• سه‌شنبه / ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۱:۲۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94032615012

نماینده شیراز:

نباید اجازه دهیم دانشمندان هسته‌ای را به مسلخ ببرند

نباید اجازه دهیم دانشمندان هسته‌ای را به مسلخ ببرند

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از مصاحبه احتمالی با دانشمندان هسته‌ای کشور تأکید کرد که نباید اجازه بدهیم که دانشمندانمان را به مسلخ ببرند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از مصاحبه احتمالی با دانشمندان هسته‌ای کشور تأکید کرد که نباید اجازه بدهیم که دانشمندانمان را به مسلخ ببرند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدحسین ذوالانوار در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس، عنوان کرد: علوم هسته‌ای پرچمدار علم در جهان است و کمتر از یک قرن دیگر منابع نفتی پایان می‌یابد و مناسب‌ترین جایگزین برای تولید برق، انرژی هسته‌ای است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در آینده داروهای هسته‌ای تسکین بخش بیماران سرطانی خواهد بود و استفاده از دانش هسته‌ای در علوم و انواع مهندسی‌ها، کشاورزی و آب کارساز و حیاتی است. تلاش گروه 1+5 برای محروم کردن ایران یک نیت شوم است و مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای در واقع بازجویی و کشف عناصر فعال در زنجیره هسته‌ای کشور است.

او ادامه داد: آمریکا با همین پیش‌شرط و مطرح کردن دسترسی به دانشمندان عراقی باعث تشکیل گروه بلک واتر و کشته شدن 183 نفر از دانشمندان شاخص عراقی شد. آمریکایی‌ها توانستند بخشی از دانشمندان هسته‌ای عراق را از بین ببرند و اکنون دولت‌های اسرائیل و آمریکا به دنبال شناسایی دانشمندان هسته‌ای ایران هستند تا آنها را به خدمت خود درآورند یا ترور کنند.

ذوالانوار تأکید کرد: نباید اجازه بدهیم دانشمندانمان را به مسلخ ببرند. دسترسی مدیریت شده به دانشمندان هسته‌ای یعنی واگذاری اسرار جمهوری اسلامی به طرف مقابل. باید به آنها گفت شما با کمک همین اعضای گروه 1+5 حکام دست نشانده عرب و وابسته صدام را تحریک و پشتیبانی کردید و هشت سال دفاع و جنگ و شهادت جوانانمان را فراهم کردید و امروز هم پیکر جمعی از همین شهیدان از بهارستان تشییع می‌شود.

او افزود: ملت و دولت و مجلس پشت‌سر رهبری از تیم مذاکره کننده حمایت می‌کند. چشم‌های بسیاری از سراسر جهان به شما دوخته شده تا عزت ملت را به ارمغان آورید و بین خدا و کدخدا، خدای عزوجل را انتخاب کنید و نامتان را به عزت جاودانه کنید.

ذوالانوار تصریح کرد: کلید حل این معما تکیه به ظرفیت‌های داخلی است و به قول وزارت صنایع کل اثر تحریم‌ها بیش از 20 تا 30 درصد نیست.

این نماینده مجلس در نطق پایانی خود خواستار اختصاص سهم تولید از یارانه‌ها شد و به دولت متذکر شد با قطع نیمی از یارانه‌ها بسیاری از مشکلات حل می‌شود. او خواستار استفاده از خودروهای برقی به منظور کاهش تلفات ناشی از آلودگی هوا شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha