• چهارشنبه / ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۵:۰۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 94032716028
  • منبع : نمایندگی سمنان

مدیرکل امورمالیاتی استان سمنان خبر داد

کاهش فرار‌های مالیاتی با اجرای طرح جامع نظام‌ مالیاتی

کاهش فرار‌های مالیاتی با اجرای طرح جامع نظام‌ مالیاتی

ایسنا/سمنان مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان، با اشاره به اجرای طرح جامع نظام مالیاتی در این استان، از حذف ارتباط بین مأموران و مودیان و کاهش فرارهای مالیاتی به‌عنوان مهم‌ترین مزیت‌های اجرای این طرح در استان سمنان یاد کرد.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان، با اشاره به اجرای طرح جامع نظام مالیاتی در این استان، از حذف ارتباط بین مأموران و مودیان و کاهش فرارهای مالیاتی به‌عنوان مهم‌ترین مزیت‌های اجرای این طرح در استان سمنان یاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی سمنان،«عباس بی‌نیاز» در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه این استان، از انتخاب استان سمنان به‌عنوان یکی از استان‌های پایلوت اجرای طرح جامع مالیاتی در کشور خبر داد و گفت: حذف معافیت‌های غیرضروری، افزایش درآمدهای مالیاتی استان، بهینه‌سازی عملیات اجرایی سطوح مالیاتی مکانیزه و کاهش محسوس هزینه‌های اجرایی، برقراری عدالت مالیاتی، افزایش سطح تعامل بین دستگاه‌های اجرایی، تکریم و بهبود خدمات به مودیان مالیاتی در سراسر استان از دیگر دستاوردهای اجرای این طرح است.

وی از توسعه‌یافتگی و پایداری اقتصاد سالم مبتنی بر گردآوری مالیات حقه مودیان، به‌عنوان یکی از دستاوردهای کلان اجرای این طرح برشمرد و افزود: با توجه به کاهش شدید درآمدهای نفتی دولت، تأمین هزینه‌های جاری دولت از محل اجرای این طرح و تقویت امکان بازتوزیع درآمدها با هدف تحقق عدالت اجتماعی و ارتقاء میزان رضایت‌مندی آحاد مردم از عملکرد نظام عملیاتی از دیگر دستاوردهای کلان اجرای این طرح ملی در کشور و از جمله در استان سمنان است.

مدیرکل امور مالیاتی استان، با اشاره به نوسانات موجود در قیمت جهانی نفت و مشکلات پیش آمده در این بخش، افزود: در این شرایط ویژه که به بیان کارشناسان اقتصادی، دولت دیگر نباید بر روی درآمدهای نفتی چندان حساب باز کند، مالیات به مثابه‌ی مهم‌ترین منبع درآمدی دولت، اهمیت مضاعفی می‌یابد.

بازگشت درآمدهای مالیاتی هر استان به همان استان

بی‌نیاز به استفاده و بهره‌مندی استان از درآمدهای مالیاتی اشاره و تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های خوب اجرای این طرح این است که بخش عظیم و مهمی از درآمدهای مالیاتی هر استان به همان استان برمی‌گردد و همه استان از افزایش این درآمدها، منتفع می‌شوند، از این‌رو باید همه دست به دست هم دهیم تا سقف درآمدهای استان سمنان از مالیات‌ها را افزایش دهیم.

وی یادآور شد: البته باید در این روند با حساسیت تمام، توجه داشته باشیم که همه این تلاش‌ها در فضایی کاملاً عادلانه انجام شود.

مهلت ارایه اظهارنامه مالیاتی تمدید نمی‌شود

وی از آغاز ارایه اظهارنامه مالیاتی فعالان اقتصادی و صاحبان مشاغل از ابتدای خردادماه خبر داد و گفت: فعالان اقتصادی و صاحبان مشاغل تا پایان تیرماه برای ارایه اظهارنامه فرصت دارند و این مهلت تحت هیچ شرایطی تمدید نمی‌شود.

بی‌نیاز با اشاره به این‌که ارایه اظهارنامه فقط به‌صورت الکترونیکی و از طریق سامانه امور مالیاتی کشور امکانپذیر است از فعالان اقتصادی و صاحبان مشاغل استان خواست از ارایه اظهارنامه در روزهای پایانی مهلت اعلام شده خودداری کنند.

خدمات مشاوره‌ای به همه‌ی فعالان اقتصادی و صاحبان مشاغل از طریق سامانه تلفنی 1526

وی از انعقاد تفاهم‌نامه سازمان امور مالیاتی کشور با اتاق اصناف در خصوص میزان افزایش مالیات بابت خود اظهاری عملکرد سال 93، خبر داد و خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه به میزان رشد مالیات صاحبان مشاغل بند(ج) ماده 95 قانون مالیات‌های مستقیم، اشاره دارد. بر این اساس، صاحبان مشاغل بند(ج) ماده 95 قانون مالیات‌های مستقیم، بر مبنای مالیات عملکرد سال 92 تا مبلغ 10 میلیون ریال به میزان 8 درصد، از 10 تا 30 میلیون ریال به میزان 12 درصد و از 30 میلیون ریال به بالا به میزان 18 درصد را در اظهار نامه خود لحاظ کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان از آمادگی این اداره‌کل برای خدمات مشاوره‌ای به فعالان اقتصادی و صاحبان مشاغل خبر داد و تصریح کرد: سامانه تلفنی 1526 اداره کل امور مالیاتی استان سمنان شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات مودیان مالیاتی است.

اظهارات مودیان باید مستند به اسناد و مدارک باشد

وی با بیان این‌که مالیات‌ها بر پایه‌ی اظهارات خود فعالان اقتصادی و صاحبان مشاغل تعیین می‌شود، تصریح کرد: تنها انتظار ما از مودیان و فعالان اقتصادی این است که همه‌ی اظهارت آنها مستند و متکی به اسناد و مدارک و دفاتر باشد تا خدای ناکرده حقی از آنها تضییع نشود. از این‌رو فعالان اقتصادی و صاحبان مشاغل باید در ثبت فعالیت‌ها و ارایه به موقع مستندات و مدارک آن دقت کافی داشته باشند.

ضرورت انجام فرآیند پیش ثبت‌نام

بی‌نیاز، با اشاره به سیاست‌های نظام مالیاتی در سال جاری در خصوص دریافت الکترونیکی اظهارنامه‌های مودیان مالیاتی، یادآور شد: همه مودیان باید با مراجعه به سامانه رسمی امور مالیاتی کشور، نسبت به تکمیل فرایند «پیش ثبت نام» و ثبت‌نام در سامانه‌ی امورمالیاتی اقدام کنند، چون عدم تکمیل فرآیند پیش ثبت‌نام منجر به عدم پذیرش اطلاعات اظهارنامه توسط سامانه و متعاقب آن عدم امکان ارایه اظهارنامه و پرداخت الکترونیکی مالیات می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha