطین رفت عنوان​کرد: زمانی که فلسطینیان به دنبال سازش بودند، به جایی نرسیدند. باید از تجربه سازش یاسر عرفات درس بیاموزیم که چگونه بعد از سازش او را کشتند. ملت ما اکنون فریاد می​زند که نکند فریب دشمنان را بخوریم.

رییس شورای شهر تهران اظهارکرد: اگر ملت یمن راه مقاومت را طی کند، پیروز خواهد شد. ملت ما این مسیر را طی کرد و پیروز شد. مقاومت راه شهیدان ما است. رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس بدون اسلحه و امکانات مقاومت کردند و همین مقاومت ما را پیروز خواهد کرد.

چمران به مراسم تشییع 175 شهید غواص در تهران اشاره کرد و گفت: در تشییع این شهدا شاهد بودیم که چه جمعیت عظیمی به استقبال این شهدا آمده بودند تا اعلام کنند که در برابر دشمنان باید ایستادگی کرد.

رییس شورای شهر تهران با بیان این​که باید در تمام زمینه​ها مقاومت کرد، ادامه​داد: باید مقاومت سیاسی داشت. در مقاومت سیاسی اگر پشتوانه مذاکرات ملت باشد، قطعا پیروز خواهیم بود. همچنین لازم است مقاومت اقتصادی هم داشته باشیم و به دشمنان چشم دوزی نکنیم، بلکه امید ما به نیروی داخلی باشد.

وی عنوان​کرد: این انقلاب به سادگی به دست نیامده است. ملت ما از هر قومیت و قشر باید به این انقلاب ببالد. می​بینیم که مردم دشت​آزادگان با چه خلوصی در مقابل مشکلات خود ایستادگی می​کنند. امیدواریم که شاهد پیشرفت شایسته​ای در این منطقه باشیم و مردم همبستگی ملی را از خود نشان دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha